Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] ustawienie paska rozrządu
Autor Wiadomość
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 14-06-2009, 20:28   [CA1A 1.3] ustawienie paska rozrządu

dlaczego ustawia mi się tak pasek rozrządu - to chyba nie wygląda najlepiej
http://s5.zapodaj.net/36152194.jpg.html
 
 
 
gpm72 
Forumowicz

Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 72
Skąd: LBN
Wysłany: 14-06-2009, 21:38   

daj zdjęcia w mniejszej rozdzielczości a tak w ogóle sam to zmieniałeś ?? trochę wszędzie olej jest porozlewany
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 15-06-2009, 06:27   

http://s5.zapodaj.net/21781035.jpg.html
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-06-2009, 06:40   

Założysz pasek normalnie i jak zakręcisz to się zsuwa? Ja bym stawiał na minimalnie stożkowy napinacz paska, który nie trzyma go równo. Ewentualnie coś z kołem lub uszkodzony wałek.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-06-2009, 07:18   

wyglada, ze dales za wąski pasek - o ile pamietam powinien miec 22 mm
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 15-06-2009, 07:46   

zakładam normalnie i się zsuwa do takiej pozycji, blokuje go koło pasowe na wale, bez tego koła spadł mi w mgnieniu oka i narobił bałaganu, napinacz GMB, pasek kupiłem mitsubochi, ale ten co był Tsubaki wydaje się lepszy, oba takiej samej grubości, tylko nie pamiętam czy przed zabiegami był on dobrze, chociaż obudowa rozrządu pokazuje jakby wiekowe otarcia od paska

jak to ma się w prawdzie:
dostałem głowice od ca1a ma krótsze montowanie zapłonu, zapłon wystawał why ?
byłem po uszczelką za spodniami 94' trzy dziury, 95' dwie, moja dużo mniejsza, pokazuje swoją - nissan terrano i colt od 81'
uszczelka pod głowicą jest inna niżeli powinna do ca1a 94'
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-06-2009, 08:09   

maroch napisał/a:
zakładam normalnie i się zsuwa do takiej pozycji, blokuje go koło pasowe na wale, bez tego koła spadł mi w mgnieniu oka i narobił bałaganu, napinacz GMB, pasek kupiłem mitsubochi, ale ten co był Tsubaki wydaje się lepszy, oba takiej samej grubości, tylko nie pamiętam czy przed zabiegami był on dobrze, chociaż obudowa rozrządu pokazuje jakby wiekowe otarcia od paska

ale na zebach widac 'odcisk' starego paska blizej glowicy
jest jeszcze opcja, ze ktos zle zamontowal wewnetrzna bieznie w napinaczu - widzialem pare razy takie felerne roznych firm, gdzie trzeba bylo wyprasowac bieznie, odrocic 180 st. i wprasowac z powrotem tak by odleglosci wystawania biezni byly odwrocone

maroch napisał/a:
jak to ma się w prawdzie:
dostałem głowice od ca1a ma krótsze montowanie zapłonu, zapłon wystawał why ?
byłem po uszczelką za spodniami 94' trzy dziury, 95' dwie, moja dużo mniejsza, pokazuje swoją - nissan terrano i colt od 81'
uszczelka pod głowicą jest inna niżeli powinna do ca1a 94'

a z tego, to nic nie rozumiem
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 15-06-2009, 08:56   

pytam ogólnie ile to było różnorodności w silnikach ca1a 4g13, na mój teoretycznie rocznik 94 są niezgodności katalogowo co do uszczelek,
kupiłem drugą głowicę, nie ma na niej montowania wspomagania jak u mnie, wnęka na zapłon jest mniejsza i ten zapłon co mam nie pasuje (wystaje)
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-06-2009, 09:30   

maroch, a to głowica z 4G13 do CAx czy może do C5x?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 15-06-2009, 11:10   

wyglądają tak samo, wymontowałem z z tej co dostałem dźwigienki i dwa zawory do tej co mam, nie da się zamontować zapłonu, zostaje przerwa, nie ma prawa być inaczej ?
Ostatnio zmieniony przez maroch 15-06-2009, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 15-06-2009, 11:19   

Rozwiercać miejsca na aparat zapłonowy się nie da. Z tego co wiem, to były 2 rodzaje aparatów zapłonowych (lub 3 ale pewien jestem 2).
maroch, pisałem na PW odnośnie tej głowicy którą mam. W dalszym ciągu czekam na odp.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-06-2009, 11:38   

londolut napisał/a:
maroch, a to głowica z 4G13 do CAx czy może do C5x?

w C51 1.3 to byla gaznik i sie mocno roznily glowice
ale potem silniki 4G13 (w CA i CJ lacznie) mialy 3 rozne glowice i moze stad roznica
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 16-06-2009, 08:50   

Krzyzak napisał/a:

jest jeszcze opcja, ze ktos zle zamontowal wewnetrzna bieznie w napinaczu - widzialem pare razy takie felerne roznych firm, gdzie trzeba bylo wyprasowac bieznie, odrocic 180 st. i wprasowac z powrotem tak by odleglosci wystawania biezni byly odwrocone


dość ciężko mi ze zrozumieniem, ale wnioskuję że mam szukać w napinaczu ? to on odpowiedzialny za utrzymanie paska w dobrej pozycji ? dziwi mnie to, że z jeden strony na napinaczu jest rynienka (od wewnątrz) a z drugiej nie ma

z innej beczki
jak poznać czy nie mam zniszczonych prowadnic zaworów na głowicy ?
Ostatnio zmieniony przez maroch 16-06-2009, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2009, 09:08   

no wlasnie - chodzi o ten kolnierz - jest z 1 strony i tak jest prawidlowo, ale napinacz mozesz zalozyc (czasem - zalezy od napinacza) na 2 strony (kolnierz na zewnatrz lub wewnatrz - tylko jedna pozycja jest prawidlowa)

i teraz przyklad ogolny:
https://ssl.allegro.pl/item605883814_napinacz_paska_rozrzadu_honda.html#gallery
na tym zdjeciu widac napinacz i jak widzisz wewnetrzna bieznia lozyska (ten walek posrodku) wystaje z jednej strony bardziej niz z drugiej - tu akurat te strony sa asymetryczne, wiec nie mozna go przelozyc, ale sa napinacze, ze w takim przypadku mozna na prasie ten walek przesunac, bo bywaly takie zle zamontowane fabrycznie
i zakladajac taki mozna spowodowac, ze pasek bedzie pracowal w innym polozeniu niz powinien

kapujesz juz?

edit - na glowicy nie masz prowadnic - tylko zebatke
 
 
maroch 
Mitsumaniak
maroch

Auto: Galant 2.5 swap
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: Rozprza
Wysłany: 16-06-2009, 09:58   

no napinacz wygląda w ten sposób mniej więcej dostałem w 4cars.pl
http://allegro.pl/item639...mitsubishi.html
jak widać nie ma na kołnierza z dwóch stron tylko z jednej GMB e45033 - katalogowy
Ostatnio zmieniony przez maroch 16-06-2009, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.