Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm różnicowy w L200
Autor Wiadomość
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 21:17   

Herkules13 napisał/a:
Panowie, blokada centralnego mechanizmu różnicowego to nic innego jak poprostu pominięcie go i spięcie napędu na sztywno. Różnicówka nie jest blokowana tylko pomijana.


To jest jasne.

Herkules13 napisał/a:
Co do LSD w L200, to niejestem przekonany czy występuje.
Nigdzie nie natrafiłem na wzmianki o takim rozwiązaniu w naszych samochodach.
Dodatkową pomocą trakcyjną są jeszcze hamulce i to chyba tyle


Ja również.

Herkules13 napisał/a:
Inną kwestią jest ta automatyczna blokada w trybie 4H i tu za bardzo niewiem jak ona działa - pomijając pracę sprzęgła lepkościowego, które reguluje rozdział mocy między osie


Gdy tył zaczyna się kręcić szybciej niż przód wtedy ten ostatni zostaje załączany. Gdy to nie wystarcza VCU rozdziela 50:50. na przyczepnym przód jest odłączany bez wiedzy kierowcy w celu oszczędzania paliwa i nie tylko paliwa.

Herkules13 napisał/a:
No i właśnie dlatego mamy elektronikę która dohamowuje koła w uślizgu tak aby koło przyczepne dostało moment i samochód zachował tor jazdy
Przynajmniej tak mi się wydaje...


Dobrze się wydaje. Jeśli chciałby przyhamowywać te na przyczepnym podłożu nie miałby co robić bo one się nie kręcą. Poza tym w ten sposób skutecznie zakopywałby się coraz bardziej...
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-08-2009, 21:56   

bartek2800 napisał/a:
Gdy to nie wystarcza VCU rozdziela 50:50. na przyczepnym przód jest odłączany bez wiedzy kierowcy w celu oszczędzania paliwa i nie tylko paliwa.

tak jest w SUV'ach, w eLżbiecie przy 4h przód jest zawsze napędzany, tylko ilość momentu zalezy od warunków (nie mniej niż 33% nie więcej niż 50%)...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:01   

Kibloo napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
Gdy to nie wystarcza VCU rozdziela 50:50. na przyczepnym przód jest odłączany bez wiedzy kierowcy w celu oszczędzania paliwa i nie tylko paliwa.

tak jest w SUV'ach, w eLżbiecie przy 4h przód jest zawsze napędzany, tylko ilość momentu zalezy od warunków (nie mniej niż 33% nie więcej niż 50%)...

pozdro


Ale w Pajero III i IV tak jest. eLa ma inaczej?

Jeśli tak jest na 100% jestem pozytywnie zaskoczony...
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:16   

bartek2800, transmisje SS4 są wyposażone w VCU
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:19   

jaceksu25 napisał/a:
bartek2800, transmisje SS4 są wyposażone w VCU


tzn??
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:30   

Wygląda to tak:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika ). Dodatkowo napędzający wał przednią oś jest odpięty w transmisji. Tak samo przy 2WD jest "zesztywniony" centralny łącznie z VCU (helikalne LSD + VCU) i cały moment obrotowy zostaje przenoszony na tylną oś.

Na napędzie AWD zostaje zapięte wolne koło, zostaje także zapięty wał napędowy przedniej osi i rozpięte "zesztywnienie" centralnego z VCU. W tej sytuacji moment obrotowy biegnie od silnika przez => helikalny => do wału przedniej osi => jednocześnie równoważony VCU w sprzężeniu na tylną oś. Na chłopski rozum VCU spełnia swoją rolę i ogranicza różnicę prędkości obrotowych osi przedniej i tylnej( zaleta helikalnego LSD+VCU jest lepsza czułość zarówno na różnicę prędkości obrotowych jak i momentów obrotowych ot tak sobie 2 w jednym :D ) .

Na napędzie z blokadą jest "zesztywniony" centralny z zapiętym przodem.

O i cała filozofia

Jeszcze pamiętajmy o reduktorze, ale tego nie muszę chyba tłumaczyć? :wink:
Ostatnio zmieniony przez jaceksu25 01-08-2009, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:41   

Czyli tylko prawe koło jest uwalniane od mielenia wałem?

Reduktor jest prostszy do zrozumienia :wink:
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:43   

bartek2800 napisał/a:
Czyli tylko prawe koło jest uwalniane od mielenia wałem?



?? :)
nie zrozumiałem :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:46   

jaceksu25 napisał/a:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika )


Zrozumiałem, że odpinane jest jedno koło od wału a drugie cały czas przypięte.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 01-08-2009, 22:52   

bartek2800 napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika )


Zrozumiałem, że odpinane jest jedno koło od wału a drugie cały czas przypięte.


nie nie nie :) wolne koło to rodzaj sprzęgła
w naszym przypadku w przednim dyferencjale :wink:

kiedyś w samochodach 2 suwowych powszechnie stosowane ( automatyczne wolne koło) aby nie zatrzeć silnika podczas prób hamowania silnikiem :D

[ Dodano: 01-08-2009, 23:16 ]
PS i dalej mam wątpliości czy do kończa się zrozumieliśmy z wolnym kołem(może dlatego, że robi się już późno)

Wolne koło w przednim dyfrze jest po stronie prawej od różnicówki. Kiedy jest 1 strona odpięta to moment obrotowy( w naszym sensie momenty bezwładności) nie jest już przenoszony na wał napędowy.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2009, 16:48   

jaceksu25 napisał/a:
bartek2800 napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
Na napędzie 2WD jest odblokowane wolne koło w przednim dyferencjale w celu uniknięcia daremnego napędzania wału przedniej osi ( ekonomika )


Zrozumiałem, że odpinane jest jedno koło od wału a drugie cały czas przypięte.


nie nie nie :) wolne koło to rodzaj sprzęgła
w naszym przypadku w przednim dyferencjale :wink:

kiedyś w samochodach 2 suwowych powszechnie stosowane ( automatyczne wolne koło) aby nie zatrzeć silnika podczas prób hamowania silnikiem :D

[ Dodano: 01-08-2009, 23:16 ]
PS i dalej mam wątpliości czy do kończa się zrozumieliśmy z wolnym kołem(może dlatego, że robi się już późno)

Wolne koło w przednim dyfrze jest po stronie prawej od różnicówki. Kiedy jest 1 strona odpięta to moment obrotowy( w naszym sensie momenty bezwładności) nie jest już przenoszony na wał napędowy.


Więc po mojemu: w dużym skrócie wolne koło to odpięcie mostu od wału(w tym przypadku).
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2009, 17:30   

tak w wielkim skrócie - odpięcie przedniej osi od wału, aby na darmo wał nie był na obrotach podczas jazdy 2WD

[ Dodano: 02-08-2009, 17:36 ]
jeszcze jedną rzecz chcę podkreślić - helikalny jest jako opcja podobnie jak reduktor. Helikalny może się "gryźć" z ASC dlatego w takim przypadku nie ma ASC
 
 
Tenere 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 Hp 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2009, 21:03   

Co to jest VCU???
Czy mam rozumieć, że w L200 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego "zbudowanego z trybów" (tak jak w osiach) tylko mechanizm ze sprzęgieł lepkościowych?
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2009, 21:28   

Tenere napisał/a:

Czy mam rozumieć, że w L200 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.....


Kto napisał, że nie ma?
 
 
Tenere 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 Hp 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2009, 23:08   

jaceksu25 napisał/a:
Tenere napisał/a:

Czy mam rozumieć, że w L200 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego.....


Kto napisał, że nie ma?

Oj, zmęczony jestem nie doczytałem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.