Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilna porada Silnik GDI 1.8 gaśnie na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
czuk1 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Zamość
Wysłany: 24-05-2009, 09:44   Pilna porada Silnik GDI 1.8 gaśnie na wolnych obrotach

MSS 1.8 GDI Silnik gaśnie na wolnych obrotach

Mam nieciekawą niedzielę.

Na trasie. Dodałem szybko gazu. Obroty wyniosły ok. 4,5 tys. obrotów.
Po tym manewrze silnik na wolnych obrotach gaśnie.
Silnik pracuje tylko wtedy gdy trzymam obroty
przy pomocy pedału gazu.

Jeżdżę na benzynie 95 Premium ze Statoilu.
Mam w zbiorniku 3/4 pojemności

Co to może się dziać?

Chyba strach jechać dalej na trasę 500 km ?

Proszę o poradę.

pozdrawiam
_________________
Mariusz
 
 
kkriss 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 402
Skąd: Chotomów
Wysłany: 24-05-2009, 09:52   

Przeczyść przepustnice
powinno pomóc.
_________________
Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi
 
 
 
czuk1 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Zamość
Wysłany: 24-05-2009, 10:35   Pilna porada Silnik GDI 1.8 gaśnie na wolnych obrotach

Wielkie dzięki
_________________
Mariusz
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-05-2009, 12:53   

czuk1 napisał/a:
MSS 1.8 GDI Silnik gaśnie na wolnych obrotach

a tutaj masz link jak to zrobic we wlasnym zakresie :)
KLIK
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 24-05-2009, 14:07   

Jaką masz przepustnicę, na linkę, czy elektroniczną?
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
czuk1 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Zamość
Wysłany: 25-05-2009, 18:04   MSS 1.8 GDI Silnik gaśnie na wolnych obrotach

Kurcze. Nie wiem jaką mam przepustnicę ...na linkę czy elektroniczną.

Przy rozwiązaniu mojego problemu idę w następującym kierunku.
Opisuję niżej ten problem (zrobiłem to także w dziale MSS ) .
Pisałem jednak (także ) w dziale - Carismy, bo przecież tu
jest więcej Forumowiczów i silnik 1.8 GDI jest ten sam.

Mam aktualne informacje o przyczynach spadku (falowania) obrotów.

Ustaliłem objawy :
- falowanie obrotów ma miejsce po włączeniu klimatyzacji

Mechanik mówi - to nie może być wina silnika , bo ten dobrze pracuje.
Spec od klimatyzacji który uzupełniał czynnik chłodzący i konserwował klimę -
- na pewno fakt włączenia klimatyzacji nie wpłynął na falowanie obrotów.
Pojechałem do specjalistów (przyjmują do kolejki na II połowę czerwca) którzy
po przesłuchaniu mnie - dali wstępną diagnozę:

- jeśli zdejmowałem klemy (tak było ) by je oczyścić i posmarować
moglem "zrujnować ład" w komputerze samochodu,

- można by podjąć próbę (pisał ktoś i radził tak samo na forum)
"samo ustawienia się" komputera. Polegać to powinno na wyłączeniu
wszelkich odbiorników prądu (klima, światła, wentylatory, radio,....),
następnie na zapaleniu silnika i zostawieniu go na wolnych obrotach aż do
czasu kiedy (z powodu wysokiej temperatury silnika) włączą
sie wentylatory. Przez ten okres komputer powinien się ustawić,
uporządkować w module - "regulacja obrotów".

Dziś po długim postoju (kiedy silnik ostygł) podjąłem sie tego eksperymentu.
Od samego początku silnik pracował bardzo równo , na ok. 500-700 obrotów.
Długo dosyć nie uruchamiały sie wentylatory. Nie wytrzymałem nerwowo
i zacząłem przyspieszać eksperyment, dodając obroty silnika do ok. 1300.
Czyli próba była zniekształcona. Nie mniej przy takim ustawieniu obroty
cały czas były równe. Z chwilą jednak włączenia klimatyzacji falowanie
obrotów (choć już w małej amplitudzie wahań) znowu powtórzyło się.

W trakcie jazdy po mieście (dziś już) nie włączałem klimatyzacji.
Jutro podejmę prawidłowo próbę "uporządkowania się" komputera.
poprzez włączenie zimnego silnika i utrzymanie go bez dodatkowych
obciążeń do czasu włączenia się wentylatorów.

I z tym wynikiem eksperymentu..... pojadę do innego elektronika.
Może zresetuje komputer ? I usunie w ten sposób tę usterkę.


Może moje wywody (doświadczenia) komuś sie przydadzą.
_________________
Mariusz
_________________
Mariusz
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 25-05-2009, 18:33   

Cytat:
Kurcze. Nie wiem jaką mam przepustnicę ...na linkę czy elektroniczną.

To może inaczej, w którym roku wyprodukowano Twój samochód? Do 1999 roku przepustnice w GDI były na linkę, później w poliftingowych carismach wkładano przepustnice elektroniczne.
Cytat:
falowanie obrotów ma miejsce po włączeniu klimatyzacji
Tak ma być, po włączeniu klimy silnik ma ciężej i podbija obroty. Jeżeli silnik Ci nie gaśnie, to nic nie kombinuj z obrotami, bo przedobrzysz :evil:
Cytat:
Mechanik mówi - to nie może być wina silnika , bo ten dobrze pracuje.
i ma rację.
Tu masz instrukcję uczenia obrotów: http://forum.mitsumaniaki...zenie+obrot%F3w Jeżeli odłączałeś komputer to spróbuj nauczyć go obrotów wg tej instrukcji.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 25-05-2009, 21:12   

Jak się zapina elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki to silnik nagle łapie dodatkowe obciążenie więc obroty spadają jednak ECU wie o tym że sprężara odpaliła więc natychmiast podbija obroty po chwili jak sprężara się wyłączy obroty podskakują w górę bo skończyło się obciążenie ale ECU i o tym wie więc odpuszcza i obroty wracają do normy.

Identycznie będzie jak będziesz włączał i wyłączał światła na postoju, jak zaczniesz kręcić kierownicą itp. itd. bo wszystkie te czynności generują dodatkowe obciążenie dla silnika które to jest kompensowane przez ECO właśnie podbijaniem obrotów.

Comprende? :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
czuk1 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Zamość
Wysłany: 26-05-2009, 20:35   

saphire napisał/a:
Jak się zapina elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki to silnik nagle łapie dodatkowe obciążenie więc obroty spadają jednak ECU wie o tym że sprężara odpaliła więc natychmiast podbija obroty po chwili jak sprężara się wyłączy obroty podskakują w górę bo skończyło się obciążenie ale ECU i o tym wie więc odpuszcza i obroty wracają do normy.

Identycznie będzie jak będziesz włączał i wyłączał światła na postoju, jak zaczniesz kręcić kierownicą itp. itd. bo wszystkie te czynności generują dodatkowe obciążenie dla silnika które to jest kompensowane przez ECO właśnie podbijaniem obrotów.

Comprende? :D


Teraz po wizycie u elktronika wahania są (góra, dół) 20 obrotów, bez obciążeń innymi odbiornikami. Oczywiście (i tu nie miałem uwag, rozumiałem) każde włączenie klimatyzacji
czy innego dużego odbiornika wywołuje wystąpienie jakiegoś tam niewielkiego skoku obrotów. Elektronik dziś powiedział mi , że klima pobiera dodatkowo (chyba?) ok. 2 Kw .
Zgadza się. U mnie wahania były od ok 300 -1300 obrotów. I wyobraź sobie tę sytuacje w czasie jazdy.
Teraz jest okej. Pisze o tym na tm wątku w innych postach.

[ Dodano: 26-05-2009, 21:00 ]
wazu napisał/a:
Cytat:
Kurcze. Nie wiem jaką mam przepustnicę ...na linkę czy elektroniczną.



To może inaczej, w którym roku wyprodukowano Twój samochód? Do 1999 roku przepustnice w GDI były na linkę, później w poliftingowych carismach wkładano przepustnice elektroniczne.
Cytat:
falowanie obrotów ma miejsce po włączeniu klimatyzacji
Tak ma być, po włączeniu klimy silnik ma ciężej i podbija obroty. Jeżeli silnik Ci nie gaśnie, to nic nie kombinuj z obrotami, bo przedobrzysz :evil:
Cytat:
Mechanik mówi - to nie może być wina silnika , bo ten dobrze pracuje.
i ma rację.
Tu masz instrukcję uczenia obrotów: http://forum.mitsumaniaki...zenie+obrot%F3w Jeżeli odłączałeś komputer to spróbuj nauczyć go obrotów wg tej instrukcji.




Kurcze. Za późno przeczytałem Twoja poradę. Elektronik to za mnie zrobił.
Ma urządzenie do diagnozowania stanu komputera samochodów japońskich.
Zresetował najpierw komputer, potem przejrzał poszczególne moduły.
Dla przykładu .
Widziałem przegląd ( i poznałem działanie) LAMBDy. W moim komputerze obraz (wykres) funkcji wykonywanych przez LAMBDĘ był prawidłowy, obawy budził akt że na wolnych obrotach działanie LAMBDY było zerowe. Po podniesieniu (nieco) obrotów LAMBDA pokazywała cykliczne swoje działanie wywołujące prawidłowy skład mieszanki.

Choć wizyta u elektronika dała pełny efekt, to być może mam w tym swój udział.
Przed wyjazdem bowiem do elektronika zrobiłem czynności , wg zaleceń jednego z kolegów i innych elektroników. Mianowicie zapaliłem silnik (bez obciążania go klimą , światłami, radiem , itd) , pracował on do czasu włączenia się wentylatorów. Po tej czynności (przed wyjazdem do elektronika) obroty były stabilne. Mogłem na tym poprzestać.

Pojechałem jednak, bo elektronik uruchomił mi przełącznik szyb i sprawdził (w tym zresetował) komputer, przejrzał gardziel i przepustnicę i w sumie jakby potwierdził poprawność ustawienia wolnych obrotów. Miałem przyjemność - 80 zł.
_________________
Mariusz
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-05-2009, 08:31   

Już o tym pisałem parę razy a nawet wykres dałem (jest w mojej galerii) na ciepłym silniku na wolnych obrotach LAMBDA=0 bo silnik chodzi w trybie ECO (czyli na ubogiej mieszance) i tak właśnie ma być a obroty mnie więcej 750

Howgh!
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
czuk1 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 107
Skąd: Zamość
Wysłany: 28-05-2009, 12:58   

Napisałem, bo dla mnie to (jak uczyć sie liter) a przy okazji - widzisz - elektronik mój
- zastanawiał się (nie wiedział) czy tak ma być, czy też to jest jakaś niedoskonałość LAMBD-y.

Szkoda, że Shapiro nie jest "rozmnożony" w setkach istnień. Mielibyśmy sieć świetnych
elektroników na potrzeby posiadaczy Mitsubihi.

Pozdrawiam
_________________
Mariusz
 
 
MARCIN 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: STRZYŻÓW
Wysłany: 13-06-2009, 06:56   

Witam.
też mam problem z obrotami.Falują i opadają na światłach i na klimie.
Nie jest tak zawsze, czasami wszystko chodzi ok.
Słyszałem że wymontowanie czujnika na serwie coś pomaga (od goscia który pracował w serwisie).Czujnik ten podobno należy wymontować i on będzie sobie "wąchał" stałe ciśnienie atmosferyczne i nie powinno falować.
Miał ktoś jakies doświadczenia z tym czujnikiem?
A tak apropo tego czujnika to wie ktoś jak on się nazywa?
Oczywiscie należy zaślepic otwór po tym ustrojstwie bo hantla będzie słaba.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2009, 09:35   

Tak, poczytaj tematy odnośnie czyszczenia przepustnicy. Gość pracował chyba w ASO Ursus. Wyczyść przepustnice i naucz obrotów.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
MARCIN 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 1,8 GDI 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 13
Skąd: STRZYŻÓW
Wysłany: 13-06-2009, 10:48   

Przepustnice czyściłem, obroty tez były ustawiane zgodnie z opisami na forum.
A gość jest całkiem niezłym mechanikiem i pracował w ASO.
Mimo wszystko dzięki.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2009, 13:54   

A jak się czuje przepływomierz?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.