 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem ze wskaznikami |
Autor |
Wiadomość |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2009, 13:56 problem ze wskaznikami
|
|
|
Od kilku dni nie działają mi predkościomierz, obrotomierz i licznik km, bezpieczniki sa ok. Wczoraj rano myślałam, ze wszystko jest juz ok, bo odpalajac samochód ok 6 rano wszystko zadziałało, dojechałam do pracy i było ok, niestety po południu już spowrotem nie działały;/ czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?? bezpieczniki w kabinie i pod maska sprawdzone. z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
tomasz_wu
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 19 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 04-07-2009, 15:36
|
|
|
Kiedyś w Reno miałem podobny problem - licznik działał zanim auto się rozgrzało. Przyczyną był zimny lut przy scalaku. Powstał on, jak mniemam, przy przekręcaniu licznika. Rzeczony układ znajdował się na płytce prędkościomierza.
Zaznaczam, że w Mitsu może być zgoła odmiennie, ale pachnie to jakimś niestykiem. Przejrzyj złącza, chociaż te zastosowane w mojej Sigmie wyglądają tak, że wg mnie nie ma szans na samoistne rozłącznie, o ile były "zaklikniete" |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2009, 15:51
|
|
|
Ja mam podobny problem, ale tylko z obrotomierzem. Jak jest chłodno na zewnątrz to do momentu rozgrzania auta nie działa. Co najciekawsze nie zaczyna działać odrazu lecz działa na początku w ten sposób jakby go ktoś trzymał. Tzn. przy gwałtownym dodaniu gazu wyskakuje na 3t rpm i po odjęciu gazu zostaje na tej pozycji. Dopiero później jak się rozgrzeje auto i "rozrusza" wskażnik działa poprawnie. Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że wskażniki w Mitsu są zrobione na łożyskach żelowych w takim celu żeby nie "skakały" wskazówki. Problem w tym, że po latach użytkowania ten żel traci swoje właściwości i zasytga powodując zatrzymanie wskazówek. Dopiero po nagrzaniu i rozruszaniu puszcza i wszystko działa. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
dotka
Nowy Forumowicz dotka

Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 16 Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2009, 20:30
|
|
|
ja myślę, że to może być jakiś kabelek, który może przestał łączyć, bo skoro w pewnym momencie zaczął działać a po południu znów nie działał no to nie jest to chyba cos co spaliło się na stałe tak jak np. byłby to bezpiecznik;/ czy ktoś może wie, gdzie szukac takiego kabelka i czy można to naprawić samodzielnie? wkurza mnie to strasznie;/
[ Dodano: 05-07-2009, 09:16 ]
Teraz jestem już pewna, że odpowiedzialna za niemoc wskaźników jest zbyt wysoka temperatura na dworze;/ dziś specjalnie wstałam wcześniej i o 7 rano wskaźniki działały, było niecałe 20 stopni, pewnie jak zrobi się cieplej znów przestaną działać. Tylko, że w zeszłym roku chyba też zdażały sie takie wysokie temp. i nie miałam takich problemów;/ Czy ktoś mi odpowie co zrobić, żeby mimo wszystko wskaźniki działaly sprawnie, nawet w upał?
[ Dodano: 06-07-2009, 08:40 ]
Czy na prawdę nikt nie ma pomysłu co zrobić?? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 09:17
|
|
|
być może jest to wina słabej masy trzeba za zegarami poszukać czarnego kabelka ewentualnie przeczyścić styki pod maska kable masy zazwyczaj są przykręcane do ściany grodziowej trzeba odkręcić śrubkę co trzyma kable wyczyścić papierkiem posmarować wazeliną techniczną i powinno być si to samo można zrobić z masą silnika są to kable czarne z żółtym paseczkiem |
|
|
|
 |
FIEDA
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 1 Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 20-08-2009, 10:36
|
|
|
Witam mam identyczny problem w colcie glx.luty na desce poprawione ,kable git ,bezpieczniki też, niewiem jeszcze nic odnosnie ecu bo nie moge go znalezc jak rowniez tego czujnika tez nie moge znalezc, a podlaczyc sie tez nie mam mozliwosci narazie wiec probuje zrobic to bez tego.jak ktos wie gdzie jest ecu to prosze o wskazowki .
Pozdro! |
|
|
|
 |
|
|