Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:02
PROBLEM z obrotomierzem :(
Autor Wiadomość
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 08:01   PROBLEM z obrotomierzem :(

Mam problem - mianowicie - obrotomierz mi nie działa po odpaleniu :( podczas włanczania zapłonu wskazówka drgnie lekko do góry ale jak silnik "chodzi" to nic się nie dzieje. Obrotomierz miałem sprawdzony u elektronika (podłanczał pod jakiś generator fal czy cuś) i żeczywiście działał. Taka ciekawostka (jak założyłem zegary bez szyby i odpaliłem to wskazówka obrotomierza dała się przekręcić palcem lekko a na zgaszonym silniku ma jakiś opór, z tego wniosek że chyba prąd dochodzi). ECU wywala mi jeszcze (tylko) ;) dwa błędy [czuj, spalania stukowego i czujnik przepustnicy] czy ewentualnie przez te błędy może być cos nie tak z obrotomierzem? Auto kupiłem jak juz nie działał więc nie mam pojęcia czy wogóle jest podłączony do zapłonu :(
Będe wdzięczny za pomoc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-09-2006, 08:11   

Kondensatory w ECU zmienione? Miałem przypadek ECU z padniętymi kondziorami, gdzie po ich wymianie nie kontaktowała jedna ze ścieżek - obrotomierz po włączeniu zapłonu szalał od 0 do 8000 rpm.
Generalnie obrotomierz jest sterowany przez ECU, które bierze sygnały od czujnika położenia wału i na tej podstawie określa ilość rpm.
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2006, 09:13   

Tak były wymieniony jakiś tydzień temu, (nie wymieniałem sam tylko u elektronika) bo ja napewno bym coś "sfajdolił" ;) a czujnik położenia wału jest chyba ok-i ponieważ ECU nie "wywala" mi jego błędu.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 22:05   

Kiedyś się obrotomierz podpinało pod "plusa" przy cewce. Może tam coś nie łączy?
Jak wyglądają styki przy kostce od zegarów, nic nie jest zaśniedziałe?
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 22:18   

Styki są ok - sprawdzałem i czyściłem. A cewka - to może być to - jeszcze nie sprawdziłem a poprzedni właściciel "grzebał coś z cewką" jutro spr. i dam znać.
Dzięki za odp. bo juz mnie denerwuje ten nie działający obrotomierz :]
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 22:21   

Nie gwarantuję, że to będzie to, bo nie wiem czy odbywa się to w ten sposób, czy w ten, który opisał Krzyżak, ale myślę, że warto sprawdzić wszystkie możliwości ;-)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-09-2006, 22:37   

promil, tutaj wkleiłem zdjęcie, sprawdź.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-09-2006, 08:18   

Josie - na fotce z tamtego posta zaznaczyłeś kondensator filtrujący. Jest to jeden z wielu, który ma za zadanie wyeliminować szumy i trzaski elektryczne wnoszone przez układ zapłonowo-wtryskowy. Wtyczka obrotomierza jest czarna lub brązowa z jasnymi kabelkami i też sprawdziłbym jej czystość. Jest gdzieś w okolicach kolektora ssącego (w Galancie dokładnie tam, gdzie Josie zaznaczył).
 
 
promil69
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2006, 08:57   

Witam. Byłem patrzeć i nie widze tam takiej wtyczki ani nic podobnego :] jedynie jakieś dwa ucięte kabelki :( nie mam pojęcia do czego one są może właśnie o to się rozchodzi.
Poniżej fotka:




Wszystko już GRA :D poprostu brakowało czujnika ze zdjęcia które zapodał josie, przeryłem całą instalacje dlatego ale porzynajmniej jest zrobiona "po mojemu (bez 5 metrów niepotrzebnych kabli które poprzedni właściciel podłączył do halogenów) ;) hehe.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc! :)
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 27-09-2006, 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-07-2009, 19:50   ECU ?

Czy możecie potwierdzić, że obrotomierz w C50 1,5 12 v jest sterowany przez ECU ?.

Od pewnego casu mam taki problem, że jak jest gorąco to po pewnym czasie obrotomierz zaczyna wariować, tj. stoi w okolicach 1 tys. obr. a jak się mocniej wciśnie gaz to idzie nagle do końca skali. Jak auto ostygnie problem znika.
Inna rzecz nie wiem czy normalna - jak włączy się zapłon wskazówka obrotomierze jeden raz podskakuje.

Z drugiej strony ECU nie wywala błędów i dioda miga cały czas. Check engine zapala się i gaśnie normalnie.

Ktoś postawił mi diagnozę na podstawie tych objawów, że to na 100 % ECU
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-07-2009, 20:28   

obrotomierz steruje ECU
natomiast 100% pewnosci nie ma - pozostaje jeszcze sam obrotomierz i przewody
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-07-2009, 20:41   

A czy może być tak, że ECU zaczyna wariować jak jest gorąco po przejechaniu nastu km. Potem auto odstało i problem jakby zniknął.

Czy jak ECU zaczyna nawalać, tak że auto jescze jeździ i nic nie przerywa, szarpie, etc., a jednak zaczyna być mułowate ?

Ja mam takie wrażenie, że u mnie tak jest. Czasem myślę, że te 90 kucyków gdzieś się po części porozchodziło.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-07-2009, 23:00   

Może gdzieś jest jakiś zimny lut po prostu. Może w ECU było coś kiedyś grzebane.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.