[1G 4G63] Biegi ciężko wchodzą i potrzebny synchronizator |
Autor |
Wiadomość |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16-06-2009, 19:25
|
|
|
to ja też opowiem swoją historię skrzyni.
Co będzie powodem kiedy chcę zredukować bieg z 4 na 3 i on nie zawsze wchodzi, pomaga jeżeli gazem podniosę obroty silnika, wówczas bieg wskakuje bez problemu. Czy to jest synchronizator, czy może ustawienie wodzików(linek od skrzyni). Bo tak się dzieje tylko z biegiem 3 i tylko przy redukcji. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Angel
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse D22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 17-06-2009, 15:10
|
|
|
panowie prosze o pomoc naprawde konkretna rada bo nie moge pozwolic sobie na poplyniecie w kosztach jesli mialbym kupic jakas skrzynie uzywana i ona bylaby w podobnym stanie |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-06-2009, 15:52
|
|
|
Wook@sH, może redukujesz przy za wysokiej prędkości
Angel, Twoja decyzja, koszt skrzyni używanej, prawdopodobnie będzie zbliżony do naprawy Twojej skrzyni. Używana skrzynie już masz nie ma pewności że ta "nowa" będzie w lepszym stanie niż Twoja. Wyceń robocizne skrzyni i decyduj, ja jestem za naprawą. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Angel
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse D22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 17-06-2009, 16:34
|
|
|
Dzięki za podpowiedź i raczej tak zrobie:) a jeśli możesz to oświeć mnie co może być przyczyna tego, że wsteczny mi wybija jak go mocniej rozpędze |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-06-2009, 16:40
|
|
|
Angel napisał/a: | a jeśli możesz to oświeć mnie co może być przyczyna tego, że wsteczny mi wybija jak go mocniej rozpędze |
Szczerze powiem nie mam pojęcia, z tego co się oriętuje nie jest to napewno wina synchronizatora biegu wstecznego bo taki nie istnieje, wsteczny nie jest synchornizowany. Możliwe jest np. złe ustawienie wodzika i bieg nie wchodzi na swoje miejsce. Przyczyn może być wiele. Jak skrzynke rozbierze meches to określi co padło. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17-06-2009, 17:54
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | Wook@sH, może redukujesz przy za wysokiej prędkości |
Na pewno to nie jest to, jest to najczęściej redukowanie przy zmiejszającej się prędkości a nie przed wyprzedzaniem. Czyli po redukcji obroty najczesciej wskakują na około 2 tyś/obr. (+/- 200obr). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Angel
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse D22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 17-06-2009, 18:20
|
|
|
czyli odnosnie 2 biegu to tez nie koniecznie synchronizator musi byc? mozliwe, ze calosci moze dotyczyc sprawa ustawienia wodzikow?
[ Dodano: 17-06-2009, 18:29 ]
Wook@sh jeśli t.zw. miedzygaz pomaga to jest raczej sprawa synchronizatora. Gdyby sprawa powtarzłaby sie przy reszcie biegów to moznaby obwiniac docisk. Mialem tak w aucie innej marki! tu szukam pomocy bo krotko jezdze miskiem i to moj pierwszy japoniec. Wiec nie sugeruj sie tym ze tyle pytan tez tu zadaje. doswiadczenie mam na niemcach heh pozdro |
|
|
|
 |
djtomi78
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse 1g (4g63)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 1 Skąd: ełk
|
Wysłany: 19-06-2009, 10:33
|
|
|
witam mam eclipsa 1g i taki sam problem z biegami ciężkie wchodzenie wrzucanie przez dwójkę przygazówka przy redukcji itd .Postawiłem na sprzęgło wymieniłem i dalej ta sama sytuacja ,wiec wszedłem w kanał posadziłem kumpla za fajerą kazałem mu zapalic silnik i wysprzęglic oraz spróbować wrzucać biegi pierwsze próby były ze zgrzytem sprzęgło odpowietrzone oczywiście postanowiłem nieco pomóc w wysprzęglaniu i podczas wciśniętego sprzęgła montażówką wycisnołem je jeszcze bardziej o jakies 3-4 milimetry i tu zdziwko wszystkie biegi wchodzą bez najmniejszego zgrzytu (diagnoza -pompka lub wysprzęglik )wysprzęglik juz zamówiłem dzis u koleżanki która prowadzi sklep z częściami odrazu powiem ze nie ma sensu kupowac reperaturek gdyż koszt całego to jedyne 40 pln nowego na allegro to 76pln ,jutro zamontuje i dam znac jaka jest sytuacja pozdrawiam... |
|
|
|
 |
|