Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiejski tuning czy dobry pomysł? Co wy na to?
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2009, 02:23   

wiem właśnie, to słyszałem i dlatego chciałem zastosować to w aucie...

w wyścigach stosowane są "Airbox"y, ale głównie to wszystko silniki turbo więc to im służy do zasysania powietrza chłodego w dużych ilościach a nie wtłaczanie go...

jednak gdzieś widziałem na necie że gościu w ssaku zastosował (dla testów) airboxa o wymiarach 1,5m na 14cm i uzyskał przy prędkości 200km/h ciśnienie kolektora ssącego na poziomie 1,4bar (bezwzględnego) czyli jakieś 0,5 bar doładowania ale nic nie mówili o mocy czy czymś takim, tylko podane

mnie by zainteresowało uzyskanie bezwzględnego ciśnienia kolektora na poziomie 1,1bar czyli lekko ponad atmosferyczne, misiek sie rozpędza do 230km/h i ma 150kM przy 0,9bar to na 1,1 może by coś przybyło i by pocisną ze 20km/h więcej dając ładny wynik 250 mam nadzieje że sie skrzynia nie skończy ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 12-08-2009, 12:49   

Raczej miejsca na obrotomierzu ci zabraknie i urwie się wskaznik :wink:
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 12-08-2009, 14:55   

Hubeeert napisał/a:
MATi1G napisał/a:
a tak to te silnika sa takie same
W tym wypadku prawie robi wielką różnicę


Można uturbić GS'a na używanych czesciach od GST i turbo do 8 k wał skrzynia sprzeglo intercooler przepływomierz i ECU z GST albo coś innego do wystrojenia(ECU Master II/III,Smt6,Aem) dać mocniejsza uszczelke pod głowice np. Cometica o tłoki nie trzeba sie martwić bo jest natrysk na denka tak jak w turbo.pompa wody z GST/x albo Walbro 255,kolektory od GST/X razem z wydechem ... ale mimo wszystko lepiej kuć niz isc tanim kosztem i zaraz sie cos zepsuć

A tak miedzy nami podnoszenie mocy powinno zaczynać od od hebli i zawieszenie
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-08-2009, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2009, 15:38   

MATi1G, (zasady forum pkt.8.3) cyt. "Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem."
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 12-08-2009, 16:08   

sorry ,wiecej sie nie powtorzy, poniosło mnie :P


zenek_bb napisał/a:
mam nadzieje że sie skrzynia nie skończy ;p


w GS skrzynia maks 230 moze góra + 5 km/h z górki jakbyś miał od GST gdzie 5 jest dosyc długa to wtedy moze by poszedł wiecej
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-08-2009, 18:19   

albo zastosować opony o większym profilu, przeliczyc procentową różnice prędkości i można na tej skrzyni pojechac 250 :D

http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp <- przelicznik opon/felg :)

[ Dodano: 13-08-2009, 10:40 ]
dodam może obrazki które pokażą o co chodzi z opadającym ciśnieniem w kolektorze ssącym, pierwszy wykres z eclipsy (szczelny dolot, nowy filtr K&N) drugi z BMW 525 Vanos, niebieska linia ukazuje mape benzyny czyli czasy wtrysku względem ciśnienia w kolektorze podanym w kPa

widać wyraźnie że w mitsu przy przekroczeniu 10,3ms czasu wtrysku czyli ponad 5500obr min mniej więcej występuje niedomaganie układu dolotowego, silnik ponad te obroty wysysa więcej powietrza niż umożliwia to układ od przepustnicy do przepływomierza, dostaje taką samą ilość powietrza a dalej wydłuża czasy wtrysków obniżając na pewno AFR, w BMW układ dolotowy jest ten sam w silniku 2,5L co w 3,5L i jest obliczony na większą przepustowość, widać że wraz z czasem wtrysku rośnie ciśnienie w kolektorze aż praktycznie atmosferycznego czyli prawie 100kPa i niema efektu obniżania ciśnienia przy max obciążeniu i obrotach

wykres eclipsy: http://img219.imageshack....iakolektora.png

wykres BMW: http://img231.imageshack....5vanos195km.jpg
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 17-08-2009, 13:32   

http://www.youtube.com/watch?v=3LFWYd6No7Q

Fajne :wink:
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.