 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Koszty serwisowe Galanta - prośba o poradę |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-08-2009, 14:02
|
|
|
Jacek25KRK napisał/a: | nie patrz na przebieg a na stan auta | Dokładnie. Przy terminowej zmianie płynów i filtrów w japońskiej benzynowej jednostce napędowej przebieg 500 000 km i większy bez generalnego remontu nie jest czymś nadzwyczajnym. Japońskie silniki sa najbardziej żywotne na świecie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2009, 21:01
|
|
|
Hugo napisał/a: | Japońskie silniki sa najbardziej żywotne na świecie. |
tutaj bym polemizowal - stawiam jednak na stare silniki Mercedesa, te z lat 70-tych i 80-tych
potem japonczyki benzynowe |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-08-2009, 22:16
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | stawiam jednak na stare silniki Mercedesa, te z lat 70-tych i 80-tych | Pewnie masz na myśli silniki Diesel'a. Ja piszę o benzynowych, bo kolega chce kupić auto z silnikiem benzynowym. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 03-08-2009, 22:26
|
|
|
Jacek25KRK napisał/a: |
ludzie nie znając marki/modelu sugerują tym co widzą na allegro (albo w gazecie, albo gdzie indziej) i przyjmują to jako pewnik
nie nazwałbym tego ignorancją, a jedynie brakiem wiedzy
nie każdy jest mitsumaniakiem i musi wiedziec wszystko o mitsu, czy konkretnym modelu |
przepraszam, powinienem jaśniej napisać:
ignorancją - bo media odpowiedzialne za motoryzację, zamiast zweryfikować u źródłą powielają pogłoski
... o niewiedzy też wspomniałem
I wcale nie miałem na myśli posiadaczy Misiów. Chodzi o różnego rodzaje portale moto i media co powielają bzdury. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Jacek25KRK
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 52 Skąd: KRK
|
Wysłany: 03-08-2009, 22:37
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Hugo napisał/a: | Japońskie silniki sa najbardziej żywotne na świecie. |
tutaj bym polemizowal - stawiam jednak na stare silniki Mercedesa, te z lat 70-tych i 80-tych
potem japonczyki benzynowe |
takze pozwole sobie sie nie zgodzic z tym stwierdzeniem
a że mieszkałem w USA kilka lat śmiało moge powiedzieć, że samochód amerykański z lat 70-80- też 90, te stare kwadratowe krążowniki biore w ciemno
na ulicach usa mnóstwo samochodów, które jeżdzą po 30 lat bez najmniejszego remontu
czy to silnika czy blachy, a blachy mają zdrowe, bo amerykańce dawniej szli w mase i grubość blachy, a skośni szli w niskie spalanie i cienkie blachy (potwierdzeniem tego może być stłuczka mojej siostry Nissanem i jakiejs babci starym chevroletem, mojej siostrze pół przodu się zwineła w harmoszke, a babcia odjechała cała i zdrowa, nawet jej tablica rejestracyjna nie odpadła)
co do samochodów amerykańskich z lat 2000 sie nie wypowiadam, bo niewielkie mam o nich pojecie
[ Dodano: 03-08-2009, 22:57 ]
mam jeszcze taki pomysł / propozycje
na forum, jak to na forum pojawia się wiele ludzi nowych, wtedy kiedy cos potrzebuja, kiedy pojawia sie jakis problem
jest to oczywiste, po to jest głównie takie forum, zeby sobie pomagac
proponuje zebrac w jedym wątku, najlepiej przyklejonym wszystkie koszty serwisowe odnosnie kazdej jednostki
- ile kosztuje rozrząd, ile wymiana
- ile litrów oleju trzeba do silnika, a ile do skrzyni
- gdzie najlepiej nabywac (przestrzegam przed wklejaniem linków do aukcji allegro, bo te 2-3 tygodniach sa niekatualne)
- ile kosztuja filtry, pompa wody
- polecani producenci materialow eksploatacyjnych
najlepiej jakby taki wątek byl przyklejony, albo byl częscią wątku FAQ
wiem, ze wszystkie odpowiedzi na powyzsze pytania byly
ale nieraz b. ciezko cos znalesc
czesto odpowiedzi są w tematach na pozór nie związanych z interesujacym nas problemem
sam niedlugo bede wymienial pare rzeczy i z odnajdywaniem ciekawostek jest różnie
pozdro |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-08-2009, 23:51
|
|
|
Jacek25KRK, sporo rzeczy jest już zebranych: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38783
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803
Ale zgodze się że przydałoby się zebranie tego w jeden post, bo wątek o samym oleju ma kilka stron. Pracujemy nad tym, ale jak każdy nie zyjemy samym forum i często brakuje po prostu czasu.
Choć nieskromnie nadmienię, że dział EA ma chyba najbardziej rozbudowane FAQ i można w nim znaleźć odpowiedź na główne bolączki naszych aut. |
|
|
|
 |
|
|