Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:50
Wnioski z diagnostyki softem tmo przy falowaniu obrotów
Autor Wiadomość
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 15-06-2009, 22:01   Wnioski z diagnostyki softem tmo przy falowaniu obrotów

Witam!
W związku z podjęciem walki z falującymi obrotami w moim aucie po wymianie kopułki, palca, podstawianiu innego przepływomierza i przepustnicy, (w tym miejscu podziękowania dla Pana Janusza) uszczelnieniu wydechu i kilku innych czynnościach zdecydowałem się zainteresować podłączeniem do kompa. Zaskoczyła mnie prostota realizacji , tak z reszta jak i to co zobaczyłem na ekranie. Z pośród w rożnych parametrów zainteresował mnie wahający się "injection pulse width" od 3460 do 4100(jednostki nie pamiętam) jałowych obrotach, którego każde wahnięcie przekłada się na "zarywanie" obrotów w aucie.
I tutaj moje pytanie - gdzie szukać przyczyny niestabilności tego parametru? w pierwszej kolejności przychodzą mi do głowy wtryski, czy to dobry trop?
Dodam że użyłem tmo datalogger który polecam - można np sprawdzić wiele parametrów auta bez biegania z miernikiem itp. Poza tym te wszystkie kolorowe wykresy odświeżane jak podaje program ok 30x/s - to trzeba zobaczyć :lol:

Jutro dalsze obserwacje.

Pozdrawiam.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-06-2009, 23:15   

Nie dziwne, że injection pulse width Tobie skacze. Jest to spowodowane tym, że by silnik zwiększył obroty wtryskiwacz musi podawać przez dłuższy czas. Tutaj nie szukałbym przyczyny. Sprawdź raczej jak zachowuje się silniczek krokowy. Czy jego wartości gwałtownie się zmieniają.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 16-06-2009, 08:10   

muszę znaleźć który to parametr ale przepustnica wraz z krokowcem i czujnikiem położenia byla wymieniana
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-06-2009, 09:12   

możesz mi powiedzieć jak się podpiąłeś do ecu ? - coś więcej o tym programiku itd - byłbym niesamowicie zainteresowany.

Możiwości według mnie są trzy :

1. brudny/uszkodzony silniczek , lub jego sterowanie(kable , ecu )
2. niesprawne wtryski , (konkretnie jeden lub kilka)
3. uszkodzony czujnik stuków , lub lambda (ale wtedy swieci check engine) ew. obrotów.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 16-06-2009, 14:08   

http://forum.mitsumaniaki...ight=datalogger

użyty kabel to wersja z dwoma rezystorami i diodą.

platforma - winXP
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-06-2009, 22:50   

A rozumiem, że reset i nauka obrotów była zrobiona??
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-06-2009, 22:52   

Z moich doświadczeń wynika że nauka obrotów nie jest zasadniczo potrzebna, odpalasz po skasowaniu pamięci i obroty są normalne. Aczkolwiek instrukcja poleca po skasowaniu pamieci uruchomić silnik i zostawić na kilka minut na biegu jałowym
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-06-2009, 23:12   

lukasz12 napisał/a:
Z moich doświadczeń wynika że nauka obrotów nie jest zasadniczo potrzebna, odpalasz po skasowaniu pamięci i obroty są normalne. Aczkolwiek instrukcja poleca po skasowaniu pamieci uruchomić silnik i zostawić na kilka minut na biegu jałowym


W końcu i tak powinien się dostosować. Chociaż będzie to trwać dłużej niż jeśli będziemy go uczyć na jałowym.

U siebie jak kiedyś wyciągnąłem bezpiecznik, okazało się, że ECU się rozjechał i musiał się nauczyć obrotów. Na początku spadały bardzo nisko, falowały, ale po przejechałem 20km w ruchu miejskim to się ustabilizowało. A tak nauka trwa może z 5 min i od razu wszystko ładnie działało
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-06-2009, 23:13   

tak ale w sigmie tego nie ma, od razu chodzi równo po uruchomieniu :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 17-06-2009, 10:13   

U mnie przy wcześniejszych resetach po odpaleniu obroty spadały bardzo nisko, przy przejściu na luz silnik gasł - trzeba było go albo "nauczyć" albo pojeździć trochę. Co ciekawe ostatnio odłączałem akumulator i po podłączeniu samochód funkcjonował normalnie.
_________________

 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-06-2009, 13:14   

Nauka obrotów była po każdym zabiegu.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów badał sigme softem tmo?
kilka parametrów mnie zastanawia ale nie mam niestety porównania z danymi ze sprawnego egzemplarza. Dla przykładu w vfaq od softu skala dlugości otwarcia wtrysku oscyluje w innych wartościach niż ma to miejsce u mnie.
Chwieje się także wartość AIR FLOW HZ pomiedzy 44 a 50 Hz.
TIMING ADVANCE też jest bardzo poszarpany więc podejrzenie padło na czujnik stuków lub cewkę (kopułka i palec są nowe).
Jeśli ktoś może mi pomóc w porównaniu parametrów ze sprawną jednostką to czekam na odzew :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-06-2009, 13:33   

Które parametry Cię konkretnie interesują?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-06-2009, 14:22   

Jeżeli timing advance jest poszarpane, a jeszcze do tego ISC jest 0 lub 127, to na 100% nie dziła silniczek krokowy - z winy silniczka lub ECU

[ Dodano: 17-06-2009, 14:23 ]
PS. piszę o biegu jalowym
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 17-06-2009, 19:58   

Bartek napisał/a:
Jeżeli timing advance jest poszarpane, a jeszcze do tego ISC jest 0 lub 127, to na 100% nie dziła silniczek krokowy - z winy silniczka lub ECU


[ Dodano: 17-06-2009, 14:23 ]
PS. piszę o biegu jalowym


tak to właśnie wygląda, z tym że ISC po zapłonie coś robi - czas na tym wskazaniu pokrywa się z czasem od startu silnika - dalej jest już zero







Poniżej KNOCK SUM - te wyskoki pojawiają się po kilkukrotnym naciśnięciu gazu - pomiędzy 2000 a 4000 RPM, łagodne wciskanie i przytrzymanie do kilku tyś nie zmienia wykresu




Długość wtrysku



i AIR FLOW HZ (wyskok na wykresie po dodaniu gazu)





POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony przez tomasz_wu 17-06-2009, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-06-2009, 21:48   

Na 100% jedna z 4 przyczyn (od najbardziej do najmniej prawdopodobnej):

- uwalony silniczek krokowy
- uwalone ECU lub kable między ECU a silniczkiem
- zła regulacja ilości powietrza na biegu jałowym
- lewe powietrze w kolektorze dolotowym (za przepustnicą)


"zabawa" kątem wyprzedzenia zapłonu i tak długi injector pulse to efekt procedury "ratunkowej" w przypadku zbyt dużej ilości powietrza na biegu jałowym, której ECU nie może się pozbyć, więc żeby nie rosły nadmiernie obroty, ECU zalewa i wyprzedza zapłom celem ograniczenia mocy silnika, co za tym idzie obrotów jakie utrzymuje....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.