[3.5V6 GDI] Szarpie i brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
cfc
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2009, 01:27 [3.5V6 GDI] Szarpie i brak mocy
|
|
|
Witam Szanowne Gremium.
Pojawił mi się wczoraj problem z samochodem. Otóż przy wyższych obrotach (tak powyżej 3000) dławi się i nie ma mocy. Gdy kilka miesięcy temu zdarzyło mi się coś takiego, serwis do którego zadzwoniłem doradził wyłączenie i włączenie ze skrzynią w pozycji "N", miał to być jakiś reset. Wtedy pomogło i od tamtej pory nic się nie działo. Zaobserwowałem też przy tym znaczny wzrost spalania, zrobiłem jakieś 300 km w trasie i średnia wyszła mi 19,8 l/100km a to nawet w tym silniku sporo za dużo.
Co to może być?
Pozdrawiam
m |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-07-2009, 07:29
|
|
|
Zatkany dolot lub wydech...
Średnia na kompie, czy na kartce papieru z tankowań taka wychodzi? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cfc
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2009, 09:26
|
|
|
Bartek napisał/a: | Zatkany dolot lub wydech...
Średnia na kompie, czy na kartce papieru z tankowań taka wychodzi? |
Na kompie, ale wiarygodna, bo wcześnie rezerwa się zapaliła.
Pozdrawiam
m |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-07-2009, 09:35
|
|
|
Sprawdź średnią faktyczną - jeżeli jest spora rozbieżność (ponad 15%) - świadczy to o problemie z pompą wysokiego ciśnienia |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cfc
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2009, 12:56
|
|
|
A czy mógł się przytkać filtr powietrza? Bo w sobotę jeżdziłem trochę po szutrze i strasznie się kurzyło.
Pozdrawiam
m |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-07-2009, 13:10
|
|
|
Jak najbardziej |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
cfc
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-07-2009, 15:23
|
|
|
Sprawdziłem filtr. Niestety dosyć czysty. Muszę podjechać na komputer. Dzisiaj sprawdziłem na zimnym silniku i nic się nie działo, a za blisko mam do pracy żeby zdążył się nagrzać. Zastanawia mnie tylko, że na desce niczego nie sygnalizuje. Żadnego "check engine" czy co tam.
Pozdrawiam
m
[ Dodano: 04-08-2009, 22:51 ]
Cześć!
To opiszę jak się skończyło (oby), może komuś się przyda.
Byłem w AutoTW przy Tanecznej (W-wa, dobre opinie na forum), panowie niestety niczego nie znaleźli ale gdzieś tam się konsultowali i zaproponowali że można spróbowac wyjąć jakiś filtr/siateczkę przy pompie wysokich obrotów, bo podobno czasem pomaga. Po wyjęciu okazało się że jest dosyć czysta, więc wymiana niewiele by dała ale podobno można jeździć bez niej. Rzeczywiście można i to nawet nieźle .
Wygląda na to, że pomogło. No, może poza małymi efektami ubocznymi (o ile to ma związek). Otóż teraz zgłupiał komp, jeśli chodzi o zliczanie kilometrów pozostałych do przejechania na danej ilości paliwa. O ile, mam wrażenie, poprawnie pokazuje średnią prędkość czy chwilowe spalanie (na przyzwoitym poziomie ) to ze obliczeniem trasy jaką można jeszcze zrobić kompletnie mu nie wychodzi.
Czy to możliwe, że ta mała popierdułka (siateczka w kształcie walca, długości ok. 15mm i średnicy 2-3 mm) odpowiada za poprawne działanie kompa? Czy może powinienem zastosować jakiś szczególny reset?
Pozdrawiam
m |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 19-08-2009, 12:08
|
|
|
Ocena filtrów jako "dość czysty" uważam za nietrafną, proponował bym wymienić komplet filtrów i nie oszczędzać na nich. |
_________________ HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold) |
|
|
|
 |
cfc
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-09-2009, 00:15
|
|
|
Dzięki za radę. Filtry oczywiscie warto wymienić i nawet mam taki zamiar, ale naprawdę filtr powietrza był przyzwoicie czysty.
Pozdrawiam
m |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 18-10-2009, 19:15
|
|
|
Hej.
Czy wskazanie kompa się "naprawiło" po następnym tankowaniu do pełna? |
_________________ HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold) |
|
|
|
 |
cfc
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,5 GDI '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:32
|
|
|
Tak, potem już wszystko było i (odpukać) jest w porządku.
Pozdrawiam
m |
|
|
|
 |
|