Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] SILNIK - Temperatura
Autor Wiadomość
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-06-2009, 08:49   [MSS 1.6] SILNIK - Temperatura

Witam
Przejrzałem szukajke ale nie znalazłem do końca jednoznacznej odpowiedzi.
Chodzi o to, ze dzisiaj jadąc do pracy wskazówka temperatury nie była w tym samym miejscu co zawsze. Wskazywała nizszą temperature (niewiele nizsza ale nizsza niz zawsze.)
Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Zawsze po rozgrzaniu stała w tym samym miejscu (driga co dzien ta sama wiec mam porównanie, na dworzu też ok 17 st.) Bywało zimniej a temperatura na wskaxniku była wyzsza. O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez osiem 03-11-2009, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wojtuh1 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 34
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 10-06-2009, 09:14   

Odpal samochód na zimnym silniku i sprawdź czy wraz z nagrzewaniem się innych przewodów układu chłodzenia od razu nagrzewa się przewód łączący silnik z chłodnicą. Jeżeli w tym samym tempie się nagrzewa to prawdopodobnie masz walnięty termostat. Silnik mając od razu otwarty obieg przez chłodnicę na krótszych odcinkach nie osiągnie prawidłowej temperatury pracy i będzie zużywał więcej paliwa.
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-06-2009, 09:28   

wojtuh1 napisał/a:
Odpal samochód na zimnym silniku i sprawdź czy wraz z nagrzewaniem się innych przewodów układu chłodzenia od razu nagrzewa się przewód łączący silnik z chłodnicą. Jeżeli w tym samym tempie się nagrzewa to prawdopodobnie masz walnięty termostat. Silnik mając od razu otwarty obieg przez chłodnicę na krótszych odcinkach nie osiągnie prawidłowej temperatury pracy i będzie zużywał więcej paliwa.


A gdzie jest ta rura ( z której strony)?
Aha i jeszcze jedno. Gdyby od razu otwierał sie termostat, to auto nagrzewałoby sie wolniej. Natomiast u mnie czas nagrzewania był taki jak zawsze, tyle, że strzałka nie doszła do tego miejsca co zawsze 9ale była blisko).
 
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 11-06-2009, 05:28   

Wiesz gdzie jest silnik? Wiesz gdzie jest chłodnica? Więc między tymi dwoma stworami idzie gumowy gruby wąż, jeden powinien iść od góry drugi od dołu. Przy odpalonym silniku i dobrym termostacie waż ten powinien być zimny przez jakiś czas. A jeżeli masz walnięty termostat to wraz z wzrostem temp. silnika wąż i chłodnica też będzie nabierała temp.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
. lub staram się:)1688
 
 
 
wojtuh1 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 34
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 11-06-2009, 08:59   

Między silnikiem a chłodnicą jeden wąż idzie na górną część chłodnicy a drugi na dolną. Ten dolny jest za termostatem więc na niego musisz zwrócić uwagę.
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-06-2009, 19:16   

wojtuh1 napisał/a:
Między silnikiem a chłodnicą jeden wąż idzie na górną część chłodnicy a drugi na dolną. Ten dolny jest za termostatem więc na niego musisz zwrócić uwagę.

Rozumiem
Przez weekend przejechałem troche i chyba jest ok. Cos mni sie zdawało. W kazdym razie wskazówka jest prawie na srodku. wiec chyba dobrze.
 
 
 
padros 
Nowy Forumowicz
MSS 2003, 1.6 b+g

Auto: MSS 2003r, 1.6 benz+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-05-2011, 09:09   MSS 1.6 - Temperatura

Witam.

W moim MSS (2003, 1.6benz) temperatura rośnie aż do czerwonej krechy przy wolnych obrotach lub w korku (podjeżdżanie, stop, częste wciskanie sprzęgła).
Jak potrzymam silnik parę sekund na wyższych obrotach ok.1500, to temperatura błyskawicznie spada (wskazówka do pionu) i wyłączają się wentylatory.
Jak auto postoi znów chwilę na niskich obrotach, to sytuacja się powtarza.
W trasie temperatura jest prawidłowa, silnik mocny.
Brak błędów na komputerze, brak zapalającej się kontrolki przegrzania...

Znajomy mechanik twierdzi, że to może być pompa wody (kończy się i przy niskich obrotach nie wydala, przy wyższych wzrasta wydajność i temperatura szybko spada).

Ja zastanawiam się jeszcze nad termostatem lub czujnikiem temperatury.

Możecie coś podpowiedzieć?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 23-05-2011, 10:32   

Na początek to płyn musi być tyle ile potrzeba. Następna rzecz to termostat do wymiany (majątku nie kosztuje). NIe wiem o co chodzi z tą pompą ? Przecież jest mechaniczna. Znaczy że co ? Że łopatki jej na wirniku odpadły i dlatego nie daje rady ? Jeszcze czegoś takiego nie widziałem nawet po pół miliona kilometrów na jednej pompie.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
padros 
Nowy Forumowicz
MSS 2003, 1.6 b+g

Auto: MSS 2003r, 1.6 benz+gaz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-05-2011, 17:45   MSS - temperatura

Witam.

Misiek uzdrowiony - faktycznie problemem był nie otwierający się termostat i lekki brak płynu. Pompa jest OK.

Dzięki za podpowiedź i pozdrawiam.
 
 
dybir 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: grodzisk mazowiecki
Wysłany: 19-10-2011, 22:49   

chciałbym wiedzieć jak długo u was silnik łapie właściwą temperaturę, u mnie przy ostatnich mroźnych dniach ok -4 nagrzał się dopiero po ok 3km, wydaje mi się trochę długo, termostat ok, ilość płynu też. więc ile wy potrzebujecie km do zagrzania? powiem że nie przekraczam 3000obr/s.
a i czy to normalne że z tłumika pluje wodą?? a płynu nie ubywa.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-10-2011, 23:03   

dybir napisał/a:
czy to normalne że z tłumika pluje wodą??

Może zatankowałeś chrzczone paliwo :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 20-10-2011, 08:17   

dybir, to że z tłumika pluje wodą świadczy o działającym katalizatorze :) to normalne , w niektórych wozach prawie ciurkiem leci.

3km do normalnej temp.? hehe mój DID potrzebuje ok.10 przez miasto w tych warunkach :)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
zaqos 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Szczecin/Lipiany
Wysłany: 21-10-2011, 21:03   

mi zagrzanie auta (DID) zajmuje tez ok. 10 km - 20 minut z czego 15 w korkach ://
wiec jesli twoj benzyniaczek grzeje sie w mniej niz 3 km - RESPECT! :D
_________________
Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem.
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 23-10-2011, 21:03   

dybir napisał/a:
przy ostatnich mroźnych dniach ok -4 nagrzał się dopiero po ok 3km


jest :thumbleft: i to jest naprawdę szybko. Mój "Spejs" też ma podobne, szybkie tempo.

I faktycznie tak jak pisze zaqos, diesle w porównaniu z benzyniakami, wolniej się nagrzewają :) .

P.S. Chociaż zna przypadek Citroena Berlingo 1.9 D, że też jest w miarę szybko :) , ale to jest chyba wyjątek.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.