 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
113 km w Colcie dla świeżego kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-07-2009, 23:01
|
|
|
Cytat: | Hola, hola - nie do końca. |
biorąc pod uwage zbliżony stan techniczny, wizualny i rocznik (oraz przebieg) 1,6 będzie na ogół nieco więcej wart. Nie mówie, że padaka 1,6 i stan świetny 1,3, bo takie porównanie nie ma szans.
Ja na początku jeździłem pożyczonym od rodziców CZ5 z 1,1 (75KM o ile dopsz pamiętam) i powiem, że tym kilka razy o mało nie przypłaciłem blacharzem szaleństw. Ja mam taką nature, i teraz jak nabrałem szacunku (po kilku przygodach) do auta, mocy i prędkości. 1,6 jest idealnym autem. Pali mało w stosunku do mocy i osiągów, jest dynamiczne, można zaszaleć, jak się wie kiedy można.
Na początku pojeździj z ojcem/bratem/matką - kimś kto ma prawo jazdy (kilkaset pierwszych km), potem pojedź i na jakimś placu, gdzie nie ma osób postronnych zobacz jak łatwo wpaść w poślizg, jak trudno wyhamować z większej prędkości, wprowadź auto w kilka lekkich poślizgów (najlepiej w zime), lekkich a nie wielkich, niekontrolowanych, nadsterownych i podsterownych.
Wtedy powinieneś nabrać szacunku.
P.S.
Nie chodzi mi o nocne szaleństwa na ulicach itp, tylko jakieś zamknięte dla innych użytkowników (pieszych, zmotoryzowanych i reszty) jak plac manewrowy, może jakieś opuszczone lotnisko. Takie sytuacje lepiej przeżyć w takim miejscu niż potem przy szaleć nawet maluszkiem na drodze publicznej |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Danyael
Mitsumaniak

Auto: EA5W-6A13-F4A42
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: 3city
|
Wysłany: 23-07-2009, 23:46
|
|
|
Moje PIERWSZE auto Galant 2,5 V6 163 KM od miesiąca - fakt że jeżdżę dość ostrożnie, czasem jak emeryt ale tam gdzie można trochę go przycisnę. Zapas mocy nigdy nie jest zły jeżeli się jeździ z głową - a już raz uratowało mi skórę przyciśnięcie bo bym dostał od wariata w bok... Tak że moim zdaniem bierz Colta 1,6 - na pewno nie pożałujesz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2009, 07:30
|
|
|
Mój pierwszy samochód na którym tak naprawdę uczyłem się jeździć to był maluch mojego Ojca i jak sobie przypomnę to co wyprawiałem to nigdy nie powinienem dostać w ręce kierownicy bez nadzoru. 23KM? 3 razy za dużo - w moim przypadku było to oczywiste. Prawo jazdy zdałem w 1989 roku i na ulicach było trochę mniej samochodów Może dlatego się gdzieś nie rozbiłem.
Co chcę powiedzieć - 113KM w samochodzie do którego wsiądziesz zaraz po zrobieniu prawa jazdy i bez praktyki zależnie od tego jak będziesz je wykorzystywał może być wygodnym dodatkiem albo śmiertelnie niebezpieczną bronią. To, że pytasz oznacza, że zdajesz sobie z tego sprawę, ale gdy pierwszy raz przyciśniesz bo obok stanie jakiś koleś w ryczącej dziurawym wydechem Beemce - przypomnij sobie swoje pytanie - może oszczędzi Ci to nieprzyjemnych i niebezpiecznych doświadczeń.
Masz 25 lat - jesteś na górnej granicy wieku uznawanego za najniebezpieczniejszy dla kierowcy - sądzę, że wystarczy Ci odpowiedzialności. a CA4A (1.6) faktycznie jest lepsze niż CA1A |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
adas007
Forumowicz

Auto: Colt CJ0, 1.3, 98 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 47 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-07-2009, 12:12
|
|
|
Dziękuję za liczne odpowiedzi Co do wyboru wciąż mam dylemat. Możliwe, że będzie to jednak 1.3 gdyż mam atrakcyjnie wyglądającą ofertę w Łodzi co jest bardzo korzystne bo będę mógł pokazać auto zaufanemu mechanikowi.
Zaraz dodam go do mojego wątku w odpowiednim dziale - "Chcę kupić Colta" |
Ostatnio zmieniony przez adas007 24-07-2009, 12:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-07-2009, 12:16
|
|
|
adas007, a jak niemasz co robić z pieniędzmi to zrób tak jak ja Kup poobijanie 1.3 i poproś są siadów żeby na parkingach obili go jeszcze bardziej. Potem pomaluj go całego od podstaw a na koniec... |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-07-2009, 13:25
|
|
|
adas007 - ale ja wychodziłem z założenie bo też rozważałem 1,6 albo 2,0 w lancerze i do końca nie mogłem się zdecydować. Szala przeważała się na korzyść 1,6 (w końcu 1-1,5l na 100 przy dojeździe 35km do pracy ma znaczenie) ale znalazłem dobrą okazję na 2,0 i nie żałuje więc po prostu szukaj zadbanego egzemplarza a nie zastanawiam się jaka pojemność. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 24-07-2009, 14:13
|
|
|
krzychu napisał/a: | Szala przeważała się na korzyść 1,6 (w końcu 1-1,5l na 100 przy dojeździe 35km do pracy ma znaczenie) | Tylko, że w przypadku 4G13 i 4G92 to jest to samo. Oba palą w granicach 6,5-7,5 do8 litrów na setkę. Więc mieć a niemieć zapasu mocy rzędu 38KM to różnica |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 24-07-2009, 14:31
|
|
|
Powtórzę jeszcze raz to co mówią poprzednicy: Jak się ma głowę na karku to nawet 200 konnym autem da się jeździć bezpiecznie bez doświadczenia za kółkiem.
Ja osobiście zanim kupiłem mój własny pierwszy samochód Colta Cj0 1.3 75km to jeździłem na przemian vw passatem 130km i tico 40 km i nigdy nie odwaliła mi palma..
Wszystko zależy od człowieka, polecam Ci silnik 1.6 a to dlatego, że jest to lepsza jednostka a mocy może Ci kiedyś zabraknąć i wspomnisz słowa forumowiczów którzy Ci tak doradzali
Decyzja należy do Ciebie, powodzenia. |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-07-2009, 18:31
|
|
|
szukaj 1,6. Nie pożałujesz. Różnica między 1,3 jest spora, i lepiej szukać dłużej dobrego 1,6 niż kupić odrazu dobre 1,3.
a 113 koni i tak będzie za jakiś czas za mało o 75 nie wspomne |
|
|
|
 |
postal1
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse 2g
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-07-2009, 17:38
|
|
|
moim pierwszym samochodem jest eclipse 2.0 150KM. to wcale nie jest za duzo |
|
|
|
 |
|
|