[Cari 1.8 GDI] niebezpiecznie wysoka temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
tupak [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2009, 19:58 [Cari 1.8 GDI] niebezpiecznie wysoka temperatura silnika
|
|
|
najprawdopodobniej i tak pojadę do serwisu z tym problemem, ale chciałbym wiedzieć co o tym myślicie? co to może być? chce mniej więcej przygotować się na określone koszty ewentualnej naprawy. Mankament jest następujący, otóż od wczoraj zauważyłem, że temperatura silnika podczas jazdy niebezpiecznie wzrasta, a momentami wskaźnik sięga nawet czerwonej kreski. Dziś po 40min jazdy, nie dość, że czerwona kreska często była osiągana, a jechałem bardzo spokojnie, to jeszcze pod koniec było słychać spod maski nieprzyjemny dźwięk silnika, jakieś trzeszczenie/trzaskanie - ciężko opisać. Po 1h postoju silnik troszkę się ostudził i mogłem normalnie wrócić do mieszkania. Co o tym sądzicie? Jakieś rady? z góry dzięki za odp |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-05-2009, 20:32
|
|
|
A włącza Ci sie wiatrak?? I może to cos z termostatem który też możesz sprawdzić w własnym zakresie i nie jest potrzebny do tego serwis |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
maniak30
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 177 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: 23-05-2009, 20:36
|
|
|
witam sprawdź termostat, a później szukaj dalej |
|
|
|
 |
tupak [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2009, 22:51
|
|
|
zauważyłem też, że mimo wysokiej temp nie mogłem włączyć ogrzewania w samochodzie, tzn cały czas leciało zimne powietrze. Jak mogę sprawdzić termostat ? |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2009, 23:02
|
|
|
jak nie masz ogrzewania to nie masz odpowiedniego poziomu płynu chłodniczego.
Na zimnym silniku dolej do i odpowietrz silnik.
Po uzupełnieniu uruchom silnik i sprawdż po osi.afnieciu temp. tzn. gdy wskazówka wskaźnika temp silnika osiągnie pion powinien włączyć się wentylator.
Jeżeli temp. przekracza na wskaźniku pion a wentlatow się nie włącza, to sprawdź czy chłodnica jest ciepła a szczególnie dolny wąż chłodnicy /ten gruby/. Jeżeli jest zimny to sprawdzasz termostat.
Jezeli jes gorący to sprawdzas wentylator.
POzdr. |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 23-05-2009, 23:05
|
|
|
Jeśli termostat, wiatrak cały i płynu okey to sprawdź czy pompa wody dobra. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-05-2009, 23:08
|
|
|
Termostat się odkręca i wkłada do goracej wody |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
tupak [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 12:33
|
|
|
znalazłem bardzo fajnie rozpisane wraz ze zdjęciem 'co gdzie jest pod maską' http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11570
tutaj mam pytania. Gdzie jest termostat ? nr 3 to zbiorniczek wyrównawczy chłodzenia, od którego wychodzą 2 przewody. Jeden w lewo, drugi w prawo. Ten co idzie w prawo to gdzie ma być podłączony ? Dolałem płyn chłodniczy, ponieważ jak się okazało jego poziom był rzeczywiście skrajnie niski no i jakoś ten prawy przewód odłączyłem i nie wiem gdzie go z powrotem włożyć. Natomiast co do wentylatora to on jest mniej więcej pod 7 wraz z chłodnicą, prawda? Tylko, że tam są 2 wiatraki...obydwa są naszym wentylatorem czy jeden i drugi włączają się w innych sytuacjach i chłodzą inne części ? Jak pewnie zauważyliście mój poziom wiedzy nie jest zbyt zaawansowany w tych sprawach, ale szybko się uczę |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 24-05-2009, 13:03
|
|
|
Wezyk idacy w prawo(patrzac od przodu auta - jasny) wylewa nadmiar plynu poza zbiorniczek, on nigdzie nie jest podlaczony (poza zbiorniczkiem z jednej strony;). Zapewne masz 2 wentylatory bo masz klimatyzacje. |
|
|
|
 |
tupak [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 13:16
|
|
|
ok, dzięki
pozostaje jeszcze kwestia termostatu...jak go znaleźć ? |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
tupak [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 14:13
|
|
|
poczytałem, dowiedziałem się paru rzeczy, ale dalej nie wiem jak znaleźć termostat ? |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 24-05-2009, 14:19
|
|
|
Widzisz czarny idacy od chlodnicy do silnika? Przy silniku pod czarnym wezem jest takie zeliwne cos z wezem - jak to odkrecisz od strony silnika to dobierzesz sie do termostatu.
Wyglada tak jak tu (mniej-wiecej;)
http://www.czesci.v10.pl/...sma,p47516.html |
|
|
|
 |
tupak [Usunięty]
|
Wysłany: 24-05-2009, 18:26
|
|
|
no chyba już znalazłem przyczynę...ten gruby, dolny, czarny wąż od chłodnicy jest oderwany właśnie od strony chłodnicy. Tutaj bez serwisu już sobie nie poradzę. |
|
|
|
 |
|