Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Na przegladzie przkeroczone spaliny o 400 %
Autor Wiadomość
juzek114 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-08-2009, 23:22   Na przegladzie przkeroczone spaliny o 400 %

Witam na przegladzie okazalo sie ze moj colt przekroczył spaliny o 400% norme i gosciu wylaczyl sprzet bo dalej roslo.
Auto ma pierwszy przglad w kraju.
Katalizator posiadam ale nic on nie daje.
Oleju nie bierze bo jezdziliem troche.
Mierzylem kompresje na 1 cylindrze 12 , na 2 - 10 , na 3 - 8 , na 4 -12
co moze byc przyczyna tego ze ma taki suzy wyrzut spalin ??

Prosze o pomoc koledzy
_________________
dzieki :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-08-2009, 07:58   

z pomiaru kompresji wynika, ze silnika jest w agonii; ew. jest problem z glowica (zawory na tych cylindrach) lub uszczelka miedzy 2 a 3 garem przepalona
a katalizatora pewnie nie ma - jego mozesz wymienic (po naprawie silnika), koszt ok. 300-500 zl
silnik ma pewnie z pol miliona km przebiegu albo wiecej?
 
 
juzek114 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-08-2009, 20:43   

nie ma 164 tys .Ale olej cieknie z pod glowicy to mozliwe ze to uszczelka , bo przez to ze cieknie strasznie smierdzi jak sie klape otwiera,
_________________
dzieki :D
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2009, 22:59   

juzek114 napisał/a:
nie ma 164 tys


pewnie krecony ze 2 razy wiec dolicz sobie jeszcze przynajmniej 100 tys. :P
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 14-08-2009, 09:59   

jak nie więcej :? mi się wydaje że takie objawy pojawiają się przy minimum 300000 zwłaszcza w tych autkach..
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-08-2009, 12:01   

Panowie, nie przesadzajmy co do nie zniszczalności tych silników. Mój ma 178 tys autentystycznego przebiegu i na jednym garze ma kompresje na poziomie 7, dobrze słychać jak przy niskich obrotach się mu depnie to wypadają zapłony na tym garze. A co do pomiaru spalin to też ciekawa sprawa bo w jednych stacjach mierzą w innych nie mierzą. A koledze mogę tylko polecić remont silnika i najprawdopodobniej wymianę katalizatora.

PS Przyczyną nieprawidłowego składu spalin może być niewłaściwa lambda mieszanki, już tłumacze o co chodzi: aby reaktor katalityczny (katalizator) oczyszczał spaliny mieszanka paliwowo powietrzna dostarczana do cylindra musi mieć współczynnik nadmiaru powietrza (inaczej współczynnik lambda) na poziomi około 1 czyli mieszanka jest stechiometryczna (jest dokładnie tyle powietrza aby całkowicie spalić paliwo), aby komputer wiedział jak dobrać dawkę paliwa dla rozpylaczy stosuje się w wydechu sondę lambda (jeśli jest przepalona to wtedy komp pracuje w trybie awaryjnym i znacząco wzrasta emisja substancji toksycznych) podczas badania koleś powinien odczytać wartość lambdy w spalinach, powinna być ok 1. To tylko jedna z potencjalnych przyczyn, ale sprawdź na wydruku z testera emisji ile wynosi lambda.
 
 
juzek114 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-08-2009, 20:28   

sciagnolem glowice i okazalo sie ze jeden zawor (wydechowy) hmm jak to okreslic jest czarny a pozostale trzy tak jakby srebrne czyli dzialaja prawidlowo.
Sprobuje dotrzec zawor , wymienie uszczelnaicze i sie okarze.

Silnik nie ma 300 tys km . Widze co mam i na bank to nie 300 a raczej ma oryginalny przebieg no bo widac po aucie.

[ Dodano: 15-08-2009, 20:56 ]
a i jeszcze dodam ze swieci sie kontrolka chec engine
_________________
dzieki :D
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-08-2009, 00:31   

juzek114 napisał/a:
jeden zawor ... jest czarny

idę o piwo że właśnie na tym cylindrze żłopie Ci olej, a przynajmniej nie spala całkowicie, stąd te wyniki na sondach

nie wypowiadam się co do przebiegu, silniki są naprawdę dobrze zaprojektowane i sporo wytrzymują, ale jesteśmy tylko ludźmi, dajemy radę spieprzyć szybciej niż się wydaje

juzek114 napisał/a:
dotrzec zawor

koszta, o ile chcesz zrobić dobrze, a nie masz narzędzi (w tym smarów i past) to jakie 200-300 zł, nie liczę frezowania głowicy jeśli zrobisz "śmigło"

lepiej zalej olejem cylinder na noc i zobacz czy gładzie nie dostały po d**ie, o ile zdecydujesz się na trepanację.

juzek114 napisał/a:
check engine

zwieraj 1 i 4 pin w złączu diagnostycznym i zobacz co Ci wymruga kontrolka

Puenta:
zobacz co i jak, ale zastanów się nad zmianą silnika z jakiegoś anglika
z jakiego roku masz auto, jaki typ silnika i skrzyni?

P.S. Sonda lambda sama się czyści jak się trochę pojeździ na wysokich obrotach, o ile pamiętam jakieś 15min w temp. 800stC (normalnie pracuje przy 300stC), ale jak jest martwa to nie ma bada - wymiana.
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
juzek114 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-08-2009, 15:43   

autko 1997 1.3 manual.

Jutro oddaje do planowania głowice, pożniej wymieniam gumki na zaworach bo sa twarde , nastepnie dotre wszystkie zawory , nowa uszczelka , poskladam wszytsko i zobaczymy jaki bedzie efekt
_________________
dzieki :D
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-08-2009, 17:44   

juzek114 napisał/a:
1997 1.3

szkoda że 1.3 bo IMHO to był ostatni rocznik colta 1.8 manual ze skrzynia z 1.6, był wypuszczony na Australię. Później zmienili skrzynię, drobne kosmetyczne zmiany a jednak.

Z 1.3 to Ci nic nie poradzę :shock:

Powodzenia
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.