[MSS 1.6] SILNIK - Temperatura |
Autor |
Wiadomość |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-06-2009, 08:49 [MSS 1.6] SILNIK - Temperatura
|
|
|
Witam
Przejrzałem szukajke ale nie znalazłem do końca jednoznacznej odpowiedzi.
Chodzi o to, ze dzisiaj jadąc do pracy wskazówka temperatury nie była w tym samym miejscu co zawsze. Wskazywała nizszą temperature (niewiele nizsza ale nizsza niz zawsze.)
Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Zawsze po rozgrzaniu stała w tym samym miejscu (driga co dzien ta sama wiec mam porównanie, na dworzu też ok 17 st.) Bywało zimniej a temperatura na wskaxniku była wyzsza. O co chodzi? |
Ostatnio zmieniony przez osiem 03-11-2009, 15:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojtuh1
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 34 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 10-06-2009, 09:14
|
|
|
Odpal samochód na zimnym silniku i sprawdź czy wraz z nagrzewaniem się innych przewodów układu chłodzenia od razu nagrzewa się przewód łączący silnik z chłodnicą. Jeżeli w tym samym tempie się nagrzewa to prawdopodobnie masz walnięty termostat. Silnik mając od razu otwarty obieg przez chłodnicę na krótszych odcinkach nie osiągnie prawidłowej temperatury pracy i będzie zużywał więcej paliwa. |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-06-2009, 09:28
|
|
|
wojtuh1 napisał/a: | Odpal samochód na zimnym silniku i sprawdź czy wraz z nagrzewaniem się innych przewodów układu chłodzenia od razu nagrzewa się przewód łączący silnik z chłodnicą. Jeżeli w tym samym tempie się nagrzewa to prawdopodobnie masz walnięty termostat. Silnik mając od razu otwarty obieg przez chłodnicę na krótszych odcinkach nie osiągnie prawidłowej temperatury pracy i będzie zużywał więcej paliwa. |
A gdzie jest ta rura ( z której strony)?
Aha i jeszcze jedno. Gdyby od razu otwierał sie termostat, to auto nagrzewałoby sie wolniej. Natomiast u mnie czas nagrzewania był taki jak zawsze, tyle, że strzałka nie doszła do tego miejsca co zawsze 9ale była blisko). |
|
|
|
 |
kolysm
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 11-06-2009, 05:28
|
|
|
Wiesz gdzie jest silnik? Wiesz gdzie jest chłodnica? Więc między tymi dwoma stworami idzie gumowy gruby wąż, jeden powinien iść od góry drugi od dołu. Przy odpalonym silniku i dobrym termostacie waż ten powinien być zimny przez jakiś czas. A jeżeli masz walnięty termostat to wraz z wzrostem temp. silnika wąż i chłodnica też będzie nabierała temp. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. lub staram się:)1688
 |
|
|
|
 |
wojtuh1
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2008 Posty: 34 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 11-06-2009, 08:59
|
|
|
Między silnikiem a chłodnicą jeden wąż idzie na górną część chłodnicy a drugi na dolną. Ten dolny jest za termostatem więc na niego musisz zwrócić uwagę. |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-06-2009, 19:16
|
|
|
wojtuh1 napisał/a: | Między silnikiem a chłodnicą jeden wąż idzie na górną część chłodnicy a drugi na dolną. Ten dolny jest za termostatem więc na niego musisz zwrócić uwagę. |
Rozumiem
Przez weekend przejechałem troche i chyba jest ok. Cos mni sie zdawało. W kazdym razie wskazówka jest prawie na srodku. wiec chyba dobrze. |
|
|
|
 |
padros
Nowy Forumowicz MSS 2003, 1.6 b+g
Auto: MSS 2003r, 1.6 benz+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2011, 09:09 MSS 1.6 - Temperatura
|
|
|
Witam.
W moim MSS (2003, 1.6benz) temperatura rośnie aż do czerwonej krechy przy wolnych obrotach lub w korku (podjeżdżanie, stop, częste wciskanie sprzęgła).
Jak potrzymam silnik parę sekund na wyższych obrotach ok.1500, to temperatura błyskawicznie spada (wskazówka do pionu) i wyłączają się wentylatory.
Jak auto postoi znów chwilę na niskich obrotach, to sytuacja się powtarza.
W trasie temperatura jest prawidłowa, silnik mocny.
Brak błędów na komputerze, brak zapalającej się kontrolki przegrzania...
Znajomy mechanik twierdzi, że to może być pompa wody (kończy się i przy niskich obrotach nie wydala, przy wyższych wzrasta wydajność i temperatura szybko spada).
Ja zastanawiam się jeszcze nad termostatem lub czujnikiem temperatury.
Możecie coś podpowiedzieć? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-05-2011, 10:32
|
|
|
Na początek to płyn musi być tyle ile potrzeba. Następna rzecz to termostat do wymiany (majątku nie kosztuje). NIe wiem o co chodzi z tą pompą ? Przecież jest mechaniczna. Znaczy że co ? Że łopatki jej na wirniku odpadły i dlatego nie daje rady ? Jeszcze czegoś takiego nie widziałem nawet po pół miliona kilometrów na jednej pompie. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
padros
Nowy Forumowicz MSS 2003, 1.6 b+g
Auto: MSS 2003r, 1.6 benz+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-05-2011, 17:45 MSS - temperatura
|
|
|
Witam.
Misiek uzdrowiony - faktycznie problemem był nie otwierający się termostat i lekki brak płynu. Pompa jest OK.
Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
dybir
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 28 Skąd: grodzisk mazowiecki
|
Wysłany: 19-10-2011, 22:49
|
|
|
chciałbym wiedzieć jak długo u was silnik łapie właściwą temperaturę, u mnie przy ostatnich mroźnych dniach ok -4 nagrzał się dopiero po ok 3km, wydaje mi się trochę długo, termostat ok, ilość płynu też. więc ile wy potrzebujecie km do zagrzania? powiem że nie przekraczam 3000obr/s.
a i czy to normalne że z tłumika pluje wodą?? a płynu nie ubywa. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-10-2011, 23:03
|
|
|
dybir napisał/a: | czy to normalne że z tłumika pluje wodą?? |
Może zatankowałeś chrzczone paliwo . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 20-10-2011, 08:17
|
|
|
dybir, to że z tłumika pluje wodą świadczy o działającym katalizatorze to normalne , w niektórych wozach prawie ciurkiem leci.
3km do normalnej temp.? hehe mój DID potrzebuje ok.10 przez miasto w tych warunkach |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
zaqos
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 47 Skąd: Szczecin/Lipiany
|
Wysłany: 21-10-2011, 21:03
|
|
|
mi zagrzanie auta (DID) zajmuje tez ok. 10 km - 20 minut z czego 15 w korkach ://
wiec jesli twoj benzyniaczek grzeje sie w mniej niz 3 km - RESPECT! |
_________________ Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 23-10-2011, 21:03
|
|
|
dybir napisał/a: | przy ostatnich mroźnych dniach ok -4 nagrzał się dopiero po ok 3km |
jest i to jest naprawdę szybko. Mój "Spejs" też ma podobne, szybkie tempo.
I faktycznie tak jak pisze zaqos, diesle w porównaniu z benzyniakami, wolniej się nagrzewają .
P.S. Chociaż zna przypadek Citroena Berlingo 1.9 D, że też jest w miarę szybko , ale to jest chyba wyjątek. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
|