Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Zalewanie silnika, dziwna praca
Autor Wiadomość
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 13-08-2009, 16:13   [CA4A 1.6] Zalewanie silnika, dziwna praca

Witajcie.
Od jakiegoś czasu mam ogromny problem ze swoim samochodzikiem.

Zalewa silnik, autko pali masę benzyny, dym jest raz biały raz ciemny.
Nie jest to problem z silnikiem-ten został już wymieniony i wcześniej było to samo.
Wymienione zostały też: ECU, aparat zapłonowy, przepływomierz, sonda lambda, świece.
Mam ubite gniazdo od silniczka krokowego i wpierw myślałem że to jego wina, ale po odłączeniu nie ma żadnej różnicy więc chyba nie robi spięcia. Podejrzane były też wtryski ale zastanawiam się jak to sprawdzić, żeby niepotrzebnie znowu nie kupować i wymieniać na daremno.
Po zapaleniu autko wchodzi na 1500 a później 2tyś obr, mnóstwo pali, "pyrka" i pracuje nierówno, jakby przerywał. Mechanik próbował regulować to na aparacie zapłonowym i zszedł do 900obr na jałowych obrotach, ale problem pozostaje.

Geneza całości jest taka że miałem samochód u mechanika, wymiana uszczelki pod głowicą, sondy lambda, filtrów, płynów i rozrządu.
Dzień po odbiorze samochód zdechł w wyniku jakby spięcia. Wymienione zostało ECU, zapala ale pojawił się ten właśnie problem i od tej pozy samochód nie działa poprawnie i nie nadaje się do jazdy.

Wie ktoś może co z nim może być nie tak i czego jeszcze szukać?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 23-08-2009, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2009, 16:40   

Kurcze troche chaotycznie napisałeś. Rozumiem ze to wszystko się stąło po wizycie u mechanika na której zrobiłes uszczelkę itd?, a wczesniej było ok?
Z tego co się oriętuję dym z rury oznacza że pali płyn do chłodnicy lub olej. Może tym tropem?
 
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 13-08-2009, 18:22   

Dokładnie tak-dzień po wizycie u mechanika.
Na początku też myślałem że pali płyn chłodniczy, ale w międzyczasie wyszedł na jaw pęknięty blok, więc byłem zmuszony wymienić też silnik. Problem niestety pozostał więc to raczej usterka w elektryce. Tylko za nic w świecie nie mogę dojść do tego co to może być, a wkładać w samochód w ciemno też mi się już więcej nie uśmiecha...
_________________
Pisząc świat dobry nasz Bóg nie wiedział, że kleks spadnie właśnie tu...
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2009, 08:12   

Ja osobiście nigdy takiego problemu na szczęście nie miałem, ale z tego co czytałem to ciemny dym oznacza że palisz olej, jasny wode. Mówiąc szczerze nie jestem ekspertem ale nie sądzę aby była to przyczyna elektryki. Jaką masz pewność że nowy silnik nie przepuszcza?? Nie wiem jak można to dokładnie sprawdzić, ale sądzę że najprościej czy oleju ci nie ubywa i czy pod korkiem do wleu nie masz śluzu. Generalnie nie potrafię sobie wyborazić co komputer lub elektryka miała by zrobić żeby leciał dym z rury. Nawet jeśli mieszanka jest zbyt bogata lub zbyt uboga to może być odbicie na spalaniu lub braku mocy, ale raczej nie dymieniu. Standardowo może być to uszczelka pod głowicą (lub inne) pierścienie na tłokach. Mi samochód też bierze olej, mniej więcej 10000 km dolewam litra i nie mam specjalnego kopcenia, tak więc sądzę że u Ciebie powinno być większe zużycie. Możesz jeszcze sprawdzić stan filtru powietrza, ale do tego podciągnoł bym tylko spalanie, a nie dymienie. Zerknij w zbiorniczek i pod korek do chłodnicy (ale tylko na zimnym silniku, bo inaczej spod korka ci płyn wywali) i zobacz czy nie ma takich charakterystycznych plam od oleju (takie błyszczące).
 
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 14-08-2009, 18:38   

Płynu i oleju nie bierze. Sprawdzałem kilka razy zarówno po wymianie uszczelki pod głowicą, jak i po wymianie silnika.
Poza tym objawy są identyczne jak wcześniej. Dwóch elektryków stwierdziło że to na 100% sprawa elektryki, że mechanicznie jest wszystko ok.
Dzisiaj oddałem dwa ECU (nowe i stare) do autoelektronika, sprawdzi obydwa, spróbuje znaleźć różnicę, a jeśli nie znajdzie i nie uda mu się naprawić starego ECU to przyjadę z samochodem. Mam głęboką nadzieję, że gość mi pomoże :wink:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 15-08-2009, 23:05   

Kondzio_czdz, twój colt to jakas zagadka... :shock: :shock: :shock:

Skoro nie bierze oleju ani płynu to jak moze kopcić
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 16-08-2009, 00:41   

Zobaczymy co powie aktualny autoelektronik, który się nim zajął.
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 17-08-2009, 16:08   

ECU było po tym wymieniane 2x. Pierwszy elektryk stwierdził że drugie ECU jest do bani, więc mam teraz trzecie. Objawy te same.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-08-2009, 16:17   

Dolot jest szczelny?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 18-08-2009, 14:15   

Był sprawdzany kilka razy. Wczoraj samochodzik odstawiłem do tego elektronika. Teraz pozostaje mi czekać i liczyć na szczęście
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-08-2009, 00:16   

Kondzio_czdz, a wydech jest drożny i szczelny??? osobiscie nie omieszkałbym sprawdzić.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Kondzio_czdz 
Mitsumaniak


Auto: Colt CA4A 1,6GLXi 16V '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 88
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 20-08-2009, 11:56   

Problem rozwiązany! (a przynajmniej w 95% :wink: )
Otóż winne wszystkiemu było ECU. Okazało się, że trzecie ECU jest po prostu inne, chociaż z pozoru wygląda tak sama i ma takie samo oznaczenie. Drugie, które miałem było w najgorszym stanie i z niego nie ma nic a pierwsze... naprawił elektronik :D
Koszt 300zł (Inni chcieli minimum 700 i nie gwarantowali że pójdzie).
Dodatkowo diagnoza-coś z pompą paliwa, bo samochód czasem przerywa i gdy schodzi z wysokich obrotów na niskie to często ma problem i gaśnie (nie omieszkali sprawdzić wszystkiego innego :) ).
Jednym słowem tego elektronika polecam.
Jeśli ktoś miałby kiedyś w okolicach Bielska-Białej problem-w Bystrej przy ul. Gołębiej 12 znajdzie pomoc ;)
Diagnoza i naprawa w ciągu 3 dni :) Inni nawet nie sprawdzili tego w czym grzebał ten magik :)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-08-2009, 12:08   

Kondzio_czdz, podaj namiar w odpowiednim temacie na Śląskie - polecane warsztaty :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.