Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koszty serwisowe Galanta - prośba o poradę
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-08-2009, 14:02   

Jacek25KRK napisał/a:
nie patrz na przebieg a na stan auta
Dokładnie. Przy terminowej zmianie płynów i filtrów w japońskiej benzynowej jednostce napędowej przebieg 500 000 km i większy bez generalnego remontu nie jest czymś nadzwyczajnym. Japońskie silniki sa najbardziej żywotne na świecie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-08-2009, 21:01   

Hugo napisał/a:
Japońskie silniki sa najbardziej żywotne na świecie.

tutaj bym polemizowal - stawiam jednak na stare silniki Mercedesa, te z lat 70-tych i 80-tych
potem japonczyki benzynowe
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-08-2009, 22:16   

Krzyzak napisał/a:
stawiam jednak na stare silniki Mercedesa, te z lat 70-tych i 80-tych
Pewnie masz na myśli silniki Diesel'a. Ja piszę o benzynowych, bo kolega chce kupić auto z silnikiem benzynowym.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 03-08-2009, 22:26   

Jacek25KRK napisał/a:

ludzie nie znając marki/modelu sugerują tym co widzą na allegro (albo w gazecie, albo gdzie indziej) i przyjmują to jako pewnik
nie nazwałbym tego ignorancją, a jedynie brakiem wiedzy
nie każdy jest mitsumaniakiem i musi wiedziec wszystko o mitsu, czy konkretnym modelu


przepraszam, powinienem jaśniej napisać:
ignorancją - bo media odpowiedzialne za motoryzację, zamiast zweryfikować u źródłą powielają pogłoski
... o niewiedzy też wspomniałem
I wcale nie miałem na myśli posiadaczy Misiów. Chodzi o różnego rodzaje portale moto i media co powielają bzdury.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Jacek25KRK 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 52
Skąd: KRK
Wysłany: 03-08-2009, 22:37   

Krzyzak napisał/a:
Hugo napisał/a:
Japońskie silniki sa najbardziej żywotne na świecie.

tutaj bym polemizowal - stawiam jednak na stare silniki Mercedesa, te z lat 70-tych i 80-tych
potem japonczyki benzynowe


takze pozwole sobie sie nie zgodzic z tym stwierdzeniem
a że mieszkałem w USA kilka lat śmiało moge powiedzieć, że samochód amerykański z lat 70-80- też 90, te stare kwadratowe krążowniki biore w ciemno
na ulicach usa mnóstwo samochodów, które jeżdzą po 30 lat bez najmniejszego remontu
czy to silnika czy blachy, a blachy mają zdrowe, bo amerykańce dawniej szli w mase i grubość blachy, a skośni szli w niskie spalanie i cienkie blachy (potwierdzeniem tego może być stłuczka mojej siostry Nissanem i jakiejs babci starym chevroletem, mojej siostrze pół przodu się zwineła w harmoszke, a babcia odjechała cała i zdrowa, nawet jej tablica rejestracyjna nie odpadła)
co do samochodów amerykańskich z lat 2000 sie nie wypowiadam, bo niewielkie mam o nich pojecie

[ Dodano: 03-08-2009, 22:57 ]
mam jeszcze taki pomysł / propozycje

na forum, jak to na forum pojawia się wiele ludzi nowych, wtedy kiedy cos potrzebuja, kiedy pojawia sie jakis problem
jest to oczywiste, po to jest głównie takie forum, zeby sobie pomagac

proponuje zebrac w jedym wątku, najlepiej przyklejonym wszystkie koszty serwisowe odnosnie kazdej jednostki
- ile kosztuje rozrząd, ile wymiana
- ile litrów oleju trzeba do silnika, a ile do skrzyni
- gdzie najlepiej nabywac (przestrzegam przed wklejaniem linków do aukcji allegro, bo te 2-3 tygodniach sa niekatualne)
- ile kosztuja filtry, pompa wody
- polecani producenci materialow eksploatacyjnych

najlepiej jakby taki wątek byl przyklejony, albo byl częscią wątku FAQ
wiem, ze wszystkie odpowiedzi na powyzsze pytania byly
ale nieraz b. ciezko cos znalesc
czesto odpowiedzi są w tematach na pozór nie związanych z interesujacym nas problemem
sam niedlugo bede wymienial pare rzeczy i z odnajdywaniem ciekawostek jest różnie

pozdro
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-08-2009, 23:51   

Jacek25KRK, sporo rzeczy jest już zebranych: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38783
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803

Ale zgodze się że przydałoby się zebranie tego w jeden post, bo wątek o samym oleju ma kilka stron. Pracujemy nad tym, ale jak każdy nie zyjemy samym forum i często brakuje po prostu czasu.

Choć nieskromnie nadmienię, że dział EA ma chyba najbardziej rozbudowane FAQ i można w nim znaleźć odpowiedź na główne bolączki naszych aut.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.