[1G 90-94] przerywanie |
Autor |
Wiadomość |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-07-2009, 00:29
|
|
|
zmulenie Romla |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
mariano
Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 09-07-2009, 09:15
|
|
|
dzieja sie to tak jak pisałem miedzy 2500 a 3000 rpm. sa wtedy takie 2 lub 3 szarpniecia wtedy dodaje troche gazu i przestaje lub ujmuje i tez przestaje dzieje sie to nieregularnie na pb jest praktycznie nie wyczuwalne ale słychac w tłumniku ale zdarzy sie ze tez szarpnie a na lpg to całkiem szarpie bo wiadomo lpg bardziej czułe. zastanawiam sie czy moze to byc od cewki? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-07-2009, 09:54
|
|
|
mariano napisał/a: | dzieja sie to tak jak pisałem miedzy 2500 a 3000 rpm. sa wtedy takie 2 lub 3 szarpniecia wtedy dodaje troche gazu i przestaje lub ujmuje i tez przestaje dzieje sie to nieregularnie na pb jest praktycznie nie wyczuwalne ale słychac w tłumniku ale zdarzy sie ze tez szarpnie a na lpg to całkiem szarpie bo wiadomo lpg bardziej czułe. zastanawiam sie czy moze to byc od cewki? |
knock sensor? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
mariano
Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 09-07-2009, 12:00
|
|
|
knock sensor? co to |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-07-2009, 10:56
|
|
|
mariano napisał/a: | knock sensor? co to |
Knock Sensor = Czujnik spalania stukowego. Jest to możliwe. Cewkę pomału bym wykluczył, jeśli byłaby to jej wina przerywanie powinno być przy róznych rpm. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2009, 05:41
|
|
|
a co wy powiecie, może by podłączyc na chwile inny powertranzistor?... chyba że albo czujnik położenia wałka/wału robi w konia ECU przy pewnej prędkości obrotowej, i zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu? byłby taki właśnie efekt... kurcze ciężko zdiagnozowac...
EDIT: albo w przepływomierzu przy pewnym podciśnieniu i podaje złą częstotliwośc, jakaś blaszeczka mogłaby byc lekko wykrzywiona albo brudny filtr, albo filtr sitko i przepływka usyfiona... warto wyciągnąc całą puszkę, i sprawdzic pojemniczek na syf (takie plastikowe kolanko schodzące w dół) może pozbierał sie syf i przy pewnym ssaniu od filtra podnosi ten syf do góry... niewiele pracy a można przy okazji ocenic stan filtra...
EDIT2: jeżeli knock sensor, odrazu zobaczymy to na dataloggerze, jak przepływka to również... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
mariano
Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 11-07-2009, 21:55
|
|
|
dzis jadac zaczoł przerywac i zgasł po ogledzinach okazało sie ze niema iskry zasilanie do cewki dochodzi zastanawiam sie nad czujnikiem wałka co wy na to? dziekuje za poprzednie podpowiedzi |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2009, 22:42
|
|
|
no to bardzo prawdopodobne...
jakby powertranzystor padł niebyłoby zasilania ale czy sprawdziłeś wszystkie możliwości? bo do cewek dochodzi zasilanie nieliniowe tzn w momencie gdy ma sie pojawic iskra... jeden mierzy (niewiem jak) drugi kręci silnikiem...
przepływomierz niespowoduje zgaśnięcia... najprawdopodobniejsze to właśnie czujnik wałka... masz silnik 4G63 non, turbo, 6 bolt czy 7 bolt? jaki rocznik dokładnie...
bo 6 bolt do 10.1992 produkowany, on ma z tego co wiem 2 czujniki, czujnik wału korbowego i drugi wałka rozrządu... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
mariano
Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 11-07-2009, 23:52
|
|
|
mam 4g63 93r pod kostka cewki zap.mam jakas kostke która wpieta jest w cos co jest przykrecone do bloku i niewiem co to bo czujnik wałka mam z drugiej strony ten którym sie ustawia zapłon jesli dobrze mysle |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-07-2009, 08:56
|
|
|
ta kostka to powertranzystor, nieruszaj bo zepsujesz ;p |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
mariano
Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 13-07-2009, 09:00
|
|
|
koledzy orientujecie sie czy da rade sprawdzic ten czujnik i za co jest odpowiedzialny ten power tranzystor |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:50
|
|
|
mariano,
PT najłatwiej sprawdzisz podłączając inny, np. od Lantry 1990-1995 DOHC,;;; odpowiedzialny jest za iskrę |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-07-2009, 02:17
|
|
|
power tranzystor to bardzo ciekawe i dobre rozwiązanie, zabezpiecza cewki przed spaleniem, nawet jak przekręcimy kluczyk na zapłon i nie odpalimy... ma 5 styków: GND (masa), IB1 (sygnał od ECU do cewki1), IB2 (adekwatnie), OC1 (Ignition Coil Terminal 1, zasilanie cewki 1), OC2 (adekwatnie)
chodzi o to że sygnał od ECU ma małe natężenie, służy tylko do sterowania, power tranzystor bezoiśrednio zasila cewki, jeżeli byłby uszkodzony, silnik wogóle by nie odpalał, albo kulał na 2 cylindry jednocześnie. to by było niezłe szarpanie silnikiem...
czujnik położenia wału da sie sprawdzic podłączając laptopa pod ECU, albo podmieniając na inny egzemplarz, działający... ;/ ale wtedy trzeba dysponowac lampą stroboskopową do ustawiania zapłonu, bo czujnik po założeniu trzeba ustawic ;/
EDIT: ja sprawdziłbym jednak szczelnośc, przepływomierz, ewentualnie sonde lamba ale to niestety tylko podpiąc pod ECU i logi sprawdzic... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
mariano
Forumowicz
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 61 Skąd: rawa mazowiecka
|
Wysłany: 14-07-2009, 09:08
|
|
|
dzieki chłopaki zamówiłem czujnik zobaczymy co dalej czyli jak by był uszkodzony tranzystor to niebyłoby zasilania na cewki czy impulsu ? |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-07-2009, 13:32
|
|
|
jak tranzystor to od ecu powinien sygnał iśc, ale z pt do cewki już nie, pt steruje cewkami, a każda cewka na 2 garki, więc jakby coś padło to by kulał na 2 gary naraz |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
|