[3.2 DID] 2 akumulatory |
Autor |
Wiadomość |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-06-2009, 20:56 [3.2 DID] 2 akumulatory
|
|
|
Mam w Pajero 2 akumulatory.
W serwisie powiedzieli ze niektóre modele "tak miały".
Nasuwa się wiele pytań:
Po co są 2 ?
Czy zużywają się podobnie ?
Czy powinny być tej samej pojemności i marki ?
Czy wymienia się parami ?
W przypadku rozładowania i konieczności odpalenia z innego auta, który akumulator podłączyć ? |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-06-2009, 21:32 Re: 2 akumulatory
|
|
|
watcher79 napisał/a: | Mam w Pajero 2 akumulatory.
W serwisie powiedzieli ze niektóre modele "tak miały".
Nasuwa się wiele pytań:
Po co są 2 ?
Czy zużywają się podobnie ?
Czy powinny być tej samej pojemności i marki ?
Czy wymienia się parami ?
W przypadku rozładowania i konieczności odpalenia z innego auta, który akumulator podłączyć ? |
Dwa aku były w pajerach przeznaczone na zimne kraje, podłączone są równolegle, więc pajero pali np na jednym aku.
Powinny być o takiej samej pojemności, wymienia się tylko ten który padł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
slawas1
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 39 Skąd: gorzów wlkp.
|
Wysłany: 17-06-2009, 13:48
|
|
|
a można zamienić dwa małe na jeden duży? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-06-2009, 13:53
|
|
|
Teoretycznie mozna, pytanie czy bedzie sie miescil lub czy znajdziesz odpowiednie miejsce i mocowanie na inny aku.
W najgorszym wypadku mozna nawet i na jednym smigac. 12 V to 12 V |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
slawas1
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 39 Skąd: gorzów wlkp.
|
Wysłany: 17-06-2009, 14:16
|
|
|
no właśnie nie przyglądałem sie ile tam miejsca jest
zastanawiam się bo czeka mnie przez zimą wymiana
i jeśli mam oba mniejsze wymieniać to pewnie ekonomiczniej będzie jeden większy |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 17-06-2009, 14:48
|
|
|
slawas1 napisał/a: | no właśnie nie przyglądałem sie ile tam miejsca jest
zastanawiam się bo czeka mnie przez zimą wymiana
i jeśli mam oba mniejsze wymieniać to pewnie ekonomiczniej będzie jeden większy |
Oba są takie same, jeśli nie potrzebujesz dużo prądu w mroźne dni, to możesz jeździć na jednym.
Nie można zamieniaj dwa na jeden większy. Bo alternator ma ograniczona moc ładowania i miałbyść ciągle nie doładowany aku, co źle na niego wpływa. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
eys28
Forumowicz
Auto: pajero III 3.2DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 100 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:03
|
|
|
ja mam jeden bo na miejscu drugiego jest webasto i hula wszystko!!!bezproblemowo choć zapotrzebowanie na prąd to mam w autku |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 11-07-2009, 16:56
|
|
|
W modelu V40 z silnikiem 2.5 turbo diesel miałem dwa akumulatory. Chodziło o to, że przy rozruchu wykorzystywał 24 volty. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-07-2009, 17:00
|
|
|
joebar napisał/a: | W modelu V40 z silnikiem 2.5 turbo diesel miałem dwa akumulatory. Chodziło o to, że przy rozruchu wykorzystywał 24 volty. |
A po co niby te 24V? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 12-07-2009, 23:01
|
|
|
Nie chodzi o to, że "mocniej kręci", szczególnie w zimie To mi ktoś kiedyś powiedział jak miałem stare V40. Bo też się zastanawiałem po co dwa akumulatory. Sam też mógł nie wiedziec. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-07-2009, 00:15
|
|
|
Po co rozruch na 24V kiedy instalację masz 12V?
One są podłączone prostopadle i dają 12V, a nie 24V. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-07-2009, 06:44
|
|
|
Zbyszek ma calkowita racje. Tylko pomylil slowo. W elektryce wystepuja rozne typy polaczen. Jednak dwa najpopularniejsze to polaczenie szeregowe i rownolegle. Wlasnie to drugie zostalo zastosowane do spiecia akumulatorow w Pajero. Połączenie równoległe polega na podłączeniu odbiorników do dwóch tych samych punktów obwodu (jak w żyrandolu). W połaczeniu równoległym wszystkie odbiorniki zasilane są jednakowym napięciem. Nie ma mozliwosci podwojenia napiecia do 24 voltów. Kiedys w starych Landcruiser'ach byly instalacje na takie napiecie. Na szczescie dla uzytkownikow Toyota wycofala sie z tego pomyslu. W Mitsubishi stosowano takie rozwiazanie w autach na rynek skandynawski. Jednak bywa tak, ze i w Europie centralnej takie auta sie sprzedawalo. Dwa akumulatory dawaly pewnosc rozruchu przy niskich temperaturach a takze zapewnialy dostateczna ilosc energi elektrycznej innym urzadzeniom (odbiornikom) w samochodzie. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 22-08-2010, 22:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 13-07-2009, 08:19
|
|
|
Mój błąd, zostałem po porostu wrednie oszukany. |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2009, 12:04
|
|
|
Gene, były landcrusery w których przy 2 akumulatorach każdy zasilał inny obwód w aucie (12V) a dodatkowo rozrusznik biegał na 24V, mój poprzedni szef takim czymś jeździł i mieliśmy z tym niezłe przewały :/ Jak bardzo ktoś chce, to mogę wydobyć dokładnie który to był model (na pewno jakiś Japan special edition z sporym 6-cio cylindrowym TDI) Ale w Pajero na szczęście nikt się w takie cuda nie bawił i wszystko jest po bożemu (chociaż szkoda że na 12 nie na 24V ) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-07-2009, 12:39
|
|
|
Ale w pajero tak nie ma. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|