Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] 2 akumulatory
Autor Wiadomość
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-06-2009, 20:56   [3.2 DID] 2 akumulatory

Mam w Pajero 2 akumulatory.
W serwisie powiedzieli ze niektóre modele "tak miały".
Nasuwa się wiele pytań:
Po co są 2 ?
Czy zużywają się podobnie ?
Czy powinny być tej samej pojemności i marki ?
Czy wymienia się parami ?
W przypadku rozładowania i konieczności odpalenia z innego auta, który akumulator podłączyć ?
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-06-2009, 21:32   Re: 2 akumulatory

watcher79 napisał/a:
Mam w Pajero 2 akumulatory.
W serwisie powiedzieli ze niektóre modele "tak miały".
Nasuwa się wiele pytań:
Po co są 2 ?
Czy zużywają się podobnie ?
Czy powinny być tej samej pojemności i marki ?
Czy wymienia się parami ?
W przypadku rozładowania i konieczności odpalenia z innego auta, który akumulator podłączyć ?

Dwa aku były w pajerach przeznaczone na zimne kraje, podłączone są równolegle, więc pajero pali np na jednym aku.
Powinny być o takiej samej pojemności, wymienia się tylko ten który padł.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
slawas1 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 39
Skąd: gorzów wlkp.
Wysłany: 17-06-2009, 13:48   

a można zamienić dwa małe na jeden duży?
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-06-2009, 13:53   

Teoretycznie mozna, pytanie czy bedzie sie miescil lub czy znajdziesz odpowiednie miejsce i mocowanie na inny aku.
W najgorszym wypadku mozna nawet i na jednym smigac. :wink: 12 V to 12 V
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
slawas1 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 39
Skąd: gorzów wlkp.
Wysłany: 17-06-2009, 14:16   

no właśnie nie przyglądałem sie ile tam miejsca jest
zastanawiam się bo czeka mnie przez zimą wymiana
i jeśli mam oba mniejsze wymieniać to pewnie ekonomiczniej będzie jeden większy
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 17-06-2009, 14:48   

slawas1 napisał/a:
no właśnie nie przyglądałem sie ile tam miejsca jest
zastanawiam się bo czeka mnie przez zimą wymiana
i jeśli mam oba mniejsze wymieniać to pewnie ekonomiczniej będzie jeden większy

Oba są takie same, jeśli nie potrzebujesz dużo prądu w mroźne dni, to możesz jeździć na jednym.
Nie można zamieniaj dwa na jeden większy. Bo alternator ma ograniczona moc ładowania i miałbyść ciągle nie doładowany aku, co źle na niego wpływa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
eys28 
Forumowicz

Auto: pajero III 3.2DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 100
Skąd: gdynia
Wysłany: 17-06-2009, 22:03   

ja mam jeden bo na miejscu drugiego jest webasto i hula wszystko!!!bezproblemowo choć zapotrzebowanie na prąd to mam w autku :wink:
 
 
joebar 
Mitsumaniak

Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: skąd
Wysłany: 11-07-2009, 16:56   

W modelu V40 z silnikiem 2.5 turbo diesel miałem dwa akumulatory. Chodziło o to, że przy rozruchu wykorzystywał 24 volty.
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-07-2009, 17:00   

joebar napisał/a:
W modelu V40 z silnikiem 2.5 turbo diesel miałem dwa akumulatory. Chodziło o to, że przy rozruchu wykorzystywał 24 volty.

A po co niby te 24V? :shock:
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
joebar 
Mitsumaniak

Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: skąd
Wysłany: 12-07-2009, 23:01   

Nie chodzi o to, że "mocniej kręci", szczególnie w zimie :?: To mi ktoś kiedyś powiedział jak miałem stare V40. Bo też się zastanawiałem po co dwa akumulatory. Sam też mógł nie wiedziec. :)
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-07-2009, 00:15   

Po co rozruch na 24V kiedy instalację masz 12V?
One są podłączone prostopadle i dają 12V, a nie 24V.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2009, 06:44   

Zbyszek ma calkowita racje. Tylko pomylil slowo. W elektryce wystepuja rozne typy polaczen. Jednak dwa najpopularniejsze to polaczenie szeregowe i rownolegle. Wlasnie to drugie zostalo zastosowane do spiecia akumulatorow w Pajero. Połączenie równoległe polega na podłączeniu odbiorników do dwóch tych samych punktów obwodu (jak w żyrandolu). :mrgreen: W połaczeniu równoległym wszystkie odbiorniki zasilane są jednakowym napięciem. Nie ma mozliwosci podwojenia napiecia do 24 voltów. Kiedys w starych Landcruiser'ach byly instalacje na takie napiecie. Na szczescie dla uzytkownikow Toyota wycofala sie z tego pomyslu. W Mitsubishi stosowano takie rozwiazanie w autach na rynek skandynawski. Jednak bywa tak, ze i w Europie centralnej takie auta sie sprzedawalo. Dwa akumulatory dawaly pewnosc rozruchu przy niskich temperaturach a takze zapewnialy dostateczna ilosc energi elektrycznej innym urzadzeniom (odbiornikom) w samochodzie.
_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-08-2010, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
joebar 
Mitsumaniak

Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: skąd
Wysłany: 13-07-2009, 08:19   

Mój błąd, zostałem po porostu wrednie oszukany. :D
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2009, 12:04   

Gene, były landcrusery w których przy 2 akumulatorach każdy zasilał inny obwód w aucie (12V) a dodatkowo rozrusznik biegał na 24V, mój poprzedni szef takim czymś jeździł i mieliśmy z tym niezłe przewały :/ Jak bardzo ktoś chce, to mogę wydobyć dokładnie który to był model (na pewno jakiś Japan special edition z sporym 6-cio cylindrowym TDI) Ale w Pajero na szczęście nikt się w takie cuda nie bawił i wszystko jest po bożemu (chociaż szkoda że na 12 nie na 24V :( )
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-07-2009, 12:39   

Ale w pajero tak nie ma.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.