Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
113 km w Colcie dla świeżego kierowcy
Autor Wiadomość
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 23:01   

Cytat:
Hola, hola - nie do końca.

biorąc pod uwage zbliżony stan techniczny, wizualny i rocznik (oraz przebieg) 1,6 będzie na ogół nieco więcej wart. Nie mówie, że padaka 1,6 i stan świetny 1,3, bo takie porównanie nie ma szans.
Ja na początku jeździłem pożyczonym od rodziców CZ5 z 1,1 (75KM o ile dopsz pamiętam) i powiem, że tym kilka razy o mało nie przypłaciłem blacharzem szaleństw. Ja mam taką nature, i teraz jak nabrałem szacunku (po kilku przygodach) do auta, mocy i prędkości. 1,6 jest idealnym autem. Pali mało w stosunku do mocy i osiągów, jest dynamiczne, można zaszaleć, jak się wie kiedy można.
Na początku pojeździj z ojcem/bratem/matką - kimś kto ma prawo jazdy (kilkaset pierwszych km), potem pojedź i na jakimś placu, gdzie nie ma osób postronnych zobacz jak łatwo wpaść w poślizg, jak trudno wyhamować z większej prędkości, wprowadź auto w kilka lekkich poślizgów (najlepiej w zime), lekkich a nie wielkich, niekontrolowanych, nadsterownych i podsterownych.
Wtedy powinieneś nabrać szacunku.
P.S.
Nie chodzi mi o nocne szaleństwa na ulicach itp, tylko jakieś zamknięte dla innych użytkowników (pieszych, zmotoryzowanych i reszty) jak plac manewrowy, może jakieś opuszczone lotnisko. Takie sytuacje lepiej przeżyć w takim miejscu niż potem przy szaleć nawet maluszkiem na drodze publicznej
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Danyael 
Mitsumaniak


Auto: EA5W-6A13-F4A42
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 86
Skąd: 3city
Wysłany: 23-07-2009, 23:46   

Moje PIERWSZE auto Galant 2,5 V6 163 KM od miesiąca - fakt że jeżdżę dość ostrożnie, czasem jak emeryt :lol: ale tam gdzie można trochę go przycisnę. Zapas mocy nigdy nie jest zły jeżeli się jeździ z głową - a już raz uratowało mi skórę przyciśnięcie bo bym dostał od wariata w bok... Tak że moim zdaniem bierz Colta 1,6 - na pewno nie pożałujesz :)
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2009, 07:30   

Mój pierwszy samochód na którym tak naprawdę uczyłem się jeździć to był maluch mojego Ojca i jak sobie przypomnę to co wyprawiałem to nigdy nie powinienem dostać w ręce kierownicy bez nadzoru. 23KM? 3 razy za dużo - w moim przypadku było to oczywiste. Prawo jazdy zdałem w 1989 roku i na ulicach było trochę mniej samochodów ;-) Może dlatego się gdzieś nie rozbiłem.

Co chcę powiedzieć - 113KM w samochodzie do którego wsiądziesz zaraz po zrobieniu prawa jazdy i bez praktyki zależnie od tego jak będziesz je wykorzystywał może być wygodnym dodatkiem albo śmiertelnie niebezpieczną bronią. To, że pytasz oznacza, że zdajesz sobie z tego sprawę, ale gdy pierwszy raz przyciśniesz bo obok stanie jakiś koleś w ryczącej dziurawym wydechem Beemce - przypomnij sobie swoje pytanie - może oszczędzi Ci to nieprzyjemnych i niebezpiecznych doświadczeń.

Masz 25 lat - jesteś na górnej granicy wieku uznawanego za najniebezpieczniejszy dla kierowcy - sądzę, że wystarczy Ci odpowiedzialności. a CA4A (1.6) faktycznie jest lepsze niż CA1A
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
adas007 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0, 1.3, 98 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-07-2009, 12:12   

Dziękuję za liczne odpowiedzi :) Co do wyboru wciąż mam dylemat. Możliwe, że będzie to jednak 1.3 gdyż mam atrakcyjnie wyglądającą ofertę w Łodzi co jest bardzo korzystne bo będę mógł pokazać auto zaufanemu mechanikowi.

Zaraz dodam go do mojego wątku w odpowiednim dziale - "Chcę kupić Colta"
Ostatnio zmieniony przez adas007 24-07-2009, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-07-2009, 12:16   

adas007, a jak niemasz co robić z pieniędzmi to zrób tak jak ja :D Kup poobijanie 1.3 i poproś są siadów żeby na parkingach obili go jeszcze bardziej. Potem pomaluj go całego od podstaw a na koniec... :twisted:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-07-2009, 13:25   

adas007 - ale ja wychodziłem z założenie bo też rozważałem 1,6 albo 2,0 w lancerze i do końca nie mogłem się zdecydować. Szala przeważała się na korzyść 1,6 (w końcu 1-1,5l na 100 przy dojeździe 35km do pracy ma znaczenie) ale znalazłem dobrą okazję na 2,0 i nie żałuje więc po prostu szukaj zadbanego egzemplarza a nie zastanawiam się jaka pojemność.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-07-2009, 14:13   

krzychu napisał/a:
Szala przeważała się na korzyść 1,6 (w końcu 1-1,5l na 100 przy dojeździe 35km do pracy ma znaczenie)
Tylko, że w przypadku 4G13 i 4G92 to jest to samo. Oba palą w granicach 6,5-7,5 do8 litrów na setkę. Więc mieć a niemieć zapasu mocy rzędu 38KM to różnica :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 24-07-2009, 14:31   

Powtórzę jeszcze raz to co mówią poprzednicy: Jak się ma głowę na karku to nawet 200 konnym autem da się jeździć bezpiecznie bez doświadczenia za kółkiem.
Ja osobiście zanim kupiłem mój własny pierwszy samochód Colta Cj0 1.3 75km to jeździłem na przemian vw passatem 130km i tico 40 km i nigdy nie odwaliła mi palma..
Wszystko zależy od człowieka, polecam Ci silnik 1.6 a to dlatego, że jest to lepsza jednostka a mocy może Ci kiedyś zabraknąć i wspomnisz słowa forumowiczów którzy Ci tak doradzali ;)
Decyzja należy do Ciebie, powodzenia. :D
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-07-2009, 18:31   

szukaj 1,6. Nie pożałujesz. Różnica między 1,3 jest spora, i lepiej szukać dłużej dobrego 1,6 niż kupić odrazu dobre 1,3.

a 113 koni i tak będzie za jakiś czas za mało :P o 75 nie wspomne :)
 
 
 
postal1 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 2g
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-07-2009, 17:38   

moim pierwszym samochodem jest eclipse 2.0 150KM. to wcale nie jest za duzo :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.