Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem ze wskaznikami
Autor Wiadomość
dotka 
Nowy Forumowicz
dotka


Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Wysłany: 04-07-2009, 13:56   problem ze wskaznikami

Od kilku dni nie działają mi predkościomierz, obrotomierz i licznik km, bezpieczniki sa ok. Wczoraj rano myślałam, ze wszystko jest juz ok, bo odpalajac samochód ok 6 rano wszystko zadziałało, dojechałam do pracy i było ok, niestety po południu już spowrotem nie działały;/ czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?? bezpieczniki w kabinie i pod maska sprawdzone. z góry dzięki za pomoc.
 
 
 
tomasz_wu 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-07-2009, 15:36   

Kiedyś w Reno miałem podobny problem - licznik działał zanim auto się rozgrzało. Przyczyną był zimny lut przy scalaku. Powstał on, jak mniemam, przy przekręcaniu licznika. Rzeczony układ znajdował się na płytce prędkościomierza.
Zaznaczam, że w Mitsu może być zgoła odmiennie, ale pachnie to jakimś niestykiem. Przejrzyj złącza, chociaż te zastosowane w mojej Sigmie wyglądają tak, że wg mnie nie ma szans na samoistne rozłącznie, o ile były "zaklikniete"
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2009, 15:51   

Ja mam podobny problem, ale tylko z obrotomierzem. Jak jest chłodno na zewnątrz to do momentu rozgrzania auta nie działa. Co najciekawsze nie zaczyna działać odrazu lecz działa na początku w ten sposób jakby go ktoś trzymał. Tzn. przy gwałtownym dodaniu gazu wyskakuje na 3t rpm i po odjęciu gazu zostaje na tej pozycji. Dopiero później jak się rozgrzeje auto i "rozrusza" wskażnik działa poprawnie. Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że wskażniki w Mitsu są zrobione na łożyskach żelowych w takim celu żeby nie "skakały" wskazówki. Problem w tym, że po latach użytkowania ten żel traci swoje właściwości i zasytga powodując zatrzymanie wskazówek. Dopiero po nagrzaniu i rozruszaniu puszcza i wszystko działa.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
dotka 
Nowy Forumowicz
dotka


Auto: COLT '97 1,6 CJO
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 16
Skąd: Mińsk Mazowiecki/Warszawa
Wysłany: 04-07-2009, 20:30   

ja myślę, że to może być jakiś kabelek, który może przestał łączyć, bo skoro w pewnym momencie zaczął działać a po południu znów nie działał no to nie jest to chyba cos co spaliło się na stałe tak jak np. byłby to bezpiecznik;/ czy ktoś może wie, gdzie szukac takiego kabelka i czy można to naprawić samodzielnie? wkurza mnie to strasznie;/

[ Dodano: 05-07-2009, 09:16 ]
Teraz jestem już pewna, że odpowiedzialna za niemoc wskaźników jest zbyt wysoka temperatura na dworze;/ dziś specjalnie wstałam wcześniej i o 7 rano wskaźniki działały, było niecałe 20 stopni, pewnie jak zrobi się cieplej znów przestaną działać. Tylko, że w zeszłym roku chyba też zdażały sie takie wysokie temp. i nie miałam takich problemów;/ Czy ktoś mi odpowie co zrobić, żeby mimo wszystko wskaźniki działaly sprawnie, nawet w upał?

[ Dodano: 06-07-2009, 08:40 ]
Czy na prawdę nikt nie ma pomysłu co zrobić??
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2009, 09:17   

być może jest to wina słabej masy trzeba za zegarami poszukać czarnego kabelka ewentualnie przeczyścić styki pod maska kable masy zazwyczaj są przykręcane do ściany grodziowej trzeba odkręcić śrubkę co trzyma kable wyczyścić papierkiem posmarować wazeliną techniczną i powinno być si to samo można zrobić z masą silnika są to kable czarne z żółtym paseczkiem
 
 
FIEDA 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: zielona gora
Wysłany: 20-08-2009, 10:36   

Witam mam identyczny problem w colcie glx.luty na desce poprawione ,kable git ,bezpieczniki też, niewiem jeszcze nic odnosnie ecu bo nie moge go znalezc jak rowniez tego czujnika tez nie moge znalezc, a podlaczyc sie tez nie mam mozliwosci narazie wiec probuje zrobic to bez tego.jak ktos wie gdzie jest ecu to prosze o wskazowki .

Pozdro!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.