Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] [SILNIK] Stukające zawory
Autor Wiadomość
77norbi 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 Family
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-09-2008, 08:47   [MSS 1.3] [SILNIK] Stukające zawory

Witam serdecznie.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem MSS 1.3 2001r. w którym bardzo irytują mnie stukające zawory :( Pomijam fakt, że Misiek wtedy chodzi jak traktor szczególnie po porannym uruchomieniu.
Dodam, że auto ma w tej chwili przejechane 123 tyś. i od samego początku jeździ na pełnym syntetyku który ostatnio był wymieniany przy 116 tyś. Piszę o tym ponieważ nie wiem czy ten olej nie jest za rzadki. Zawory cichną po 10-15 min jazdy więc może ciśnienie oleju jest zbyt małe? (ale kontrolka oleju nie mruga) Nie wiem czy przy następnej wymianie oleju zdecydować się na półsyntetyk?
Może pomoże sama regulacja zaworów z tym że nie mam dostępu do żadnej specjalistycznej literatury i nie wiem jak ten proces odbywa się w Miśku, czy stosuje się płytki regulacyjne czy może bardziej skomplikowane czynności?
Jaki w ogóle jest koszt takiej usługi i czy oddawać autko do ASO czy może do zaufanego mechanika?

Doradźcie Mitsumaniaki
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 29-09-2008, 13:12   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453 Pobierz sobie Instrukcję Serwisową. W katalogu "11" wybierasz plik "engine 4G1.pdf" i na stronie 11B-9 masz opisaną procedurę. Wartości tam podane są prawidłowe czyli:
0,25 mm - ssące,
0,30 mm - wydechowe.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
gm49 
Nowy Forumowicz
maly

Auto: Mitsubishi space star 1.3 200r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Piła
Wysłany: 06-08-2009, 10:01   

Witam! jestem od dzisiaj na forum. i jeszcze nie bardzo wiem jak się poruszać.
Też mi stukają od czasu do czasu popychacze.Z tego co się oriętuje,to do roku 09.2000 były głowice z potychaczami regulowanymi mechanicznie od 09.2000 (FAMILY) miały już popychacze regulowane hydraulicznie.Chodzi o silnik 1.3 60KW z dwoma katalizatotami i dwoma sondami lambda. EURO 3. Czy ktoś już rozbierał taką głowicę i wie ile jest popychaczy. Czy miałeś już u mechanika i co z tego wyszło:o
_________________
maly
 
 
maniek80 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.3 1999
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-08-2009, 23:24   

Możesz to sprawdzić sam,wystarczy że ściągniesz pokrywę zaworów.Jak są tam śruby do regulacji to znaczy że musisz sobie ustawić sam :lol: .Zawory regulujemy na ciepło,ssące 0.25 a wydechowe 0.30 Pozdrawiam.
 
 
secior 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 (4G13 83KM) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 25-12-2012, 14:04   

Witam.
Ktoś z forumowiczów podjął si tej regulacji samodzielnie? Przetłumaczyłem tą instrukcje ale nie wiem czy dobrze i tak dla pewności się zapytam...

1.Uruchom silnik i pozwól mu się rozgrzać do 80 - 95C.
2. Usuń wszystkie świece z głowicy cylindra.
3. Zdejmij pokrywę zaworów.

4. Obrócić wał korbowy w prawo, aż nacięcie na kole pasowym będzie w szeregu z "T" znakiem na wskaźniku rozrządu.
5. poruszaj wahaczami nr 1 i nr 4 aby określić który cylinder jest w pozycji sprężania .
Jeśli wahacz posiada luz nad zaworem wlotowym i wylotowym (oba zawory są zamknięte), tłok jest w pozycji sprężania .
6. Kontrola i regulacja luzu zaworu może być wykonana na wahaczach wskazanych przez białą strzałkę gdy tłok nr 1 jest w pozycji sprężania a gdy tłok nr 4 jest w pozycji sprężania dokonujemy regulacji zaworów oznaczonych czarną strzałką.
7. Zmierzyć luz zaworowy. Jeśli luz zaworowy nie jest prawidłowy, poluzuj nakrętkę zabezpieczającą wahacz i wyreguluj luz. Standardowa wartość (gorący silnik):
Zawór dolotowy: 0,25 mm
Zawór wydechowy: 0,30 mm

8. Trzymając śrubę regulacyjną za pomocą wkrętaka, aby uniemożliwić obracanie, dokręcić nakrętkę (Moment obrotowy: 9 Nm)
9. Obrócić wał korbowy o 360 stopni aż koło pasowe wału korbowego zrówna się ze znakiem "T" na wskaźniku rozrządu.
10. Powtórz kroki (7) i (8) pozostałych zaworach.
11. Zamontować pokrywę.
12. Zamontować świece zapłonowe i dokręcić do określonego momentu.
Moment obrotowy: 25 Nm






Chodzi o to że regulacji dokonuje się na zaworach, które są zamknięte?
Np. jeśli cylinder nr 1 jest w suwie sprężania, czyli ma obydwa zawory zamknięte to w tej samej pozycji wału korbowego można regulować zawory dolotowe cylindra nr 2 bo jest w suwie wydechu oraz zawory wylotowe tłoka nr 3 bo jest w suwie ssania?
_________________

Ostatnio zmieniony przez secior 05-01-2013, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-12-2012, 08:48   

ja się ostatnio bawiłem w regulację. Szczerze powiedziawszy w moim przypadku efekt bardziej psychologiczny. Jest pewna trudność we wciskaniu szczelinomierza. Podejrzewam że najlepszy byłby do tego taki kątowy. Druga sprawa że podczas tej całej operacji trwającej 1h (mój pierwszy raz :wink: ) cała klawiatura już zdąża wystygnąć i nie ma wymaganych 80-90st.
Odpowiadając na pytanie: tak reguluje te zawory które są zamknięte czyli mają luźne dźwigienki - łatwo sprawdzić ruszając nią na boki.
_________________
Kuba
 
 
secior 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 (4G13 83KM) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 31-12-2012, 10:55   

szkuba napisał/a:
Druga sprawa że podczas tej całej operacji trwającej 1h (mój pierwszy raz :wink: ) cała klawiatura już zdąża wystygnąć i nie ma wymaganych 80-90st.


Też mi to przyszło do głowy że pewnie zanim się dobiorę do tych zaworów, silnik zdąży wystygnąć. Trochę nieprzemyślane rozwiązanie.. Zdaje się że u większości producentów reguluje się zawory na zimnym silniku a u nas tak jakoś dziwnie...
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31-12-2012, 19:21   

ja się trochę posiłkowałem luzami na zimno znalezionymi tutaj:
regulacja zaworów daichatsu charade niby inny silnik ale myślę że będzie podobnie. Także w miarę ja silnik stygł - powiedzmy że byłem 0,5h po wyłaczeniu to zaczynałem stosować szczeliny z przedziału pomiędzy między tymi wartościami na gorąco i na zimno. Kiedyś widziałem całkiem fajną instrukcję na stronie prywatnej użytkownika Krzyżak ale chyba już takowa więcej nie istnieje :(
_________________
Kuba
 
 
secior 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 (4G13 83KM) 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 04-01-2013, 18:58   

szkuba napisał/a:
Kiedyś widziałem całkiem fajną instrukcję na stronie prywatnej użytkownika Krzyżak ale chyba już takowa więcej nie istnieje :(


Znalazłem strone Krzyżaka . Fajna i przydatna instrukcja, tylko trzeba pamiętać ze to trochę inny silnik i inne luzy zaworów.


Poległem :cry: Gdzie jest ten znacznik "T" może mi to ktoś narysować?


bo nacięcie to chyba to będzie, tak?


Ok.. już mam. :roll:
_________________

 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-01-2013, 20:26   

Przy pierwszym położeniu ustawień będzie łatwo bo te znaki się pokrywają na małym i dużym kole zębatym. Przy drugim duże koło będzie w położeniu obróconym o 180 stopni a małego niestety dobrze nie widać. Trzeba sobie policzyć ilość ząbków tak żeby trafić w te 180 stopni. Pomocne może też być nacięcie na kole pasowym i znaczniki na dolnej pokrywie paska rozrządu.
_________________
Kuba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.