[CB1 1.3] Nierówne(Spadające) Obroty Silnika |
Autor |
Wiadomość |
Lebron
Nowy Forumowicz GLi 1.3 12V

Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-07-2009, 18:00 [CB1 1.3] Nierówne(Spadające) Obroty Silnika
|
|
|
Witam
Ostatnio moje auto coś świruje coraz bardziej gdy odpalałem wczesniej auto na poczatku normalnie silnik chodził. Teraz gdy np.naciskam hamulec,właczam nawiew powietrza czasami gdy stoje na światłach i nic nie robie obroty silnika spadają i sa nierówne.Dzieje sie to dosyc czesto Moje auto to Mitsubishi Lancer 1.3 12V 219 tys przebiego 1993 r.Nie mam pojecia co moze byc przyczyną.Prosze o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 11:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-07-2009, 21:31
|
|
|
Odłączałeś akumulator napewno. |
|
|
|
 |
Lebron
Nowy Forumowicz GLi 1.3 12V

Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-07-2009, 07:58
|
|
|
Nie rozumiem |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-07-2009, 10:33
|
|
|
Lebron napisał/a: | Nie rozumiem | Po odłączeniu aku resetuje się ECU silnika i potem trzeba go uczyć zachowania na wolnych obrotach. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Lebron
Nowy Forumowicz GLi 1.3 12V

Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-07-2009, 18:43
|
|
|
londolut napisał/a: | Lebron napisał/a: | Nie rozumiem | Po odłączeniu aku resetuje się ECU silnika i potem trzeba go uczyć zachowania na wolnych obrotach. | czyli musze podjechac na komputer tak? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24-07-2009, 19:04
|
|
|
Nie. Odłączasz minusową klemę na kilka minut. Potem podłączasz i włączasz silnik na prostych kołach, bez świateł i innych odbiorników prądu i zostawiasz włączony na 10 minut. Wyłączasz i po tym już powinno być ok. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Lebron
Nowy Forumowicz GLi 1.3 12V

Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-07-2009, 23:21
|
|
|
Maretzky85 zrobie tak jak napisales i napisze co i jak.Dzieki wielkie mam nadzieje ze pomoze
[ Dodano: 27-07-2009, 09:13 ]
Nisestety nie pomógł Twój sposob Maretzky85.Wiecie co moze byc przyczyna takich samych dolegliwosci mojego miśka... |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2009, 17:46
|
|
|
rozwiazanie jest bardzo proste u mnie dzieje sie to samo, podjechalem do mechanika (AutoTW) i od razu wiedzial co zrobic. a mianowicie:
zdejmujesz plastikowa rure idaca od filtra powietrza do ECU (przy ECU), w srodku jest przepustnica (ta klapka co reguluje przeplyw powietrza), otwierasz ja recznie, bierzesz kawalek czystej szmaty i czyscisz to w srodku najlepiej jakims preparatem do czyszczenia urzadzen mechanicznych. Wyczyscic trzeba ta okragla klapke w srodku z obu stron oraz wnetrze dookola (dokad siegniesz). Zakladasz rure z powrotem i po operacji. calosc nie zajmuje wiecej jak 8 minut a efekt? rowne obroty silnika co od razu zmniejsza drgania auta do tego stopnia ze nie czuc jego pracy np gdy stoisz na swiatlach. Prosta operacja a afekt piorunujacy. Robie to srednio co 8 miesiecy bo jest to rzecz nawracajaca.
Pozdrawiam i w razie pytan pisac |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-09-2009, 21:59
|
|
|
SnowDevil napisał/a: | Robie to srednio co 8 miesiecy bo jest to rzecz nawracajaca. |
Jak zatkasz zawór EGR to powracać nie będzie |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
SnowDevil
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 459 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-09-2009, 18:56
|
|
|
a jak to zrobic ? poczytalem troche i wg tego co pisza to powinno nieznacznie zwiekszyc osiagi silnika. Ale po cos ten zawor jest, zablokowanie go nie spowoduje jakis "defektow" ?? |
_________________ Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-09-2009, 21:05
|
|
|
SnowDevil, odpowiada on za nieco niższą emisję spalin, osiągów nie zwiększa, a zatkanie go daje tyle, że przepustnica się nie brudzi (a przynajmniej nie w takim stopniu). Minimalnie podwyższoną emisję spalin można praktycznie pominąć. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 11-09-2009, 07:17
|
|
|
Lebron, Objawy u Ciebie wskazują na silniczek krokowy, gdyż wlaśnie on odpowiada za równą pracę silnika przy włączaniu wszelkich odbiorników prądu. Znajduje się on pod przepustnica, proponuje go wyczyścić. Poszukaj na forum, było kilka tematów nt czyszczenia. Oczywiście jak pisali wyżej koledzy przepustnicę tez wyczyścić. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
obroto
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 15-09-2009, 11:24
|
|
|
I jak? Czyszczenie krokowca pomogło? Ja mam podobny problem i zrobiłem wszystko co możliwe:
- wymiana kondensatorów,
- wymiana filtra paliwa,
- dokładne czyszczenie listwy wtryskowej na myjce ultradźwiękowej,
- demontaż przepustnicy + dokładnie czyszczenie
- rozebranie krokowca w drobny mak, przeczyszczenie i przesmarowanie na nowo - działa
Nie wiem co jest ale dalej mi nie chodzi dobrze na benzynie. Po tych wszystkich operacjach zaczął trochę lepiej chodzić, ale na PB jest słabszy niż na LPG. Z tego co wyczytałem to nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzenie pompy paliwowej + baku i czujnika temperatury silnika. Dodam, że od jakiegoś czasu na zimnym wchodzi na 2000 rpm i tak trzyma przez jakis czas. Mam tak od czasu dużych mrozów, jednak w lecie też tak się zachowywał. Macie jakieś sugestie w czym może tkwić problem? Pozdrawiam |
_________________ Preferuję tylko marki na M |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 15-09-2009, 20:32
|
|
|
lambde wymieniałeś ? To może być powód, że jest słaby |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
|