Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3W 2.4] Montaż tempomatu
Autor Wiadomość
Lideek
[Usunięty]

  Wysłany: 08-07-2009, 18:33   [EA3W 2.4] Montaż tempomatu

Hej Wszystkim.

Pytanie jak w temacie. W moim 2,4 GDI kombi z 1999r manual nie ma tempomatu. Ze zwględu na dużą ilośc robionych kilometrów dziennie po autostradzie przydałby się. Myśle że można by cos takiego kupic na allegro - tylko co jest potrzebne.
czy montaż jest kłopotliwy?

Jak to wszystko wygląda?

Thx. :wink: :wink:
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 08-07-2009, 20:21   

Lideek napisał/a:
czy montaż jest kłopotliwy?
raczej na pewno :wink:
Na cały tempomat składa się bardzo dużo elementów - zaczynając od sterownika, poprzez controler przepustnicy, serwo przepustnicy, licznik, kierownicę z manetką (lub sama manetkę), kończąc na czujnikach pod pedał hamulca i sprzęgła.

Zresztą sam zobacz



pozdro

ps. ECU do GDI gdzieś mam leżeć i parę innych rzeczy ;)
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2009, 20:35   

hmmm, ze ECU trzeba zmienić to nie miałem pojęcia.....
czujniki to raczej nie problem ale servo i controler przepustnicy....u mnie jest elektroniczna przepustnica i za bardzi nie chciałbym w niej nic zmieniac czy kombinowac.Liczniki mam juz nowe HC tez trzeba zmienić?

zmartwiłes mnie tym bardziej że zależy mi na temacie.

:( :(
 
 
maroon 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: Czarne
Wysłany: 08-07-2009, 20:45   

Nie ma co ukrywać, kłopot z założeniem jest ale osobiście polecam tę operację bo na prawdę warto. Tym bardziej jeśli robisz duże trasy, tempomat to bardzo fajne udogodnienie, sam często z niego korzystam :P .
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 08-07-2009, 20:45   

Lideek napisał/a:
Liczniki mam juz nowe HC tez trzeba zmienić?
jeżeli jest z tempomatem to nie ;) sprawdź czy masz w nim Cruise Control

Założenie tempomatu jest wykonalne - ale jest dość czasochłonne i pracochłonne ;)
O kasie już nie wspomnę

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 08-07-2009, 21:08   

W moich zegarach HC jest lampka CRUISE Control
czy możesz wymienić co będe potrzebował?

czy bedą pasowały części tempomatu z automatu tiptronic do manuala??
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 08-07-2009, 22:30   

Lideek napisał/a:
W moich zegarach HC jest lampka CRUISE Control

no to w takim razie reszta to tylko kwestia elektroniki ;)

Lideek napisał/a:
czy bedą pasowały części tempomatu z automatu tiptronic do manuala??
jeżeli chodzi o kwestię ECU to jeszcze nie zagłębiałem się -trzeba by się zapytać Bartka lub PLPynton'a ;)
Ale na pewno będziesz musiał mieć czujnik sprzęgła oraz resztę gadżetów wymienionych na obrazku - powinienem je mieć (zaznaczam z AT) ale akurat te czujniki nie powinny mieć większego znaczenie czy AT czy manual.

Poza tym jak dobrze pamiętam to są chyba różnice nawet w oprogramowaniu ECU pod tempomat - tu Bartek będzie wiedział dokładniej ;)
Chodzi o różnice post/pre lift - choć GDI był już jako post lift :) Bartek - wzywany do tablicy :D

BTW: W automatycznej skrzyni biegów jest dodatkowy czujnik przy pedale przyspieszenie/gazu ;)
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-07-2009, 09:20   

Tempomat musi być z 2.4 - w 2.5 jest inne sterowanie przepustnicą - tempomat ma osobny siłownik, podczas gdy w GDi jest to tylko sterowanie elektroniczne.

Jednak do wymiany są:
- obudowa kierownicy
- taśma kierownicy koniecznie poliftowa
- czujnik przy pedale hamulca

Do dołożenia:
- żarówka w zegarach ;)
- manetka koniecznie poliftowa
- kontroler tempomatu
- czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła

Do sprawdzenia:
- wiązki przewodów, czy posiadają odpowiednie złączki (do taśmy, do kontrolera tempomatu) - na 99% będą.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2009, 16:37   

A czy w wersji bez tempomatu była inna tasma?
Czy taka sama tylko z pustymi przewodami?
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-07-2009, 17:58   

Z tego co pamiętam, są też tempomaty tzw. uniwersalne przeznaczone do aut z A/T, bazują na wpięciu się w wiązkę ECU skrzyni i ECU samochodu, plus wyprowadzenie i manetka na desce rozdzielczej.

Coś takiego:
http://www.thecruisecontr...yout_custom.xsl
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 09-07-2009, 20:24   

Bartek,
myslisz że dam sobie rade z montażem??
a co z ECU trzeba wymienić czy zostaje stary???
 
 
maroon 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: Czarne
Wysłany: 15-07-2009, 20:42   

A co to jest ten kontroler tempomatu? I gdzie się znajduje w aucie?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-07-2009, 22:32   

Taśma jest inna na 100%, ale w GDi nie ma osobnego sterownika tempomatu - trzeba wymienić kontroler przepustnicy. Postaram się jutro poskanować schematy elektryczne tempomatu....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Lideek
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2009, 06:20   

ok ale czy ten kontroler przepustnicy moze byc z 2001 Avance tiptronic??
wszystkie części bedę miał z wersji automat....
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-07-2009, 09:48   

Obiecane schematy:







_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.