Problem z silnikiem - kopci |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 10-07-2009, 16:22 Problem z silnikiem - kopci
|
|
|
Witam Drodzy Koledzy...
Mam problem z samochodem od dłuższego czasu...dosyć mocno kopci przy wyprzedzaniu(przyspieszeniu) oraz na biegu jałowym gdy dodam gazu (obroty w okolicach 3 tys) co za tym idzie wysokie spalanie...Mam silnik 2.0 TD...jakie mogą być tego przyczyny..nadmieniam że oleju nie bierze...Chętnie porozmawiam na gadu gadu i wyjaśnie sprawe...Prosze o pomoc ! |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
norbereto
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-07-2009, 13:13
|
|
|
Przy okazji tego tematu tez bym chciał zapytać .
Owczar świetnie opisałeś lecz dla takiego mało znającego gościa ciężko jest mi określić co tak naprawdę jest przyczyną . Komunikowałem się z kilkoma mechanikami lecz oni (tzw. druciarze ) maja prostą odpowiedz turbina , być może jest to niekonieczne w profesjonalnym warsztacie usłyszałem cenę 200 zł za samo sprawdzenie turbiny i wtrysków ale nie mam do nich zaufania .U mnie wygląda to tak : Galant pali bardzo ładnie zima lato bez zająknięcia wiec wykluczał bym wtryski …tak myślę? Kopcenie zaczyna się właśnie przy agresywnym dodawaniu gazu , i mam wrażenie że turbina czasami stoi w miejscu . Na pewno turbina nie pracuje na maksimum swoich możliwości .Zauwazyłem również plamę na zderzaku pod chłodniczką oleju być może ma to jakiś związek , szczególnie olej pojawia się przy częstym używaniu turbiny , jakiś nieszczelny przewód ? czy też chłodniczka oleju ?
Przeczytałem wszystko w twoim poście na temat kopcenia i bardzo zainteresowałem się tym przeczyszczeniem dolotu .
Nie chce wydawać niepotrzebnej kasy mechanikom co nie mają pojęcia tak na prawdę tylko prorokują i po kolei wymieniają co leci …
Prośba co o tym myślisz ?
PS. Być może znajdzie sie mechanik W Cze-wie czy w okolicy co zajmie sie taka sprawa ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-07-2009, 15:48
|
|
|
Rzeczywiście kiedy wtryski leją to może być trudniejszy rozruch.
Obejrzyj jak wygląda u Ciebie dolot. Czy jest tam dużo oleju. Wyciek musisz sam obadać, być może przewód od oleju sparciał i puszcza. To znany problem...
Turbina też może być przyczyną. Ale to możesz stwierdzić podczas rozpędzania. Od około 2 tys powinien być odczuwalny wzrost mocy.. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 12-07-2009, 17:30
|
|
|
ja bym na waszym miejscu jednak sprawdził te wtryski, następnie to czy turbina się załącza, bo jak nie to silnik dostaje proporcjonalnie za dużo paliwa w stosunku do powietrza i wychodzi kopeć, na trzecim miejscu zostaje pompa. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 15-07-2009, 12:17
|
|
|
Turbina się załącza od około 2 tys. czuć znaczne przyspieszenie więc odpada...może to wina jednak wtrysków...nie były regulowane już dawno nawet po wymianie rozrządu jeśli oczywiście ma to jakąś zależność...wyczyszcze jeszcze układ intercoolera...zobaczymy co z tego wyjdzie... |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|