Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
24-07-2009, 12:28
[EAxx] Stukanie w zawieszeniu
Autor Wiadomość
tmariu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Crewe
  Wysłany: 30-06-2009, 15:23   [EAxx] Stukanie w zawieszeniu

Kupilem galanta jakies 9 miesiecy temu ogolnie samochod w bardzo dobrym stanie, mam tylko 1 maly defekt. Podczas jazdy po wiekszych nierownosciach przednie zawieszenie od strony pasazera stuka, ale tylko na glebokich dolach. Dzwiek przypomina mocne udezenie mlotkliem gumowym o blache. Auto zachowuje sie bardzo dobrze nie wibruje przy wyzszych predkosciach ani nie ma luzow na kierownicy- prowadzi sie super. Bylem juz z tym u mechanika (angielskiego bo tu mieszkam, nie sa zbyt bystrzy :Z ), sprawdzil zawieszenie, ale dla niego wyglada wszystko wpozadku, powiedzial mi ze slyszy dzwiek ale nie potrafi zlokalizowac zrodla ale w kazdym badz razie autem moge jedzic. Nie jest to moze wielki problem ale dzwiek jest denerwujacy.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
packman13 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 71
Skąd: Chynów
Wysłany: 30-06-2009, 15:45   

Ja mam to samo u siebie znajomy który ma pojęcie powiedział mi że to drążek kierowniczy ale żeby mieć pewność. Trzeba by rozebrać coś tam. Planuję się tym zająć w najbliższym czasie więc dam znać.
 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 30-06-2009, 23:48   

wystarczyc troche poczytac forum. Jezeli nie idzie na szarpakach dojsc do tego co sie tlucze to na 95 procent którys z wahaczy, a najbardziej prawdopobne jest ze to jest wahacz dolny tylni tzw banan dopiero po rozpieciu swożni można zobaczyc jak wielki jest tam luz.
 
 
tmariu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Crewe
Wysłany: 01-07-2009, 00:29   

Tyle ze na szarpakach nie bardzo pasuje mi to sprawdzac bo mieszkam w angli a tutaj jest to rzadkosc u mechanikow, bylem chyba we wszystkich zakladach mechanicznych w miescie no i nigdzie nie ma szarpakow. Mechanik sprawdzil zawieszenie, hamulce,uklad kierowniczy i wszystko jest ok. On tez slyszy ten dzwiek ale nie ma pojecia co to, wszystko dla niego wyglada tam ok. Powiedzial mi zebym pojezdzil to wada sama wyjdzie- a ja jezdze juz od 9 miesiecy i nic jak bylo tak jest. Pytalem w salonie mitsubishi o test zawieszenia ale oni za samo spradzenie chca okolo 500zl :( , nie bardzo mi sie usmiecha placic tyle.
A to pukanie jest ewidentnie z przodu z lewej strony.
_________________

 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 01-07-2009, 08:01   

sprawdzanie na szarpakach [EDIT by MOD] daje,u mnie pukalo, sprawdzalem i nic, "panie, wszystko ok, sie nie przejmuj tylko jezdzij"...az dojechalem do autoTW i sie okazalo ze to oczywiscie wahacz z luzem, wymieniony i cisza teraz:)
a juz nie mowie ze na sprawdzaniu amortyzatorow mialem wynik 73-75% (prawie jak w nowych amorkach) a jeden wylal tak ze oleju chyba prawie nie bylo, co ciekawsze, pol roku wczesniej sprawdzany w innej stacji i wynik byl 67-68%, wiec te sprawdzania to ja z duza rezerwa, wiekszosc mechaniorow robi to na "odwal sie", wielu nie potrafi i efekt taki, ze czlowiek glupieje...myslac, ze pukanie sobie wymyslil, bo przeciez wszystko w porzadalu ;)
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 01-07-2009, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tmariu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Crewe
Wysłany: 01-07-2009, 20:53   

Zapomnialem tylko dodac ze wahacz z tej strony byl wymieniany- prawda mial luz, spory ale po wymianie nic sie nie zmienilo, mechanik wymienial mi tez sruby od szczek hamulcowych ale nic to nie dalo- wydalem juz sporo na naprawy dlatego licze na wasza pomoc. Prawda jest taka ze anglicy maja bardzo kiepskich mechanikow, zaloze sie ze jak wroce autem do polski to zaraz znajda przyczyne.

[ Dodano: 01-07-2009, 22:14 ]
Jak myslicie czy to moze miec cos wspolnego ze stabilizatorem?
_________________

 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-07-2009, 22:46   

Ale ktory wymieniono prosty czy banan ?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
tmariu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Crewe
Wysłany: 01-07-2009, 23:34   

A wiesz ze nawet juz nie pamietam. Naprawiane to mialem zeraz po zakupie auta czyli jakies 8 miesiecy temu. Jutro zagladne mam nadzieje ze jeszcze bedzie widac ktory jest nowszy.
_________________

 
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 02-07-2009, 10:14   

U mnie tak coś PYKA (jakby metal o metal) od roku, pisałem o tym już w innym wątku.
A wszystko od strony pasażera, ja to słyszę w okolicach drzwi ale może przenosi się to z zawieszenia czy coś...

Wymieniłem: wahacze dolne proste, banan, końcówki drążków, łączniki.

I dalej słychać ten upierdliwy dźwięk podczas ruszania, a także na nierównościach jak i prostej drodze - co jakiś czas.

Pozostał jeszcze wahacz górny prosty - ale taka wymiana na chybił trafił zaczyna być już irytująca ;) Stacje diagnostyczne i mechanicy - brak diagnozy.

Może coś w progu się przemieszcza? Tapicerkę drzwi zdjąłem, nic tam nie było raczej.

I jeszcze jedno, mam wrażenie że jak jest pogoda deszczowa to ten dźwięk ustaje... auto wyschnie po kilku dniach i znów to samo.

Ktoś ma może jeszcze jakiś pomysł? ;]
Uff...
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-07-2009, 11:26   

tmariu, napisał/a:
mechanik wymienial mi tez sruby od szczek hamulcowych ale nic to ...


Szczęk ham. to raczej nie masz u siebie. Są klocki ham.

tmariu , napisał/a:
Jutro zagladne mam nadzieje ze jeszcze bedzie widac ktory jest nowszy.


Pozostaje sprawdzić organoleptycznie. Bo jak nowy był założony jakiś "no name" to może i on ponownie stukać.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 02-07-2009, 13:46   

A co to może być że jak jadę na wysokim biegu np. 5 powoli jakieś 50 km/h słychać właśnie stuki, lub przy zmianie biegów gdy jest szarpniecie, również gdy próbuje szarpać samochodem delikatnie to coś się tłucze i nie wiem co. Banan był wymieniany z prawej strony niedawno, myślę że może to być z drugiej strony to samo, co o tym sądzicie??
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-07-2009, 15:20   

Nev-X napisał/a:
co o tym sądzicie??
Na 99% masz rację.
 
 
tmariu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Crewe
Wysłany: 02-07-2009, 22:36   

sampler napisał/a:
Ale ktory wymieniono prosty czy banan ?

Nie potrafie na 100 % odpowiedziec ( poniewaz minelo juz 8 miesiecy) ale chyba wymieniany byl gorny prosty.
_________________

 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 03-07-2009, 07:13   

Na gorze wahacz jest w kszalcie liery U wiec taki do konca prosty nie jest. Za stuki najczesciej odpowiada wahacz giety tzw banan. Bardzo ciezko wykryc luzy na tym elemencie. Najczesciej stuka przy szarpaniu przy zmianie biegow czy tez gwaltownym przyspieszeniu.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 03-07-2009, 10:32   

sampler napisał/a:
Na gorze wahacz jest w kszalcie liery U wiec taki do konca prosty nie jest. Za stuki najczesciej odpowiada wahacz giety tzw banan. Bardzo ciezko wykryc luzy na tym elemencie. Najczesciej stuka przy szarpaniu przy zmianie biegow czy tez gwaltownym przyspieszeniu.


u mnie "banan" stukal przy pokonywaniu drobnych nierównosci, nigdy przy ruszaniu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.