| [Cari 1.9TD] mułowaty silnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tadeusz   Forumowicz
 kontrola silnika
 
 Auto: carisma 1,9 TD z 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Sty 2008
 Posty: 32
 Skąd: ostrołęka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2009, 08:13   [Cari 1.9TD] mułowaty silnik |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, powracam do wcześniejszego tematu, otóż odebrałem wczoraj cari od mechanika i dalej coś nie ma dobrego kopa, na trasie wyciąga do 120 km/h, no może trochę więcej, strasznie mułowaty i jakby bardziej kopcił na biało przy dodaniu gazu. Co zrobił mechanik: wymienił uszczelkę pod głowicą bo przedostawał się olej do płynu, przy okazji planowanie, sprawdzenie szczelności i wymiana czterech zaworów, stwierdził po uszczelce że był przegrzany, następnie regeneracja turbiny we Wrocławiu. Wywaliłem kupę kasy i normalnie ręce opadają. Może ktoś miał podobny problem proszę o radę. Z góry dzięki.
 Mam Cari 1,9TD z 97.
 |  
				| _________________ tadek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2009, 09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | ....a kto ci kazał turbinę regenerować?....problemem w osiągnięciu prędk max jest albo niewydatek paliwa albo oklepany juz LDA, szukać i czytać |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2009, 10:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zmienić mechanika na takiego który się zna na tym co robi, a nie tylko w Vag-ach się co nie co orientuje(dlatego ja po przebojach z mechanikami sam naprawiam samochód) W necie jest pełno instrukcji i serwisuwek . Co do tego że jest mułowaty to jedną z przyczyn jest niesprawny zawór turbo booster mógł się zaciąć w pozycji zamkniętej lub przewód z kolektora który do niego idzie jest nie szczelny.
 Może być zacięty egr w pozycji otwartej. W czasie remontu głowicy mechanik nie ustawił pompy i jest przestawiona. mogą być filtry, nieszczelne przewody powietrzne włącznie z interculerem. zawór upustowy w turbo jest źle wyregulowany
 
 Wymrugaj sobie błędy może czujnik jakiś padł.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadeusz   Forumowicz
 kontrola silnika
 
 Auto: carisma 1,9 TD z 97
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Sty 2008
 Posty: 32
 Skąd: ostrołęka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2009, 16:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | carisma1 napisał/a: |  	  | ....a kto ci kazał turbinę regenerować?....problemem w osiągnięciu prędk max jest albo niewydatek paliwa albo oklepany juz LDA, szukać i czytać | 
 
 Tak stwierdził mechanik
 |  
				| _________________ tadek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Premieros   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Sty 2009
 Posty: 106
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-06-2009, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | słychać turbinę ? jeśli tak to na 99% masz "zapieczony" lub zapchany zawór turbo booster, jest u dołu pompy takie małe okrągłe coś z wystającym trzpieniem. U mnie właśnie to było problemem mułowatości   
 pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czester_   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 20 Maj 2009
 Posty: 160
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2009, 10:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego a czy mozesz zrobićzdjęcia tego boostera. Silnika dopiero się ucze i nie wiem gdzie co jeszcze jest a można by było to również sprawdzić. To jest cos takiego z przodu silnika przed wtryskiwaczami z taka gumową końcówka z której wychodzi linka?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Premieros   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Sty 2009
 Posty: 106
 Skąd: Bełchatów
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2009, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Premieros napisał/a: |  	  | http://img68.imageshack.us/i/dsc00536ak9.jpg/  to jest to po środku  takie okrągłe z plastikową nakładką na trzpieniu... | 
 fajna pompka ale chyba nie z Carismy ta fotka?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-06-2009, 23:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy nie będę zaśmiecał forum nowym tematem.Chciałem tylko podpytać jaki sterownik ECU siedzi w Cari 1.9 TD.Najlepiej dokładne oznaczenie  Bardzo proszę o pomoc   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Premieros   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Sty 2009
 Posty: 106
 Skąd: Bełchatów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2009, 00:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | carisma1 napisał/a: |  	  |  	  | Premieros napisał/a: |  	  | http://img68.imageshack.us/i/dsc00536ak9.jpg/  to jest to po środku  takie okrągłe z plastikową nakładką na trzpieniu... | 
 fajna pompka ale chyba nie z Carismy ta fotka?
 | 
 
 ano nie, bo z mondeo... ale bodaj pompa lucas
  podobna do tej co w cari (nie znam się dokładnie), sam booster będzie identyczny |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dylson [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2009, 08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | skull, sterownik jest lucasa. Jesli szukasz ecu do carismy 1.9td to mam taki do sprzedania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2009, 08:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tylko potrzebuję wiedzieć jaki dokładnie model sterownika siedzi,czy interfejs jaki posiadam połączy się z tym typem :)Program serwisowy pokazuje sterowanie silnika pompa rotacyjna Lucas.Jaki komp sterujący już nie pokazuje   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-06-2009, 10:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki teraz to już coś wiadomo bliżej   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |