Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB1 1.3] Nierówne(Spadające) Obroty Silnika
Autor Wiadomość
Lebron 
Nowy Forumowicz
GLi 1.3 12V


Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-07-2009, 18:00   [CB1 1.3] Nierówne(Spadające) Obroty Silnika

Witam

Ostatnio moje auto coś świruje coraz bardziej :-X :doubt: gdy odpalałem wczesniej auto na poczatku normalnie silnik chodził. Teraz gdy np.naciskam hamulec,właczam nawiew powietrza czasami gdy stoje na światłach i nic nie robie obroty silnika spadają i sa nierówne.Dzieje sie to dosyc czesto :doubt: :doubt: :doubt: Moje auto to Mitsubishi Lancer 1.3 12V 219 tys przebiego 1993 r.Nie mam pojecia co moze byc przyczyną.Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-07-2009, 21:31   

Odłączałeś akumulator napewno.
 
 
Lebron 
Nowy Forumowicz
GLi 1.3 12V


Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2009, 07:58   

Nie rozumiem :?:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-07-2009, 10:33   

Lebron napisał/a:
Nie rozumiem :?:
Po odłączeniu aku resetuje się ECU silnika i potem trzeba go uczyć zachowania na wolnych obrotach.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Lebron 
Nowy Forumowicz
GLi 1.3 12V


Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2009, 18:43   

londolut napisał/a:
Lebron napisał/a:
Nie rozumiem :?:
Po odłączeniu aku resetuje się ECU silnika i potem trzeba go uczyć zachowania na wolnych obrotach.
czyli musze podjechac na komputer tak?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-07-2009, 19:04   

Nie. Odłączasz minusową klemę na kilka minut. Potem podłączasz i włączasz silnik na prostych kołach, bez świateł i innych odbiorników prądu i zostawiasz włączony na 10 minut. Wyłączasz i po tym już powinno być ok.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Lebron 
Nowy Forumowicz
GLi 1.3 12V


Auto: Mitsu Lancer GLi 1.3 13V 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2009, 23:21   

Maretzky85 zrobie tak jak napisales i napisze co i jak.Dzieki wielkie mam nadzieje ze pomoze

[ Dodano: 27-07-2009, 09:13 ]
Nisestety nie pomógł Twój sposob Maretzky85.Wiecie co moze byc przyczyna takich samych dolegliwosci mojego miśka...
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2009, 17:46   

rozwiazanie jest bardzo proste :) u mnie dzieje sie to samo, podjechalem do mechanika (AutoTW) i od razu wiedzial co zrobic. a mianowicie:

zdejmujesz plastikowa rure idaca od filtra powietrza do ECU (przy ECU), w srodku jest przepustnica (ta klapka co reguluje przeplyw powietrza), otwierasz ja recznie, bierzesz kawalek czystej szmaty i czyscisz to w srodku najlepiej jakims preparatem do czyszczenia urzadzen mechanicznych. Wyczyscic trzeba ta okragla klapke w srodku z obu stron oraz wnetrze dookola (dokad siegniesz). Zakladasz rure z powrotem i po operacji. calosc nie zajmuje wiecej jak 8 minut a efekt? rowne obroty silnika co od razu zmniejsza drgania auta do tego stopnia ze nie czuc jego pracy np gdy stoisz na swiatlach. Prosta operacja a afekt piorunujacy. Robie to srednio co 8 miesiecy bo jest to rzecz nawracajaca.

Pozdrawiam i w razie pytan pisac :)
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-09-2009, 21:59   

SnowDevil napisał/a:
Robie to srednio co 8 miesiecy bo jest to rzecz nawracajaca.

Jak zatkasz zawór EGR to powracać nie będzie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2009, 18:56   

a jak to zrobic ? poczytalem troche i wg tego co pisza to powinno nieznacznie zwiekszyc osiagi silnika. Ale po cos ten zawor jest, zablokowanie go nie spowoduje jakis "defektow" ??
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-09-2009, 21:05   

SnowDevil, odpowiada on za nieco niższą emisję spalin, osiągów nie zwiększa, a zatkanie go daje tyle, że przepustnica się nie brudzi (a przynajmniej nie w takim stopniu). Minimalnie podwyższoną emisję spalin można praktycznie pominąć.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 11-09-2009, 07:17   

Lebron, Objawy u Ciebie wskazują na silniczek krokowy, gdyż wlaśnie on odpowiada za równą pracę silnika przy włączaniu wszelkich odbiorników prądu. Znajduje się on pod przepustnica, proponuje go wyczyścić. Poszukaj na forum, było kilka tematów nt czyszczenia. Oczywiście jak pisali wyżej koledzy przepustnicę tez wyczyścić.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-09-2009, 09:40   

czyszczenie krokowca wg gregorbu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29732
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
obroto 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer C63A 1.6 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9
Skąd: Świdnica
Wysłany: 15-09-2009, 11:24   

I jak? Czyszczenie krokowca pomogło? Ja mam podobny problem i zrobiłem wszystko co możliwe:
- wymiana kondensatorów,
- wymiana filtra paliwa,
- dokładne czyszczenie listwy wtryskowej na myjce ultradźwiękowej,
- demontaż przepustnicy + dokładnie czyszczenie
- rozebranie krokowca w drobny mak, przeczyszczenie i przesmarowanie na nowo - działa

Nie wiem co jest ale dalej mi nie chodzi dobrze na benzynie. Po tych wszystkich operacjach zaczął trochę lepiej chodzić, ale na PB jest słabszy niż na LPG. Z tego co wyczytałem to nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzenie pompy paliwowej + baku i czujnika temperatury silnika. Dodam, że od jakiegoś czasu na zimnym wchodzi na 2000 rpm i tak trzyma przez jakis czas. Mam tak od czasu dużych mrozów, jednak w lecie też tak się zachowywał. Macie jakieś sugestie w czym może tkwić problem? :| Pozdrawiam
_________________
Preferuję tylko marki na M :-)
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 15-09-2009, 20:32   

lambde wymieniałeś ? To może być powód, że jest słaby
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.