| Pilna porada      Silnik GDI 1.8 gaśnie na wolnych obrotach | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | czuk1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Space Star
 Dołączył: 03 Gru 2008
 Posty: 107
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2009, 08:44   Pilna porada      Silnik GDI 1.8 gaśnie na wolnych obrotach |   
 |  
               | 
 |  
               | MSS 1.8 GDI Silnik gaśnie na wolnych obrotach 
 Mam nieciekawą niedzielę.
 
 Na trasie. Dodałem szybko gazu. Obroty wyniosły ok. 4,5 tys. obrotów.
 Po tym manewrze silnik na wolnych obrotach gaśnie.
 Silnik pracuje tylko wtedy gdy trzymam obroty
 przy pomocy pedału gazu.
 
 Jeżdżę na benzynie 95 Premium ze Statoilu.
 Mam w zbiorniku 3/4 pojemności
 
 Co to może się dziać?
 
 Chyba strach jechać dalej na trasę 500 km ?
 
 Proszę o poradę.
 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ Mariusz
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kkriss   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Toyota Prius
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Sie 2007
 Posty: 402
 Skąd: Chotomów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2009, 08:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przeczyść przepustnice powinno pomóc.
 |  
				| _________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czuk1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Space Star
 Dołączył: 03 Gru 2008
 Posty: 107
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2009, 09:35   Pilna porada Silnik GDI 1.8 gaśnie na wolnych obrotach |   
 |  
               | 
 |  
               | Wielkie dzięki |  
				| _________________ Mariusz
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2009, 11:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | czuk1 napisał/a: |  	  | MSS 1.8 GDI Silnik gaśnie na wolnych obrotach | 
 a tutaj masz link jak to zrobic we wlasnym zakresie
   KLIK
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wazu   Mitsumaniak
 
 Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 18 Cze 2007
 Posty: 309
 Skąd: z Polski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-05-2009, 13:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaką masz przepustnicę, na linkę, czy elektroniczną? |  
				| _________________ CIEKAWOSTKA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czuk1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Space Star
 Dołączył: 03 Gru 2008
 Posty: 107
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2009, 17:04   MSS 1.8 GDI Silnik gaśnie na wolnych obrotach |   
 |  
               | 
 |  
               | Kurcze. Nie wiem jaką mam przepustnicę ...na linkę czy elektroniczną. 
 Przy rozwiązaniu mojego problemu idę w następującym kierunku.
 Opisuję niżej ten problem (zrobiłem to także w dziale MSS ) .
 Pisałem jednak (także ) w dziale - Carismy, bo przecież tu
 jest więcej Forumowiczów i silnik 1.8 GDI jest ten sam.
 
 Mam aktualne informacje o przyczynach spadku (falowania) obrotów.
 
 Ustaliłem objawy :
 - falowanie obrotów ma miejsce po włączeniu klimatyzacji
 
 Mechanik mówi - to nie może być wina silnika , bo ten dobrze pracuje.
 Spec od klimatyzacji który uzupełniał czynnik chłodzący i konserwował klimę -
 - na pewno fakt włączenia klimatyzacji nie wpłynął na falowanie obrotów.
 Pojechałem do specjalistów (przyjmują do kolejki na II połowę czerwca) którzy
 po przesłuchaniu mnie - dali wstępną diagnozę:
 
 - jeśli zdejmowałem klemy (tak było ) by je oczyścić i posmarować
 moglem "zrujnować ład" w komputerze samochodu,
 
 - można by podjąć próbę (pisał ktoś i radził tak samo na forum)
 "samo ustawienia się" komputera. Polegać to powinno na wyłączeniu
 wszelkich odbiorników prądu (klima, światła, wentylatory, radio,....),
 następnie na zapaleniu silnika i zostawieniu go na wolnych obrotach aż do
 czasu kiedy (z powodu wysokiej temperatury silnika) włączą
 sie wentylatory. Przez ten okres komputer powinien się ustawić,
 uporządkować w module - "regulacja obrotów".
 
 Dziś po długim postoju (kiedy silnik ostygł) podjąłem sie tego eksperymentu.
 Od samego początku silnik pracował bardzo równo , na ok. 500-700 obrotów.
 Długo dosyć nie uruchamiały sie wentylatory. Nie wytrzymałem nerwowo
 i zacząłem przyspieszać eksperyment, dodając obroty silnika do ok. 1300.
 Czyli próba była zniekształcona. Nie mniej przy takim ustawieniu obroty
 cały czas były równe. Z chwilą jednak włączenia klimatyzacji falowanie
 obrotów (choć już w małej amplitudzie wahań) znowu powtórzyło się.
 
 W trakcie jazdy po mieście (dziś już) nie włączałem klimatyzacji.
 Jutro podejmę prawidłowo próbę "uporządkowania się" komputera.
 poprzez włączenie zimnego silnika i utrzymanie go bez dodatkowych
 obciążeń do czasu włączenia się wentylatorów.
 
 I z tym wynikiem eksperymentu..... pojadę do innego elektronika.
 Może zresetuje komputer ? I usunie w ten sposób tę usterkę.
 
 
 Może moje wywody (doświadczenia) komuś sie przydadzą.
 _________________
 Mariusz
 |  
				| _________________ Mariusz
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wazu   Mitsumaniak
 
 Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 18 Cze 2007
 Posty: 309
 Skąd: z Polski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2009, 17:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | Kurcze. Nie wiem jaką mam przepustnicę ...na linkę czy elektroniczną. | 
 To może inaczej, w którym roku wyprodukowano Twój samochód? Do 1999 roku przepustnice w GDI były na linkę, później w poliftingowych carismach wkładano przepustnice elektroniczne.
 
 Tak ma być, po włączeniu klimy silnik ma ciężej i podbija obroty. Jeżeli silnik Ci nie gaśnie, to nic nie kombinuj z obrotami, bo przedobrzysz 	  | Cytat: |  	  | falowanie obrotów ma miejsce po włączeniu klimatyzacji | 
   
 i ma rację. 	  | Cytat: |  	  | Mechanik mówi - to nie może być wina silnika , bo ten dobrze pracuje. | 
 Tu masz instrukcję uczenia obrotów: http://forum.mitsumaniaki...zenie+obrot%F3w Jeżeli odłączałeś komputer to spróbuj nauczyć go obrotów wg tej instrukcji.
 |  
				| _________________ CIEKAWOSTKA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-05-2009, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak się zapina elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki to silnik nagle łapie dodatkowe obciążenie więc obroty spadają jednak ECU wie o tym że sprężara odpaliła więc natychmiast podbija obroty po chwili jak sprężara się wyłączy obroty podskakują w górę bo skończyło się obciążenie ale ECU i o tym wie więc odpuszcza i obroty wracają do normy. 
 Identycznie będzie jak będziesz włączał i wyłączał światła na postoju, jak zaczniesz kręcić kierownicą itp. itd. bo wszystkie te czynności generują dodatkowe obciążenie dla silnika które to jest kompensowane przez ECO właśnie podbijaniem obrotów.
 
 Comprende?
   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czuk1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Space Star
 Dołączył: 03 Gru 2008
 Posty: 107
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2009, 19:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Jak się zapina elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki to silnik nagle łapie dodatkowe obciążenie więc obroty spadają jednak ECU wie o tym że sprężara odpaliła więc natychmiast podbija obroty po chwili jak sprężara się wyłączy obroty podskakują w górę bo skończyło się obciążenie ale ECU i o tym wie więc odpuszcza i obroty wracają do normy. 
 Identycznie będzie jak będziesz włączał i wyłączał światła na postoju, jak zaczniesz kręcić kierownicą itp. itd. bo wszystkie te czynności generują dodatkowe obciążenie dla silnika które to jest kompensowane przez ECO właśnie podbijaniem obrotów.
 
 Comprende?
   | 
 
 Teraz po wizycie u elktronika wahania są (góra, dół) 20 obrotów, bez obciążeń innymi odbiornikami. Oczywiście (i tu nie miałem uwag, rozumiałem) każde włączenie klimatyzacji
 czy innego  dużego odbiornika wywołuje wystąpienie jakiegoś tam niewielkiego skoku obrotów. Elektronik dziś powiedział mi , że klima pobiera dodatkowo  (chyba?) ok. 2 Kw .
 Zgadza się.  U mnie wahania były od ok 300 -1300 obrotów. I wyobraź sobie tę sytuacje w czasie jazdy.
 Teraz jest okej. Pisze o tym na tm wątku w innych postach.
 
 [ Dodano: 26-05-2009, 21:00 ]
 
  	  | wazu napisał/a: |  	  |  	  | Cytat: |  	  | Kurcze. Nie wiem jaką mam przepustnicę ...na linkę czy elektroniczną. | 
 
 
 To może inaczej, w którym roku wyprodukowano Twój samochód? Do 1999 roku przepustnice w GDI były na linkę, później w poliftingowych carismach wkładano przepustnice elektroniczne.
 
 Tak ma być, po włączeniu klimy silnik ma ciężej i podbija obroty. Jeżeli silnik Ci nie gaśnie, to nic nie kombinuj z obrotami, bo przedobrzysz 	  | Cytat: |  	  | falowanie obrotów ma miejsce po włączeniu klimatyzacji | 
   
 i ma rację. 	  | Cytat: |  	  | Mechanik mówi - to nie może być wina silnika , bo ten dobrze pracuje. | 
 Tu masz instrukcję uczenia obrotów: http://forum.mitsumaniaki...zenie+obrot%F3w Jeżeli odłączałeś komputer to spróbuj nauczyć go obrotów wg tej instrukcji.
 | 
 
 
 
 Kurcze. Za późno przeczytałem Twoja poradę. Elektronik to za mnie zrobił.
 Ma urządzenie do diagnozowania stanu komputera samochodów japońskich.
 Zresetował najpierw komputer, potem przejrzał poszczególne moduły.
 Dla przykładu .
 Widziałem przegląd ( i poznałem działanie) LAMBDy. W moim komputerze obraz (wykres) funkcji wykonywanych przez LAMBDĘ był prawidłowy, obawy budził akt że na wolnych obrotach działanie LAMBDY było zerowe. Po podniesieniu (nieco) obrotów LAMBDA pokazywała cykliczne swoje działanie wywołujące prawidłowy skład mieszanki.
 
 Choć wizyta u elektronika dała pełny efekt, to być może mam w tym swój udział.
 Przed wyjazdem bowiem do elektronika zrobiłem czynności , wg zaleceń  jednego z kolegów i innych elektroników. Mianowicie zapaliłem silnik (bez obciążania go klimą , światłami, radiem , itd) , pracował on do czasu włączenia się wentylatorów. Po tej czynności (przed wyjazdem do elektronika) obroty były stabilne. Mogłem na tym poprzestać.
 
 Pojechałem jednak, bo elektronik uruchomił mi przełącznik szyb i sprawdził (w tym zresetował) komputer, przejrzał gardziel i przepustnicę i w sumie jakby potwierdził poprawność ustawienia wolnych obrotów. Miałem przyjemność - 80 zł.
 |  
				| _________________ Mariusz
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-05-2009, 07:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już o tym pisałem parę razy a nawet wykres dałem (jest w mojej galerii) na ciepłym silniku na wolnych obrotach LAMBDA=0 bo silnik chodzi w trybie ECO (czyli na ubogiej mieszance) i tak właśnie ma być a obroty mnie więcej 750 
 Howgh!
 |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czuk1   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Space Star
 Dołączył: 03 Gru 2008
 Posty: 107
 Skąd: Zamość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-05-2009, 11:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napisałem, bo dla mnie to (jak uczyć sie liter) a przy okazji - widzisz - elektronik mój - zastanawiał się (nie wiedział) czy tak ma być, czy też to jest jakaś niedoskonałość LAMBD-y.
 
 Szkoda, że Shapiro nie jest "rozmnożony" w setkach istnień. Mielibyśmy sieć świetnych
 elektroników na potrzeby posiadaczy Mitsubihi.
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Mariusz
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARCIN   Nowy Forumowicz
 
 Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 13
 Skąd: STRZYŻÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2009, 05:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. też mam problem z obrotami.Falują i opadają na światłach i na klimie.
 Nie jest tak zawsze, czasami wszystko chodzi ok.
 Słyszałem że wymontowanie czujnika na serwie coś pomaga (od goscia który pracował w serwisie).Czujnik ten podobno należy wymontować i on będzie sobie "wąchał" stałe ciśnienie atmosferyczne i nie powinno falować.
 Miał ktoś jakies doświadczenia z tym czujnikiem?
 A tak apropo tego czujnika to wie ktoś jak on się nazywa?
 Oczywiscie należy zaślepic otwór po tym ustrojstwie bo hantla będzie słaba.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2009, 08:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, poczytaj tematy odnośnie czyszczenia przepustnicy. Gość pracował chyba w ASO Ursus. Wyczyść przepustnice i naucz obrotów. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARCIN   Nowy Forumowicz
 
 Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 13
 Skąd: STRZYŻÓW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2009, 09:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepustnice czyściłem, obroty tez były ustawiane zgodnie z opisami na forum. A gość jest całkiem niezłym mechanikiem i pracował w ASO.
 Mimo wszystko dzięki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2009, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak się czuje przepływomierz? |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |