Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Automat obroty przy 80km/h
Autor Wiadomość
błażej 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8 tdi automat 1995 r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6
Skąd: congleton
Wysłany: 27-06-2009, 16:50   

Mighn napisał/a:
1. nie krzycz!!!!

2. czy jeszcze są jakieś inne objawy?
3. jaki dawałeś olej?
4. czy problem jest na zimnej skrzyni, czy na skrzyni "po odpoczynku"?
WITAM . JEST MUŁOWATY JAK ZIMNY,PRZEZ PARĘ MINUT . NO I NIERAZ SZARPIE PRZY ZMIANIE BIEGÓW.ALE NIE ZAWSZE . OLEJ WLAŁEM ATF DEXRON .
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2009, 19:39   

Prosiłem żebyś nie krzyczał, to twój ostatni "krzyczący" post na jaki odpowiadam.

1. ATF Dextron to nie jest pełna nazwa oleju wiele skrzyń nie znosi Dx II, są skrzynie które nie pracują poprawnie na Dx III...

Mułowatość silnika jak jest zimny to nie koniecznie wina skrzyni, tak samo jak szarpanie raz na jakiś czas podczas zmiany biegów. Skrzynia (jej elektronika) zbiera sporo danych o pracy silnika i jeżeli dostanie błędne odczyty albo się "wywala" i odmawia posłuszeństwa, albo zaczyna szarpać przy zmianie biegów, "latać" po biegach (zbyt często i bez potrzeby je zmieniać), wieszać się na biegu (nie zmienia mimo że obroty na to wskazują że już powinna).

Dla skrzyni najważniejsze dane to: Obroty silnika i położenie przepustnicy (gazu), chociaż w zależności od skrzyni często bierze pod uwagę masę innych danych. Co prawda diagnoza skrzyni zdalnie jest bardzo ciężka, ale jak mógł byś odpowiedzieć (tym razem nie krzycząc :evil: ) na parę pytań dodatkowych:

1. Czy szarpanie pojawia się przy określonym i stałym poziomie wciśnięcia pedału gazu czy losowo?
2. Czy szarpanie pojawia się w każdych warunkach, czy też zazwyczaj przy: Jazda pod górkę/z górki, gwałtowne przyśpieszanie, jazda po nierównej nawierzchni, jazda już spokojna zaraz po gwałtownym przyśpieszeniu, jazda szybka/powolna, lub nie ma żadnych reguł.
3. Jak szybko po zmianie z N na D skrzynia "zaskakuje" (włączony silnik, przełożenie z N na D i od razu delikatne dodanie gazu - po jakim czasie autko dostaje napęd na koła - mówimy oczywiście o skali w przedziale natychmiast do parę sekund)
4. czy szarpanie występuje jeżeli skrzynie przełączysz w tryb "2" i pojedziesz tak żeby skrzynia musiała zmieniać biegi?
5. czy skrzynia zmienia biegi przy tych samych obrotach jak szarpie i jak nie szarpie?
6. czy po przejechaniu 1000 km olej dalej wygląda i pachnie dokładnie tak jak nowy?
7. pytanie opcjonalne, nie polecam sprawdzać, bo nie jest to zalecane przy żadnej skrzyni automatycznej i co prawda może ułatwić diagnozę, ale może się też przyczynić do uszkodzenia skrzyni Czy jeżeli dodasz gaz przy skrzyni w trybie N (około 2500 obrotów) i wtedy zmienisz na D auto wyraźnie "wyskoczy" do przodu? (chociaż może też wyskoczyć konwerter ze skrzyni, rozwalić sprzęgieł ka, albo dokonać innych spustoszeń :evil: )

W przypadku kilku problemów ze skrzynią objawy są na tyle charakterystyczne że da się na podstawie tych pytań zdiagnozować usterkę :) szczególnie jeżeli leży ona poza skrzynią.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-06-2009, 08:38   

błażej napisał/a:
WITAM MÓJ AUTOMAT DZIWNIE SIĘ ZACHOWUJE . JAK JEST ZIMNY TO PO WŁĄCZENIU BIEGU JEST POWOLNY I MUŁOWATY. PO PARU MINUTACH DOPIERO DOSTAJE DUCHA . OLEJ WYMIENIAŁEM DWA RAZY ,BO ZA PIERWSZYM RAZEM CHCIAŁEM ŻEBY SIĘ SKRZ. WYCZŚCIŁA I PO DWÓCH DNIACH WYMIENIŁEM PONOWNIE .POZDRAWIAM

A jak w jaki sposób wymieniłeś ten olej w skrzyni?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 05-07-2009, 16:33   

grzesiek1968 napisał/a:
Witam ,umnie pomogło ,poprzedni właściciel powiedział że mechanicy powiedzieli mu że ta linka ma być lużna -wtedy samochód mniej pali ,ale na chłopski rozum biorąc jak nakręcasz na wyrzsze obroty i zmiana biegów nastepuje nie po kilkunastu sekundach tylko po kilku minutach to musi palić więcej a nie mniej kiedys miałem scorpio automat i zabardzo niechciało mi się w to wierzyc w to co gościu gadał że samochód mniej pali pozdrawiam grzesiek 1968


Tak sie zastanawiam ze moze jednak jest troche w tym racji. Skrzynia reaguje na obciazenie i na wciskanie pedalu gazu. Jezeli wciskamy gaz mocno to skrzynia powinna dluzej zostac na nizszym biegu aby uzyskac wieksze przyspieszenie jesli mniej to powinna szybciej zmienic na wyzszy bieg. Czyli auto powinno byc bardziej oszczedne. Jezeli naprezymy linke to skrzynia mysli ze wciskamy wiecej gazu i trzyma wyzsze obroty jesli jest luzna to mimo wciskania gazu skrzynia mysli ze go mniej wciskamy i powinna wczesniej przerzucic na wyzszy bieg. Przynajmniej tak mi sie wydaje.
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-07-2009, 00:35   

Faraonix napisał/a:
Tak sie zastanawiam ze moze jednak jest troche w tym racji. Skrzynia reaguje na obciazenie i na wciskanie pedalu gazu. Jezeli wciskamy gaz mocno to skrzynia powinna dluzej zostac na nizszym biegu aby uzyskac wieksze przyspieszenie jesli mniej to powinna szybciej zmienic na wyzszy bieg. Czyli auto powinno byc bardziej oszczedne. Jezeli naprezymy linke to skrzynia mysli ze wciskamy wiecej gazu i trzyma wyzsze obroty jesli jest luzna to mimo wciskania gazu skrzynia mysli ze go mniej wciskamy i powinna wczesniej przerzucic na wyzszy bieg. Przynajmniej tak mi sie wydaje.


Nie - do tego służy "kick down" przycisk wykrywający wciśnięcie gazu do oporu - następuje wtedy redukcja na najniższy możliwy dla danej szybkości bieg. W niektórych autach jest dodatkowo opcja "sport" dzięki której skrzynia nie utrzymuje obrotów w okolicy najwyższego momentu obrotowego, tylko w okolicy najwyższej mocy.

Przełożenie skrzyni jest liczone (tak ogólnie) głównie dzięki czujnikowi obrotów oraz czujnikowi położenia gazu (przepustnicy/pompy diesla) z tego wyliczany jest optymalny bieg. czasem dodatkowo brana jest pod uwagę temperatura silnika, ustawienia dodatkowe skrzyni (np. tryb sport) oraz przełącznik kick down.

Generalnie głównym zadaniem skrzyni jest utrzymanie zadanych obrotów silnika jak najbliżej optimum dla danego trybu, i nie powinno występować zjawisko przeciągania lub skracania biegu w zależności od tego jak daleko wciśnięty jest pedał gazu, chociaż przy mocnym dociśnięciu dochodzi do większego obciążenia silnika, a co za tym idzie możliwe jest delikatne przeciągnięcie, ale jako korekta obciążeniowa nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek "wykrywaniem woli kierowcy" oraz nie powoduje jakiś zauważalnych zmian w przyśpieszeniu.

Natomiast wiele skrzyń da się delikatnie oszukać i zmusić do ciut ekonomiczniejszej jazdy, polega to na delikatnym przekroczeniu prędkości jaką chcemy uzyskać (o jakieś 5-9 km/h) i lekkim odpuszczeniu gazu, zazwyczaj udaje się wtedy wrzucić wyższy bieg i tym samym obniżyć obroty poniżej tego co skrzynia uznaje za normalne.

W wypadku skrzyni bez trybu sportowego zawsze jeszcze zostaje wachlowanie drążkiem i korzystanie z ogranicznika przełożenia, tylko że nie jest to zbyt przyjemne dla skrzyni na dłuższą metę :(
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 06-07-2009, 20:46   

Dzisiaj popuscilem srube, czyli zluzowalem linke i wydaje mi sie ze teraz mam mniejsze obroty przy tych samych predkosciach jak przy napietej lince. Troche lalo i byl duzy ruch na drodze i nie mialem czasu i warunkow sprawdzic ale jutro sprawdze. Wczesniej podawalem jakie mialy obroty w tym watku wiec sie porowna.
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2009, 13:38   

W Pajero kickdown sterowany jest linką a nie przyciskiem. Luzowanie linki kickdown nie ma wpływu na prędkość zaleznie od obrotów silnika a jedynie na moment reakcji na wciskanie gazu i utrzymywanie obrotów.:) Jesli skrócić linkę, silnik dłużej będzie ciągnął na poszczeólnych biegach np (do wyższych wartości obrotów) i szybciej wystąpi redukcja (przy mniejszym dodaniu gazu.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 08-07-2009, 19:50   

poluzowalem linke tym razem na maxa i takie obroty mam przy poszczegolnych predkosciach

60 km/h - okolo 1600-1700
70 km/h - okolo 1900
80 km/h - okolo 2100 -2200
100 km/h - okolo 2700

podciagnalem za to cisnienie w turbo, wczejniej po wcisnieciu gazu na maxa przekraczalo 1.2bar i otwieral sie zawor bezpieczenstwa, teraz moglem troche bardziej podkrecic i wydaje mi sie jakby bylo lepsze doladowanie przy nizszych obrotach
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 10-07-2009, 07:45   

No to za chwilę będziesz szukał silnika.
Ciśnienie powyżej 1 bar'a dla silnika o fabrycznej konstrukcji jest zabójcze. Nominalne ciśnienie to 0.95bar'a Teraz masz kompletnie zmienioną mieszankę i inną temp spalania. Poleca CI gniazda zaworowe i bóg wie co jeszcze :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-07-2009, 08:02   

jesli zwiększy dawke paliwa to nic się nie stanie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 10-07-2009, 20:37   

Cisnienie powyzej 1bar jest chwilowe, jak sie wcisnie gaz do dechy. Podczas jazdy jest roznie ale ponizej 1bar, zazwyczaj kolo 0.7, 0.8. Pozatym mam zalozony wtrysk wody. Jest 2 stopniowy. Powyzej 0.1bar zalacza sie dysza o wydajnosci 2l/h a po przekroczeniu 0.5bar dysza 4l/h. Srednio podczas jazdy wychodzi mi okolo 2l wody na 100km. W planach mam zrobic 3 stopniowe - czyli obie dysze naraz (0.5 bara i obroty powyzej 3000)


Dzis jestem w szoku ze jakos malo mi pali. Zrobilem 180km i wskazowka jest lekko nad 1/4 od gory. Zazwyczaj przejezdzalem 120-140km. Spalanie mialem 13,5-14. Za tydzien zobacze jak bede tankowal.
 
 
grzesiek1968 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Myszków
Wysłany: 12-07-2009, 21:08   

Witam ,a umnie spalanie przy takich ustawieniach wynosi srednio 12litrów
_________________
grzesiek1968
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2009, 00:36   

Ja sprawdzałem ostatnio spalanie po przejechaniu ponad 2tyś km, silnik fabryczny, zero modyfikacji, wynik: 9.09L/100km jazda 10%miasto 90%trasa, silnik odpalany 2x dziennie zimny i 2x dziennie chłodny (koło 60 stopni). będę próbnie montował aquamyst (ten "oficjalny") i sprawdzę jakie zmiany.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 13-07-2009, 01:44   

moj nigdy nie palil malo, a nawet przy elektoniczmej pompie jakby ciutke wiecej czyli kolo 14-14,5 srednio. Tlumaczylem sobie tym ze to wersja wzmocniona o 15KM i dlatego wiecej pali. Teraz po zamontowaniu aquamist wlasnej roboty, poluzowaniu linki i podniesienia cisnienia turbo na zaworze MBC wyglada jakby zaczal mniej palic a jesli chodzi o przyspieszenie to nie zaobserwowalem zeby byl slabszy. W tej chwili mam przejechane 350km i wskazowka jest na polowie. Zobacze jakie spalanie przy najblizszym tankowaniu czyli kolo srodka tygodnia.

Dzis po jezdzie okolo 50km dotknalaem kolektora ssacego i byl zimny. Moze ze 30 stopni mial mimo ze silnik goracy, czyli aquamist musi dodatkowo chlodzic dosc przyzwoicie bo intercooler raczej by tak nie schlodzil. EGR oczywiscie zatkalem tak ze nie dopuszcza spalin. Swoja droga to ten EGR robi niezly syf w kolektorze ssacym. Mialem ze 3mm szlamu wewnatrz.
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2009, 11:53   

Ja u siebie nie mam nawet śladu po miejscu gdzie by można EGR zamontować ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.