Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu
Autor Wiadomość
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 26-05-2009, 16:13   [2.5TD] R/D LOCK - Blokada Tylnego Mostu

Witam wszystkich,
od niedawna jesatem posiadaczem Pajerki II i mam taki mały problem wszystko oki z autkiem ale nie mogę załączyć blokady tylnego mostu.
Po pierwsze wydaje mi się że powinna działać tylko na Przełożeniach z blokadą międzyosiówki (poprawcie mnie jeżeli się mylę)
Po drugie na żadnym z przełożeń przełączenie guzika nic nie daje, początkowo myślałem że może kontrolka się nie świeci ponieważ dwie zielone od tylnych kół mam spalone to pomyślałem że może i ta też, ale podczas włączania silnika świeci się, więc poprostu nie załącza się.
Pomóżcie mi wydaje mi się że jest to gdzieś pośniedziałe albo coś ponieważ ta funkcja pojazdu jest nmało używana i może to być to. Podajcie mi informacje gdzie najczęściej śniedzieją lub co to może być. Pozdrawiam wszystkich MitsuFANów
Ostatnio zmieniony przez Gene 26-05-2009, 16:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2009, 17:25   

Blokade tylengo mechanizmu roznicowego wlaczamy tylko przy zapietym napedzie na obie osie i zblokowanym centralnym mechanizmie roznicowym (miedzyosiowym) pozycja 4HLc. Mozna blokowac tylny most takze w pozycji 4LLc. Jest to nawet bardziej pozadane. Blokade zalaczamy guzikem w chwili kiedy auto stoi i kola sie nie kreca.
To, ze kontrolka nie swieci nie oznacza wcale, ze nic sie nie dzieje. Sprawdzales czy fizycznie blokada dziala np podnoszac auto albo szukajac odpowiedniej dziury w terenie. Mozna takze zaryzykowac choc nie polecam i sprawdzic to wolna jadac. Naciskasz guzik w czasie skretu. Jesli nic sie nie stanie i nie odczujesz szarpniecia lub oporu na kierownicy to oznacza, ze faktycznie blokada nie robi.
Przyczyn i uszkodzen moze byc kilka. Wlasnie zaczynajac od uszkodzenia instalacji elektrycznej przez pneumatyke a skonczywszy na defekcie mechanicznym. Nie ma reguly choc mimo wszystko najczesciej jest to kwestia elektryki. Najpierw sprawdz czy faktycznie nie blokuje sie tylny most. Potem i my i Ty bedziemy madrzejsi.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
robmot 
Nowy Forumowicz

Auto: golfIII, pajeroII 3.0
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: Łęczna
Wysłany: 26-05-2009, 19:09   

Po załączeniu R/D Lock słychać wyraźnie jak kilka sekund pracuje jakiś silniczek elektryczny. Przy wyłączeniu słychać pojedyńcze puknięcie, jakby jakiegoś elektrozaworu.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2009, 19:41   

robmot napisał/a:
Po załączeniu R/D Lock słychać wyraźnie jak kilka sekund pracuje jakiś silniczek elektryczny. Przy wyłączeniu słychać pojedyńcze puknięcie, jakby jakiegoś elektrozaworu.


U mnie jest tak samo. Kontrolka podczas "wkrętu" szpery mruga. Po wyłączeniu jest cyknięcie. Zaznaczam, że w moim Pajero R/D działa :wink:
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 27-05-2009, 18:13   

więc tak
1. THX za szybką odpowiedz
2. Sprawdzałem na wszystkie sposoby nie załącza się nic nie zaczyna mrugać i nie słychać silniczka.
3. Proszę o pomoc bo może wiecie gdzxie zacząć szukać usterki
Pozdr
 
 
wisniowy 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II FL 2.8TD 1998r. SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 12
Skąd: FG - GORZÓW WLKP.
Wysłany: 18-07-2009, 23:43   blokada

podpinam sie pod temat dot r/d lock'a , kupilem auto w tym tygodniu, jest to pajero II 2,5TD SS, kiedy przekręcam kluczyk w pozycje zaplonu zapalasie kontrolka r/d lock, po odpaleniu silnika gasnie, a jak załączam blokade przyciskiem slysze buczenie a kontrolka mryga i nie zapala sie na stale, czy to normalne?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2009, 13:09   

Buczenie to załączanie. Gdy przestanie buczeć jest załączona. Nie powinna mrugać po załączeniu tylko w trakcie załączania. Jeśli mruga to spróbuj energicznie ruszyć(nie z piszczeniem opon :wink: ).
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 20-07-2009, 11:07   

Powiem tak gdzie moge szukać przyczyny, zrobiłem:
1. silniczek od blokady działa po podłączeniu "na krótko" pompuje ciśnienie do blokady i szpera sie załącza ale niestety nie na desce rozdzielczej.
2. czujnik moze się zacina w blokadzie to sobie sprawdze
3. Tu mam problem bo nie załącza sie blokada [przyciskiem wogóle nie ma reakcji silniczka po nacisnięciu przycisku (przycisk ok napięcie chyba ma, pisze chyba bo nie wiem jakie napięcia powinny być na przxycisku jesat 5 pinów jak ktoś wie niech poda jakie ma napięcia na którym pinie)
Pozdrawiam
 
 
piotrekmm 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant SE 99r. 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 12
Skąd: Mogielnica
Wysłany: 19-08-2009, 20:15   

witam,
chyba mogę sie i ja pod ten temat podpiąć w moim pajero 2.8tdi (3d) skrzynia ss też mam problem z załączeniem blokady wogóle ona niereaguje.

Teraz pytanie czy uszkodzony ABS (dokładnie przedni czujnik) może być przyczyną niezałączania sie blokady :?: :?: :!: :!:

prosze o pomoc takiego go juz kupiłem ale bardzo mi zalezy na naprawieniu blokady.
 
 
 
piwar78 
Nowy Forumowicz
piwar

Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Radom
Wysłany: 25-01-2010, 14:25   

witam wszystkich:) od jakiegoś czasu jestem posiadaczem pajerka i w sumie wszystko gra tylko...no właśnie ta blokada mostu..silniczek się załacza a blokady nie ma:( co może być zepsute?? pomóżcie
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 26-01-2010, 06:58   

A skąd wiesz,że nie ma?U mnie,dosłownie kilka dni temu,okazało się,że przepaliła się żarówka w kontrolce,blokady niby nie było,a była.Rozkręcenie 10minut,żaróweczka 40gr.Proponuję zacząć od tego.Pozdrawiam
_________________

 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 26-01-2010, 15:17   

U mnie według kontrolek też nie ma,bo cały czas mrugają....a w rzeczywistości jest.
Czy sprawdzałeś to w jakiś sposób np. na podnośniku :?: 8)
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
piwar78 
Nowy Forumowicz
piwar

Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Radom
Wysłany: 31-01-2010, 10:21   

tak sprawdzałem i napewno nie ma a kontrolka sie świeci więc nie jest spalona..
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 31-01-2010, 11:07   

piotrekmm napisał/a:
też mam problem z załączeniem blokady wogóle ona niereaguje.
tylna blokada ,tak poglądowo,->> pneumatyka popycha zaworek którego zadaniem jest zblokowanie trybów->>jesli dotknie do masy to się świeci co nie oznacza że tryby się zblokowały należy procedurę ponowić czyli wyłączyć i znowu włączyć a nawet lekko ruszyć do przodu lub do tyłu tak jest przy pneumatycznej.Podobno :roll: są też elektryczne ->> tutaj nie znam zasady załączania :oops: . Śliskość na drodze pomaga zdiagnozować a raczej zobaczyć czy się załączyła czy też nie.
piwar78 napisał/a:
silniczek się załacza a blokady nie ma:( co może być zepsute??
nie musi być zepsute ->> blokad nie załącza się natychmiast->> w blokadzie coś podobnego do kła musi trafić na swoje miejsce i to dość spasowane i ciasne :wink: miejsce.

[ Dodano: 31-01-2010, 11:14 ]
gołąb napisał/a:
Czy sprawdzałeś to w jakiś sposób np. na podnośniku :?: 8)
piwar78 napisał/a:
tak sprawdzałem
czy robiłeś to gdy włączony był bieg czyli napęd był przekazany na tylny most?? Spróbuj inaczej->>na podnośniku->> włącz blokadę przy pracującym silniku ale bez załączonego biegu i jedna osoba trzyma np.lewe koło a Ty obracasz prawym kołem->>poczujecie jeśli załączy się blokada
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piwar78 
Nowy Forumowicz
piwar

Auto: Pajero 2.5TD '94r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 7
Skąd: Radom
Wysłany: 31-01-2010, 11:21   

ja sprawdzałem w ten sposób,że jednym kołem stałem na suchym asfalcie a drugim na śniegu..po włączeniu blokady słyszałem silniczek ,kontrolka się zapaliła a koło brało tylko to na śniegu...kilka razy próbowałem na różne sposoby i nic :( więc chyba coś jest zepsute..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.