Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5V6 GDI] Szarpie i brak mocy
Autor Wiadomość
cfc 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2009, 01:27   [3.5V6 GDI] Szarpie i brak mocy

Witam Szanowne Gremium.
Pojawił mi się wczoraj problem z samochodem. Otóż przy wyższych obrotach (tak powyżej 3000) dławi się i nie ma mocy. Gdy kilka miesięcy temu zdarzyło mi się coś takiego, serwis do którego zadzwoniłem doradził wyłączenie i włączenie ze skrzynią w pozycji "N", miał to być jakiś reset. Wtedy pomogło i od tamtej pory nic się nie działo. Zaobserwowałem też przy tym znaczny wzrost spalania, zrobiłem jakieś 300 km w trasie i średnia wyszła mi 19,8 l/100km a to nawet w tym silniku sporo za dużo.
Co to może być?

Pozdrawiam
m
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 07:29   

Zatkany dolot lub wydech...

Średnia na kompie, czy na kartce papieru z tankowań taka wychodzi?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cfc 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2009, 09:26   

Bartek napisał/a:
Zatkany dolot lub wydech...

Średnia na kompie, czy na kartce papieru z tankowań taka wychodzi?


Na kompie, ale wiarygodna, bo wcześnie rezerwa się zapaliła.

Pozdrawiam
m
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 09:35   

Sprawdź średnią faktyczną - jeżeli jest spora rozbieżność (ponad 15%) - świadczy to o problemie z pompą wysokiego ciśnienia
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cfc 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2009, 12:56   

A czy mógł się przytkać filtr powietrza? Bo w sobotę jeżdziłem trochę po szutrze i strasznie się kurzyło.

Pozdrawiam
m
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-07-2009, 13:10   

Jak najbardziej ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
cfc 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2009, 15:23   

Sprawdziłem filtr. Niestety dosyć czysty. Muszę podjechać na komputer. Dzisiaj sprawdziłem na zimnym silniku i nic się nie działo, a za blisko mam do pracy żeby zdążył się nagrzać. Zastanawia mnie tylko, że na desce niczego nie sygnalizuje. Żadnego "check engine" czy co tam.

Pozdrawiam
m

[ Dodano: 04-08-2009, 22:51 ]
Cześć!
To opiszę jak się skończyło (oby), może komuś się przyda.
Byłem w AutoTW przy Tanecznej (W-wa, dobre opinie na forum), panowie niestety niczego nie znaleźli ale gdzieś tam się konsultowali i zaproponowali że można spróbowac wyjąć jakiś filtr/siateczkę przy pompie wysokich obrotów, bo podobno czasem pomaga. Po wyjęciu okazało się że jest dosyć czysta, więc wymiana niewiele by dała ale podobno można jeździć bez niej. Rzeczywiście można i to nawet nieźle :) .
Wygląda na to, że pomogło. No, może poza małymi efektami ubocznymi (o ile to ma związek). Otóż teraz zgłupiał komp, jeśli chodzi o zliczanie kilometrów pozostałych do przejechania na danej ilości paliwa. O ile, mam wrażenie, poprawnie pokazuje średnią prędkość czy chwilowe spalanie (na przyzwoitym poziomie :) ) to ze obliczeniem trasy jaką można jeszcze zrobić kompletnie mu nie wychodzi.
Czy to możliwe, że ta mała popierdułka (siateczka w kształcie walca, długości ok. 15mm i średnicy 2-3 mm) odpowiada za poprawne działanie kompa? Czy może powinienem zastosować jakiś szczególny reset?

Pozdrawiam
m
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 19-08-2009, 12:08   

Ocena filtrów jako "dość czysty" uważam za nietrafną, proponował bym wymienić komplet filtrów i nie oszczędzać na nich.
_________________
HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold)
 
 
 
cfc 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2009, 00:15   

Dzięki za radę. Filtry oczywiscie warto wymienić i nawet mam taki zamiar, ale naprawdę filtr powietrza był przyzwoicie czysty.

Pozdrawiam
m
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 18-10-2009, 19:15   

Hej.

Czy wskazanie kompa się "naprawiło" po następnym tankowaniu do pełna?
_________________
HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold)
 
 
 
cfc 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2010, 19:32   

Tak, potem już wszystko było i (odpukać) jest w porządku.

Pozdrawiam
m
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.