 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] ustawienie paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
|
|
|
 |
gpm72
Forumowicz
Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 72 Skąd: LBN
|
Wysłany: 14-06-2009, 21:38
|
|
|
daj zdjęcia w mniejszej rozdzielczości a tak w ogóle sam to zmieniałeś ?? trochę wszędzie olej jest porozlewany |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 15-06-2009, 06:40
|
|
|
Założysz pasek normalnie i jak zakręcisz to się zsuwa? Ja bym stawiał na minimalnie stożkowy napinacz paska, który nie trzyma go równo. Ewentualnie coś z kołem lub uszkodzony wałek. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2009, 07:18
|
|
|
wyglada, ze dales za wąski pasek - o ile pamietam powinien miec 22 mm |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 15-06-2009, 07:46
|
|
|
zakładam normalnie i się zsuwa do takiej pozycji, blokuje go koło pasowe na wale, bez tego koła spadł mi w mgnieniu oka i narobił bałaganu, napinacz GMB, pasek kupiłem mitsubochi, ale ten co był Tsubaki wydaje się lepszy, oba takiej samej grubości, tylko nie pamiętam czy przed zabiegami był on dobrze, chociaż obudowa rozrządu pokazuje jakby wiekowe otarcia od paska
jak to ma się w prawdzie:
dostałem głowice od ca1a ma krótsze montowanie zapłonu, zapłon wystawał why ?
byłem po uszczelką za spodniami 94' trzy dziury, 95' dwie, moja dużo mniejsza, pokazuje swoją - nissan terrano i colt od 81'
uszczelka pod głowicą jest inna niżeli powinna do ca1a 94' |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2009, 08:09
|
|
|
maroch napisał/a: | zakładam normalnie i się zsuwa do takiej pozycji, blokuje go koło pasowe na wale, bez tego koła spadł mi w mgnieniu oka i narobił bałaganu, napinacz GMB, pasek kupiłem mitsubochi, ale ten co był Tsubaki wydaje się lepszy, oba takiej samej grubości, tylko nie pamiętam czy przed zabiegami był on dobrze, chociaż obudowa rozrządu pokazuje jakby wiekowe otarcia od paska |
ale na zebach widac 'odcisk' starego paska blizej glowicy
jest jeszcze opcja, ze ktos zle zamontowal wewnetrzna bieznie w napinaczu - widzialem pare razy takie felerne roznych firm, gdzie trzeba bylo wyprasowac bieznie, odrocic 180 st. i wprasowac z powrotem tak by odleglosci wystawania biezni byly odwrocone
maroch napisał/a: | jak to ma się w prawdzie:
dostałem głowice od ca1a ma krótsze montowanie zapłonu, zapłon wystawał why ?
byłem po uszczelką za spodniami 94' trzy dziury, 95' dwie, moja dużo mniejsza, pokazuje swoją - nissan terrano i colt od 81'
uszczelka pod głowicą jest inna niżeli powinna do ca1a 94' |
a z tego, to nic nie rozumiem |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 15-06-2009, 08:56
|
|
|
pytam ogólnie ile to było różnorodności w silnikach ca1a 4g13, na mój teoretycznie rocznik 94 są niezgodności katalogowo co do uszczelek,
kupiłem drugą głowicę, nie ma na niej montowania wspomagania jak u mnie, wnęka na zapłon jest mniejsza i ten zapłon co mam nie pasuje (wystaje) |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 15-06-2009, 09:30
|
|
|
maroch, a to głowica z 4G13 do CAx czy może do C5x? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 15-06-2009, 11:10
|
|
|
wyglądają tak samo, wymontowałem z z tej co dostałem dźwigienki i dwa zawory do tej co mam, nie da się zamontować zapłonu, zostaje przerwa, nie ma prawa być inaczej ? |
Ostatnio zmieniony przez maroch 15-06-2009, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 15-06-2009, 11:19
|
|
|
Rozwiercać miejsca na aparat zapłonowy się nie da. Z tego co wiem, to były 2 rodzaje aparatów zapłonowych (lub 3 ale pewien jestem 2).
maroch, pisałem na PW odnośnie tej głowicy którą mam. W dalszym ciągu czekam na odp. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-06-2009, 11:38
|
|
|
londolut napisał/a: | maroch, a to głowica z 4G13 do CAx czy może do C5x? |
w C51 1.3 to byla gaznik i sie mocno roznily glowice
ale potem silniki 4G13 (w CA i CJ lacznie) mialy 3 rozne glowice i moze stad roznica |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 16-06-2009, 08:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: |
jest jeszcze opcja, ze ktos zle zamontowal wewnetrzna bieznie w napinaczu - widzialem pare razy takie felerne roznych firm, gdzie trzeba bylo wyprasowac bieznie, odrocic 180 st. i wprasowac z powrotem tak by odleglosci wystawania biezni byly odwrocone |
dość ciężko mi ze zrozumieniem, ale wnioskuję że mam szukać w napinaczu ? to on odpowiedzialny za utrzymanie paska w dobrej pozycji ? dziwi mnie to, że z jeden strony na napinaczu jest rynienka (od wewnątrz) a z drugiej nie ma
z innej beczki
jak poznać czy nie mam zniszczonych prowadnic zaworów na głowicy ? |
Ostatnio zmieniony przez maroch 16-06-2009, 09:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-2009, 09:08
|
|
|
no wlasnie - chodzi o ten kolnierz - jest z 1 strony i tak jest prawidlowo, ale napinacz mozesz zalozyc (czasem - zalezy od napinacza) na 2 strony (kolnierz na zewnatrz lub wewnatrz - tylko jedna pozycja jest prawidlowa)
i teraz przyklad ogolny:
https://ssl.allegro.pl/item605883814_napinacz_paska_rozrzadu_honda.html#gallery
na tym zdjeciu widac napinacz i jak widzisz wewnetrzna bieznia lozyska (ten walek posrodku) wystaje z jednej strony bardziej niz z drugiej - tu akurat te strony sa asymetryczne, wiec nie mozna go przelozyc, ale sa napinacze, ze w takim przypadku mozna na prasie ten walek przesunac, bo bywaly takie zle zamontowane fabrycznie
i zakladajac taki mozna spowodowac, ze pasek bedzie pracowal w innym polozeniu niz powinien
kapujesz juz?
edit - na glowicy nie masz prowadnic - tylko zebatke |
|
|
|
 |
maroch
Mitsumaniak maroch
Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: Rozprza
|
Wysłany: 16-06-2009, 09:58
|
|
|
no napinacz wygląda w ten sposób mniej więcej dostałem w 4cars.pl
http://allegro.pl/item639...mitsubishi.html
jak widać nie ma na kołnierza z dwóch stron tylko z jednej GMB e45033 - katalogowy |
Ostatnio zmieniony przez maroch 16-06-2009, 11:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
|
|