[Cari 1.9TD] mułowaty silnik |
Autor |
Wiadomość |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 02-06-2009, 09:13 [Cari 1.9TD] mułowaty silnik
|
|
|
Witam, powracam do wcześniejszego tematu, otóż odebrałem wczoraj cari od mechanika i dalej coś nie ma dobrego kopa, na trasie wyciąga do 120 km/h, no może trochę więcej, strasznie mułowaty i jakby bardziej kopcił na biało przy dodaniu gazu.
Co zrobił mechanik: wymienił uszczelkę pod głowicą bo przedostawał się olej do płynu, przy okazji planowanie, sprawdzenie szczelności i wymiana czterech zaworów, stwierdził po uszczelce że był przegrzany, następnie regeneracja turbiny we Wrocławiu. Wywaliłem kupę kasy i normalnie ręce opadają. Może ktoś miał podobny problem proszę o radę. Z góry dzięki.
Mam Cari 1,9TD z 97. |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-06-2009, 10:40
|
|
|
....a kto ci kazał turbinę regenerować?....problemem w osiągnięciu prędk max jest albo niewydatek paliwa albo oklepany juz LDA, szukać i czytać |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 02-06-2009, 11:10
|
|
|
Zmienić mechanika na takiego który się zna na tym co robi, a nie tylko w Vag-ach się co nie co orientuje(dlatego ja po przebojach z mechanikami sam naprawiam samochód) W necie jest pełno instrukcji i serwisuwek .
Co do tego że jest mułowaty to jedną z przyczyn jest niesprawny zawór turbo booster mógł się zaciąć w pozycji zamkniętej lub przewód z kolektora który do niego idzie jest nie szczelny.
Może być zacięty egr w pozycji otwartej. W czasie remontu głowicy mechanik nie ustawił pompy i jest przestawiona. mogą być filtry, nieszczelne przewody powietrzne włącznie z interculerem. zawór upustowy w turbo jest źle wyregulowany
Wymrugaj sobie błędy może czujnik jakiś padł. |
|
|
|
 |
tadeusz
Forumowicz kontrola silnika
Auto: carisma 1,9 TD z 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 32 Skąd: ostrołęka
|
Wysłany: 02-06-2009, 17:20
|
|
|
carisma1 napisał/a: | ....a kto ci kazał turbinę regenerować?....problemem w osiągnięciu prędk max jest albo niewydatek paliwa albo oklepany juz LDA, szukać i czytać |
Tak stwierdził mechanik |
_________________ tadek |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 02-06-2009, 23:46
|
|
|
słychać turbinę ? jeśli tak to na 99% masz "zapieczony" lub zapchany zawór turbo booster, jest u dołu pompy takie małe okrągłe coś z wystającym trzpieniem. U mnie właśnie to było problemem mułowatości
pozdrawiam |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-06-2009, 11:26
|
|
|
Kolego a czy mozesz zrobićzdjęcia tego boostera. Silnika dopiero się ucze i nie wiem gdzie co jeszcze jest a można by było to również sprawdzić.
To jest cos takiego z przodu silnika przed wtryskiwaczami z taka gumową końcówka z której wychodzi linka? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2009, 19:27
|
|
|
Premieros napisał/a: | http://img68.imageshack.us/i/dsc00536ak9.jpg/ to jest to po środku takie okrągłe z plastikową nakładką na trzpieniu... |
fajna pompka ale chyba nie z Carismy ta fotka? |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 04-06-2009, 00:15
|
|
|
Koledzy nie będę zaśmiecał forum nowym tematem.Chciałem tylko podpytać jaki sterownik ECU siedzi w Cari 1.9 TD.Najlepiej dokładne oznaczenie Bardzo proszę o pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 04-06-2009, 01:04
|
|
|
carisma1 napisał/a: | Premieros napisał/a: | http://img68.imageshack.us/i/dsc00536ak9.jpg/ to jest to po środku takie okrągłe z plastikową nakładką na trzpieniu... |
fajna pompka ale chyba nie z Carismy ta fotka? |
ano nie, bo z mondeo... ale bodaj pompa lucas podobna do tej co w cari (nie znam się dokładnie), sam booster będzie identyczny |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 09:27
|
|
|
skull, sterownik jest lucasa. Jesli szukasz ecu do carismy 1.9td to mam taki do sprzedania. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 04-06-2009, 09:37
|
|
|
ja tylko potrzebuję wiedzieć jaki dokładnie model sterownika siedzi,czy interfejs jaki posiadam połączy się z tym typem :)Program serwisowy pokazuje sterowanie silnika pompa rotacyjna Lucas.Jaki komp sterujący już nie pokazuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 04-06-2009, 11:00
|
|
|
dzięki teraz to już coś wiadomo bliżej |
_________________
 |
|
|
|
 |
|