Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] przerywanie
Autor Wiadomość
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-07-2009, 00:29   

zmulenie Romla
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 09-07-2009, 09:15   

dzieja sie to tak jak pisałem miedzy 2500 a 3000 rpm. sa wtedy takie 2 lub 3 szarpniecia wtedy dodaje troche gazu i przestaje lub ujmuje i tez przestaje dzieje sie to nieregularnie na pb jest praktycznie nie wyczuwalne ale słychac w tłumniku ale zdarzy sie ze tez szarpnie a na lpg to całkiem szarpie bo wiadomo lpg bardziej czułe. zastanawiam sie czy moze to byc od cewki?
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-07-2009, 09:54   

mariano napisał/a:
dzieja sie to tak jak pisałem miedzy 2500 a 3000 rpm. sa wtedy takie 2 lub 3 szarpniecia wtedy dodaje troche gazu i przestaje lub ujmuje i tez przestaje dzieje sie to nieregularnie na pb jest praktycznie nie wyczuwalne ale słychac w tłumniku ale zdarzy sie ze tez szarpnie a na lpg to całkiem szarpie bo wiadomo lpg bardziej czułe. zastanawiam sie czy moze to byc od cewki?


knock sensor?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 09-07-2009, 12:00   

knock sensor? co to
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-07-2009, 10:56   

mariano napisał/a:
knock sensor? co to


Knock Sensor = Czujnik spalania stukowego. Jest to możliwe. Cewkę pomału bym wykluczył, jeśli byłaby to jej wina przerywanie powinno być przy róznych rpm.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2009, 05:41   

a co wy powiecie, może by podłączyc na chwile inny powertranzistor?... chyba że albo czujnik położenia wałka/wału robi w konia ECU przy pewnej prędkości obrotowej, i zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu? byłby taki właśnie efekt... kurcze ciężko zdiagnozowac...

EDIT: albo w przepływomierzu przy pewnym podciśnieniu i podaje złą częstotliwośc, jakaś blaszeczka mogłaby byc lekko wykrzywiona albo brudny filtr, albo filtr sitko i przepływka usyfiona... warto wyciągnąc całą puszkę, i sprawdzic pojemniczek na syf (takie plastikowe kolanko schodzące w dół) może pozbierał sie syf i przy pewnym ssaniu od filtra podnosi ten syf do góry... niewiele pracy a można przy okazji ocenic stan filtra...

EDIT2: jeżeli knock sensor, odrazu zobaczymy to na dataloggerze, jak przepływka to również...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 11-07-2009, 21:55   

dzis jadac zaczoł przerywac i zgasł po ogledzinach okazało sie ze niema iskry zasilanie do cewki dochodzi zastanawiam sie nad czujnikiem wałka co wy na to? dziekuje za poprzednie podpowiedzi
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-07-2009, 22:42   

no to bardzo prawdopodobne...

jakby powertranzystor padł niebyłoby zasilania ale czy sprawdziłeś wszystkie możliwości? bo do cewek dochodzi zasilanie nieliniowe tzn w momencie gdy ma sie pojawic iskra... jeden mierzy (niewiem jak) drugi kręci silnikiem...

przepływomierz niespowoduje zgaśnięcia... najprawdopodobniejsze to właśnie czujnik wałka... masz silnik 4G63 non, turbo, 6 bolt czy 7 bolt? jaki rocznik dokładnie...

bo 6 bolt do 10.1992 produkowany, on ma z tego co wiem 2 czujniki, czujnik wału korbowego i drugi wałka rozrządu...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 11-07-2009, 23:52   

mam 4g63 93r pod kostka cewki zap.mam jakas kostke która wpieta jest w cos co jest przykrecone do bloku i niewiem co to bo czujnik wałka mam z drugiej strony ten którym sie ustawia zapłon jesli dobrze mysle
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-07-2009, 08:56   

ta kostka to powertranzystor, nieruszaj bo zepsujesz ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 13-07-2009, 09:00   

koledzy orientujecie sie czy da rade sprawdzic ten czujnik i za co jest odpowiedzialny ten power tranzystor
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-07-2009, 22:50   

mariano,


PT najłatwiej sprawdzisz podłączając inny, np. od Lantry 1990-1995 DOHC,;;; odpowiedzialny jest za iskrę ;)
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-07-2009, 02:17   

power tranzystor to bardzo ciekawe i dobre rozwiązanie, zabezpiecza cewki przed spaleniem, nawet jak przekręcimy kluczyk na zapłon i nie odpalimy... ma 5 styków: GND (masa), IB1 (sygnał od ECU do cewki1), IB2 (adekwatnie), OC1 (Ignition Coil Terminal 1, zasilanie cewki 1), OC2 (adekwatnie)

chodzi o to że sygnał od ECU ma małe natężenie, służy tylko do sterowania, power tranzystor bezoiśrednio zasila cewki, jeżeli byłby uszkodzony, silnik wogóle by nie odpalał, albo kulał na 2 cylindry jednocześnie. to by było niezłe szarpanie silnikiem...

czujnik położenia wału da sie sprawdzic podłączając laptopa pod ECU, albo podmieniając na inny egzemplarz, działający... ;/ ale wtedy trzeba dysponowac lampą stroboskopową do ustawiania zapłonu, bo czujnik po założeniu trzeba ustawic ;/

EDIT: ja sprawdziłbym jednak szczelnośc, przepływomierz, ewentualnie sonde lamba ale to niestety tylko podpiąc pod ECU i logi sprawdzic...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 14-07-2009, 09:08   

dzieki chłopaki zamówiłem czujnik zobaczymy co dalej czyli jak by był uszkodzony tranzystor to niebyłoby zasilania na cewki czy impulsu ?
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-07-2009, 13:32   

jak tranzystor to od ecu powinien sygnał iśc, ale z pt do cewki już nie, pt steruje cewkami, a każda cewka na 2 garki, więc jakby coś padło to by kulał na 2 gary naraz
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.