Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
LPG - dywagacje i dyskusja jaki zestaw do LPG warto zainsta |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-07-2009, 11:32
|
|
|
I jak już temat gazu: Udało mi się wyregulować w końcu mojego nieszczęsnego staga (sterownik od instalacji) i tak powiem... - auto idzie 220 kmh na benzynie i na gazie (droga lekko pod górę) [dla tych co lubią cytować regulamin: dokonałem teleportacji pod niemiecką granicę i testowałem w Niemczech ] |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 11:36
|
|
|
Mi jak przekraczam 220 km/h od razu wskakuje na benzynę, więcej sterownik od gazu nie jest w stanie ogarnąć |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-07-2009, 12:43
|
|
|
Może być tak ustawiony ze po przekroczeniu obrotów przełącza albo przy spadku ciśnienia. U siebie też mogę ustawić zakres obrotów czy inne ograniczenia ale nie to było celem ;>
Celem było ustawienie gazu tak żeby nie było zauważalnych spadków mocy i chyba się udało, dopracowanie mapy na spocie |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 12:45
|
|
|
Na pewno jest tak ustawiony jak piszesz Łukasz, jak robiłem przegląd instalacji gość mi właśnie to tłumaczył, ze końcowy zakres obrotów już leci na benzynie. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-07-2009, 12:49
|
|
|
To powiem tak że takie rozwiążanie to jest trochę półśrodek - oki lepiej żeby na wysokich obrotach silnik spalał benzyne niż własne głowice ale oznacza to że coś w instalacji jest za słabe - albo reduktor albo wtryskiwacze za mało wydajne (lub za małe dysze). Może do czasu spotu znajdziemy trochę danych na temat tej instalacji co masz i możemy popatrzeć (chociażby z ciekawości). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 12:55
|
|
|
Było by fajnie. Swoją drogą zastanawiam się czy nie wywalić tej co jest i nie włożyć BRC? Skrzynie mam zrobioną to jak dam Kosiorowi silnik do roboty pomyślę nad tym czy nie zrobić tak. A co ty o tym myślisz Łukasz? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:02
|
|
|
BRC nie ma sensu,za to wtryski BRC jak najbardziej, natomiast co do sterownika to proponowałbym Ci STAG 300 PLUS, ulepszona wersja STAG 300, BRC będzie drogie i będziesz musiał najpewniej jeździć z czymkolwiek do serwisu gdzie będą kasować. Chyba że lubisz ;0
Ogolnie z tego co wiem to jest tak:
Częsci to jest 30% sukcesu
Montaż to jest 40% sukcesu i dostrojenie to 30%
Może podziele ten temat i będziemy pisać już na temat.
Wrzuć fotki jak masz zainstalowane nawiercenia w kolektorze. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:14
|
|
|
Wieczorem zamieszczę fotki bo teraz w pracy jestem Czyli reasumując twierdzisz aby kupić wtryski BRC, komputer sterujący STAG, a reszta bebechów? Butla ta co jest pewnie się normalnie nada |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:20
|
|
|
Do tego wszystkiego silnik musi był w 100% sprawny. Chodzi mi o jego prace na benzynie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:21
|
|
|
Wszystko trzeba zobaczyć, wtryski BRC to taki wariant MAXI, drogie są (komplet wyjdzie 1500 - w sumie nie jest to konieczne, 12V da radę bez problemu na tych MAGIC JETACH, ewentualnie MATRIX (tylko trzeba kupić 2x4 bo sa one dostępne w rozsądnych cenach tzn. 2 x 350 zł). Reduktor trzeba sprawdzić jaki masz, może odpowiedni. Jak wrzucisz zdjęcia to sie sprawdzi. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:30
|
|
|
Na benzynie wszystko jest ok. Na gazie właściwie też, tylko: aby cokolwiek zrobić muszę jechać do Poznania bo tam mam najbliżej serwis, następnie: auto już poszarpuje na gazie (filtry od gazu, świece, kable WN- wymienione) powodem jest ponoć Lambda. I co najważniejsze, sam widok jak to wszystko jest zamontowane doprowadza mnie do szału. No ale z taką instalacją auto kupiłem i co poradzić? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:32
|
|
|
Weźmiemy na spot kabelek to się podłączymy pod ECU i zobaczymy czy lambda jeszcze dycha, moja przy 250 tysiącach już była padnięta, wymieniłem na taką uniwersalną NGK za 70 zł, śmiga bardzo ładnie, niektórzy polecają lambdy wymieniac jak swiece (co 90 tysiecy) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-07-2009, 13:39
|
|
|
Ok, w takim razie tak zrobimy wieczorem jeszcze fotki zapodam instalacji
Foty instalacji:
Poniżej napisane, że moc max. 175KW
Miejsce wwiercenia:
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-07-2009, 01:02
|
|
|
Ja tylko mogę potwierdzić - jak robiłem łukaszowi wtryski tak jak Pan Bóg przykazał , chłopak to dostroił i jeździ normalnie No i muszę też powiedzieć , że spali sobie więcej jak ma tak samo jeździć , bo gaz jest mniej kaloryczny a tak pozatym to przytaknę co do wtrysków , bo to w sumie oprócz nawiercenia dysz, i odpowiedniego reduktora , najwżniejszy element - a stag 300+ jest po prostu absolutnie wystarczający |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 11-07-2009, 08:25
|
|
|
Moim zdaniem kolektor nawiercony odpowiednio. Blisko wtrysku benzyny. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|