[2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu |
Autor |
Wiadomość |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 26-05-2009, 16:13 [2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu
|
|
|
Witam wszystkich,
od niedawna jesatem posiadaczem Pajerki II i mam taki mały problem wszystko oki z autkiem ale nie mogę załączyć blokady tylnego mostu.
Po pierwsze wydaje mi się że powinna działać tylko na Przełożeniach z blokadą międzyosiówki (poprawcie mnie jeżeli się mylę)
Po drugie na żadnym z przełożeń przełączenie guzika nic nie daje, początkowo myślałem że może kontrolka się nie świeci ponieważ dwie zielone od tylnych kół mam spalone to pomyślałem że może i ta też, ale podczas włączania silnika świeci się, więc poprostu nie załącza się.
Pomóżcie mi wydaje mi się że jest to gdzieś pośniedziałe albo coś ponieważ ta funkcja pojazdu jest nmało używana i może to być to. Podajcie mi informacje gdzie najczęściej śniedzieją lub co to może być. Pozdrawiam wszystkich MitsuFANów |
Ostatnio zmieniony przez Gene 26-05-2009, 16:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-05-2009, 17:25
|
|
|
Blokade tylengo mechanizmu roznicowego wlaczamy tylko przy zapietym napedzie na obie osie i zblokowanym centralnym mechanizmie roznicowym (miedzyosiowym) pozycja 4HLc. Mozna blokowac tylny most takze w pozycji 4LLc. Jest to nawet bardziej pozadane. Blokade zalaczamy guzikem w chwili kiedy auto stoi i kola sie nie kreca.
To, ze kontrolka nie swieci nie oznacza wcale, ze nic sie nie dzieje. Sprawdzales czy fizycznie blokada dziala np podnoszac auto albo szukajac odpowiedniej dziury w terenie. Mozna takze zaryzykowac choc nie polecam i sprawdzic to wolna jadac. Naciskasz guzik w czasie skretu. Jesli nic sie nie stanie i nie odczujesz szarpniecia lub oporu na kierownicy to oznacza, ze faktycznie blokada nie robi.
Przyczyn i uszkodzen moze byc kilka. Wlasnie zaczynajac od uszkodzenia instalacji elektrycznej przez pneumatyke a skonczywszy na defekcie mechanicznym. Nie ma reguly choc mimo wszystko najczesciej jest to kwestia elektryki. Najpierw sprawdz czy faktycznie nie blokuje sie tylny most. Potem i my i Ty bedziemy madrzejsi. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
robmot
Nowy Forumowicz
Auto: golfIII, pajeroII 3.0
Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 4 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 26-05-2009, 19:09
|
|
|
Po załączeniu R/D Lock słychać wyraźnie jak kilka sekund pracuje jakiś silniczek elektryczny. Przy wyłączeniu słychać pojedyńcze puknięcie, jakby jakiegoś elektrozaworu. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2009, 19:41
|
|
|
robmot napisał/a: | Po załączeniu R/D Lock słychać wyraźnie jak kilka sekund pracuje jakiś silniczek elektryczny. Przy wyłączeniu słychać pojedyńcze puknięcie, jakby jakiegoś elektrozaworu. |
U mnie jest tak samo. Kontrolka podczas "wkrętu" szpery mruga. Po wyłączeniu jest cyknięcie. Zaznaczam, że w moim Pajero R/D działa |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 27-05-2009, 18:13
|
|
|
więc tak
1. THX za szybką odpowiedz
2. Sprawdzałem na wszystkie sposoby nie załącza się nic nie zaczyna mrugać i nie słychać silniczka.
3. Proszę o pomoc bo może wiecie gdzxie zacząć szukać usterki
Pozdr |
|
|
|
 |
wisniowy
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II FL 2.8TD 1998r. SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 12 Skąd: FG - GORZÓW WLKP.
|
Wysłany: 18-07-2009, 23:43 blokada
|
|
|
podpinam sie pod temat dot r/d lock'a , kupilem auto w tym tygodniu, jest to pajero II 2,5TD SS, kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zaplonu zapalasie kontrolka r/d lock, po odpaleniu silnika gasnie, a jak załączam blokade przyciskiem slysze buczenie a kontrolka mryga i nie zapala sie na stale, czy to normalne? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2009, 13:09
|
|
|
Buczenie to załączanie. Gdy przestanie buczeć jest załączona. Nie powinna mrugać po załączeniu tylko w trakcie załączania. Jeśli mruga to spróbuj energicznie ruszyć(nie z piszczeniem opon ). |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 20-07-2009, 11:07
|
|
|
Powiem tak gdzie moge szukać przyczyny, zrobiłem:
1. silniczek od blokady działa po podłączeniu "na krótko" pompuje ciśnienie do blokady i szpera sie załącza ale niestety nie na desce rozdzielczej.
2. czujnik moze się zacina w blokadzie to sobie sprawdze
3. Tu mam problem bo nie załącza sie blokada [przyciskiem wogóle nie ma reakcji silniczka po nacisnięciu przycisku (przycisk ok napięcie chyba ma, pisze chyba bo nie wiem jakie napięcia powinny być na przxycisku jesat 5 pinów jak ktoś wie niech poda jakie ma napięcia na którym pinie)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
piotrekmm
Nowy Forumowicz
Auto: Galant SE 99r. 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 12 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 19-08-2009, 20:15
|
|
|
witam,
chyba mogę sie i ja pod ten temat podpiąć w moim pajero 2.8tdi (3d) skrzynia ss też mam problem z załączeniem blokady wogóle ona niereaguje.
Teraz pytanie czy uszkodzony ABS (dokładnie przedni czujnik) może być przyczyną niezałączania sie blokady
prosze o pomoc takiego go juz kupiłem ale bardzo mi zalezy na naprawieniu blokady. |
|
|
|
 |
piwar78
Nowy Forumowicz piwar
Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-01-2010, 14:25
|
|
|
witam wszystkich:) od jakiegoś czasu jestem posiadaczem pajerka i w sumie wszystko gra tylko...no właśnie ta blokada mostu..silniczek się załacza a blokady nie ma:( co może być zepsute?? pomóżcie |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 26-01-2010, 06:58
|
|
|
A skąd wiesz,że nie ma?U mnie,dosłownie kilka dni temu,okazało się,że przepaliła się żarówka w kontrolce,blokady niby nie było,a była.Rozkręcenie 10minut,żaróweczka 40gr.Proponuję zacząć od tego.Pozdrawiam |
_________________

 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 26-01-2010, 15:17
|
|
|
U mnie według kontrolek też nie ma,bo cały czas mrugają....a w rzeczywistości jest.
Czy sprawdzałeś to w jakiś sposób np. na podnośniku |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
piwar78
Nowy Forumowicz piwar
Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-01-2010, 10:21
|
|
|
tak sprawdzałem i napewno nie ma a kontrolka sie świeci więc nie jest spalona.. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2010, 11:07
|
|
|
piotrekmm napisał/a: | też mam problem z załączeniem blokady wogóle ona niereaguje. | tylna blokada ,tak poglądowo,->> pneumatyka popycha zaworek którego zadaniem jest zblokowanie trybów->>jesli dotknie do masy to się świeci co nie oznacza że tryby się zblokowały należy procedurę ponowić czyli wyłączyć i znowu włączyć a nawet lekko ruszyć do przodu lub do tyłu tak jest przy pneumatycznej.Podobno są też elektryczne ->> tutaj nie znam zasady załączania . Śliskość na drodze pomaga zdiagnozować a raczej zobaczyć czy się załączyła czy też nie. piwar78 napisał/a: | silniczek się załacza a blokady nie ma:( co może być zepsute?? | nie musi być zepsute ->> blokad nie załącza się natychmiast->> w blokadzie coś podobnego do kła musi trafić na swoje miejsce i to dość spasowane i ciasne miejsce.
[ Dodano: 31-01-2010, 11:14 ]
gołąb napisał/a: | Czy sprawdzałeś to w jakiś sposób np. na podnośniku | piwar78 napisał/a: | tak sprawdzałem | czy robiłeś to gdy włączony był bieg czyli napęd był przekazany na tylny most?? Spróbuj inaczej->>na podnośniku->> włącz blokadę przy pracującym silniku ale bez załączonego biegu i jedna osoba trzyma np.lewe koło a Ty obracasz prawym kołem->>poczujecie jeśli załączy się blokada |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
piwar78
Nowy Forumowicz piwar
Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Radom
|
Wysłany: 31-01-2010, 11:21
|
|
|
ja sprawdzałem w ten sposób,że jednym kołem stałem na suchym asfalcie a drugim na śniegu..po włączeniu blokady słyszałem silniczek ,kontrolka się zapaliła a koło brało tylko to na śniegu...kilka razy próbowałem na różne sposoby i nic więc chyba coś jest zepsute.. |
|
|
|
 |
|