Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] problem z biegami ciąg dalszy - sądzę że to NIE synch
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2009, 08:24   [CAxA] problem z biegami ciąg dalszy - sądzę że to NIE synch

Oczywiście drugi bieg wchodzi z chrupnięciem. Wiem, że temat rzeka i każdy od ręki powie synchronizator - ale sądzę że może niekoniecznie. Opiszę co się dzieje.

Około dwóch tygodniu temu, kijowo zaczęły wchodzić wszystkie biegi. Po konsultacji na forum zobaczyłem że brak płynu w sprzęgle. Dolałem odpowietrzyłem i na krótką chwilę było super (jak nigdy :D ), przy odpowietrzaniu zobaczyłem nieszczelność na wysprzęgliku. Wymieniłem go na nowy. Wszystkie biegi zaczęły ładnie wchodzić, za wyjątkiem dwójki. Jeszcze przed tym przypadkiem z brakiem płynu było ok.
Ale wczoraj zaobserwowałem jedną rzecz. Jak wsiadam do samochodu zupełnie zimnego po nocy i powiedzmy ruszam od razu (bez kręcenia na parkingu, tylko jedynka i GO!) to np na jedynce kręcę silnik do 3-4 tysięcy i wrzucam dwójkę. Dwójka wchodzi wtedy idealnie, jednym palcem i bezszelestnie, nawet nie słychać charakterystycznego w CA0 kilknięcia. I taką swobodą zmiany biegów cieszę się dosownie przez 2-3 minuty. Jak już samochód złapie temperaturę to się zaczyna zgrzytanie na dwójce.
Ale zaopserwowałem jeszcze jedną rzecz. Ze zgrzytanie na dwójce nie zależy od obrotów silnika tylko od prędkości z jaką się toczę. Jeżeli jadę poniżej 20 km/h jest ok, wystarczy minimalnie szybciej i zgrzyta. Jeśli jadę 15 km/h i gazem kręcę silnik do 4 tys to dwójka wchodzi ok, a wystarczy 25km/h i tysiąc obrotów i już zgrzyta.
W następny tydzień wymieniam olej, ale powiedzcie co to może być. Oczywiście każdy mechanik bez zaglądania najchętniej wymieni mi skrzynię.

LICZĘ NA WAS - JAK ZWYKLE :D
Ostatnio zmieniony przez karolgt 07-09-2009, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2009, 09:49   

No to wymień olej na odpowiedni i wtedy zobaczymy.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2009, 20:11   

Faktycznie wymien najpierw ten olej ale nie oszczedzaj na nim i kup jakis lepszy.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2009, 21:51   

jaką firmę polecacie??
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-07-2009, 21:55   

valvoline 75W90
_________________

 
 
 
emzet 
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 197
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 05-07-2009, 22:25   

kartomaniak gti napisał/a:
valvoline 75W90


Niedawno zmieniłem na taki i biegi nieco lżej wchodzą. Polecam :wink:
_________________
Gdyby opracować sposób pozyskiwania energii z ludzkiej głupoty, Polska stałaby się światowym mocarstwem energetycznym.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2009, 10:31   

ja wlalem elf-a i tez wszystko jak reka odjal :]
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-07-2009, 16:51   

Marka oleju nieistotna.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 06-07-2009, 22:41   

Hugo napisał/a:
Marka oleju nieistotna.


Moim zdaniem istotna. Po wymianie sprzegla przy okazji zalalem nowy olej do skrzyni. Na poczatku kupilem tani hipol z orlenu i biegi strasznie zle wchodzily. Po ponownej wymianie na olej Elf-a problem odrazu zniknal, tak wiec mysle ze to ma spore znaczenie...
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2009, 22:59   

ok w sobotę wymieniam olej i napiszę co i jak, mam nadzieję że pomoże :)
 
 
 
elektro 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CAO 1.3 GLI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: RADOM
Wysłany: 07-07-2009, 01:58   

witam w sobote po wielu zbiegach okoliczności stałem się posiadaczem Colta CAO 1.3 i mam dokładnie taki sam problem ze skrzynią jak opisał kolega z tym że u mnie dodatkowo skrzynia wyje jak w Ikarusie na każdym biegu i nosze się z zamiarem zakupu "nowej" ale czy to konieczność??

kupiłem go 500km od domu skrzynia wyła i zgrzytała dwójka, myślałem że nie ma oleju ale na trasie dodatkowo wyrzuciło mi olej ze skrzyni (wcześniej była sucha, silnik nie był myty) i jeżdżę bez oleju w skrzyni bo wydaje mi się że chyba nie ma sensu uszczelniać i lać oleju bo to spory wydatek a i tak wątpliwe żeby pomogło. Co wy mi radzicie????
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-07-2009, 15:50   

SlaVkoEg napisał/a:
Po wymianie sprzegla przy okazji zalalem nowy olej do skrzyni. Na poczatku kupilem tani hipol z orlenu i biegi strasznie zle wchodzily. Po ponownej wymianie na olej Elf-a problem odrazu zniknal
Założymy się, że ten Hipol nie był klasy 75W 90 tylko 75W 80 i przede wszystkim nie był to pełen syntetyk tylko półsyntetyk.
elektro napisał/a:
jeżdżę bez oleju
No to obecna skrzynia na złom i zakup używanej.
 
 
elektro 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CAO 1.3 GLI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 28
Skąd: RADOM
Wysłany: 07-07-2009, 22:51   

bez oleju jeżdżę 2 dni dopiero, ale wydaje mi się że poprzedni właściciel też nie dolewał i dlatego 2 poszło:/
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2009, 16:32   

oleju jeszcze nie wyminilem, ale u mnie jakby troszke lepiej, dopiero jak sie wystoje w korku to ciezej wchodza, tak jakby zachaczaja ale nie zgrztaja, moze nowy wysprzeglik musial sie rozruszac, w sobote wymieniam olej wiec zobacze jak bedzie, napisze o skutkach wymiany.
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2009, 20:12   

Hugo napisał/a:
SlaVkoEg napisał/a:
Po wymianie sprzegla przy okazji zalalem nowy olej do skrzyni. Na poczatku kupilem tani hipol z orlenu i biegi strasznie zle wchodzily. Po ponownej wymianie na olej Elf-a problem odrazu zniknal
Założymy się, że ten Hipol nie był klasy 75W 90 tylko 75W 80 i przede wszystkim nie był to pełen syntetyk tylko półsyntetyk.


Obydwa oleje wlalem takiej samej klasy wiec w tym przypadku ma znaczenie jakosc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.