[EA3W 2.4] Montaż tempomatu |
Autor |
Wiadomość |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 18:33 [EA3W 2.4] Montaż tempomatu
|
|
|
Hej Wszystkim.
Pytanie jak w temacie. W moim 2,4 GDI kombi z 1999r manual nie ma tempomatu. Ze zwględu na dużą ilośc robionych kilometrów dziennie po autostradzie przydałby się. Myśle że można by cos takiego kupic na allegro - tylko co jest potrzebne.
czy montaż jest kłopotliwy?
Jak to wszystko wygląda?
Thx. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 08-07-2009, 20:21
|
|
|
Lideek napisał/a: | czy montaż jest kłopotliwy? | raczej na pewno
Na cały tempomat składa się bardzo dużo elementów - zaczynając od sterownika, poprzez controler przepustnicy, serwo przepustnicy, licznik, kierownicę z manetką (lub sama manetkę), kończąc na czujnikach pod pedał hamulca i sprzęgła.
Zresztą sam zobacz
pozdro
ps. ECU do GDI gdzieś mam leżeć i parę innych rzeczy |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 20:35
|
|
|
hmmm, ze ECU trzeba zmienić to nie miałem pojęcia.....
czujniki to raczej nie problem ale servo i controler przepustnicy....u mnie jest elektroniczna przepustnica i za bardzi nie chciałbym w niej nic zmieniac czy kombinowac.Liczniki mam juz nowe HC tez trzeba zmienić?
zmartwiłes mnie tym bardziej że zależy mi na temacie.
|
|
|
|
 |
maroon
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: Czarne
|
Wysłany: 08-07-2009, 20:45
|
|
|
Nie ma co ukrywać, kłopot z założeniem jest ale osobiście polecam tę operację bo na prawdę warto. Tym bardziej jeśli robisz duże trasy, tempomat to bardzo fajne udogodnienie, sam często z niego korzystam . |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 08-07-2009, 20:45
|
|
|
Lideek napisał/a: | Liczniki mam juz nowe HC tez trzeba zmienić? | jeżeli jest z tempomatem to nie sprawdź czy masz w nim Cruise Control
Założenie tempomatu jest wykonalne - ale jest dość czasochłonne i pracochłonne
O kasie już nie wspomnę
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 21:08
|
|
|
W moich zegarach HC jest lampka CRUISE Control
czy możesz wymienić co będe potrzebował?
czy bedą pasowały części tempomatu z automatu tiptronic do manuala?? |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 08-07-2009, 22:30
|
|
|
Lideek napisał/a: | W moich zegarach HC jest lampka CRUISE Control |
no to w takim razie reszta to tylko kwestia elektroniki
Lideek napisał/a: | czy bedą pasowały części tempomatu z automatu tiptronic do manuala?? | jeżeli chodzi o kwestię ECU to jeszcze nie zagłębiałem się -trzeba by się zapytać Bartka lub PLPynton'a
Ale na pewno będziesz musiał mieć czujnik sprzęgła oraz resztę gadżetów wymienionych na obrazku - powinienem je mieć (zaznaczam z AT) ale akurat te czujniki nie powinny mieć większego znaczenie czy AT czy manual.
Poza tym jak dobrze pamiętam to są chyba różnice nawet w oprogramowaniu ECU pod tempomat - tu Bartek będzie wiedział dokładniej
Chodzi o różnice post/pre lift - choć GDI był już jako post lift Bartek - wzywany do tablicy
BTW: W automatycznej skrzyni biegów jest dodatkowy czujnik przy pedale przyspieszenie/gazu |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-07-2009, 09:20
|
|
|
Tempomat musi być z 2.4 - w 2.5 jest inne sterowanie przepustnicą - tempomat ma osobny siłownik, podczas gdy w GDi jest to tylko sterowanie elektroniczne.
Jednak do wymiany są:
- obudowa kierownicy
- taśma kierownicy koniecznie poliftowa
- czujnik przy pedale hamulca
Do dołożenia:
- żarówka w zegarach
- manetka koniecznie poliftowa
- kontroler tempomatu
- czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła
Do sprawdzenia:
- wiązki przewodów, czy posiadają odpowiednie złączki (do taśmy, do kontrolera tempomatu) - na 99% będą. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2009, 16:37
|
|
|
A czy w wersji bez tempomatu była inna tasma?
Czy taka sama tylko z pustymi przewodami? |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 09-07-2009, 17:58
|
|
|
Z tego co pamiętam, są też tempomaty tzw. uniwersalne przeznaczone do aut z A/T, bazują na wpięciu się w wiązkę ECU skrzyni i ECU samochodu, plus wyprowadzenie i manetka na desce rozdzielczej.
Coś takiego:
http://www.thecruisecontr...yout_custom.xsl |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2009, 20:24
|
|
|
Bartek,
myslisz że dam sobie rade z montażem??
a co z ECU trzeba wymienić czy zostaje stary??? |
|
|
|
 |
maroon
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5v6 00r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 32 Skąd: Czarne
|
Wysłany: 15-07-2009, 20:42
|
|
|
A co to jest ten kontroler tempomatu? I gdzie się znajduje w aucie? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-07-2009, 22:32
|
|
|
Taśma jest inna na 100%, ale w GDi nie ma osobnego sterownika tempomatu - trzeba wymienić kontroler przepustnicy. Postaram się jutro poskanować schematy elektryczne tempomatu.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2009, 06:20
|
|
|
ok ale czy ten kontroler przepustnicy moze byc z 2001 Avance tiptronic??
wszystkie części bedę miał z wersji automat.... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-07-2009, 09:48
|
|
|
Obiecane schematy:
 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|