Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] ECU zgłasza bład sondy
Autor Wiadomość
eteropczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21-07-2009, 08:24   [C62A 1.5] ECU zgłasza bład sondy

Witam,
mam taki problem:
Wymieniałem ostatnio kolektor wydechowy i sondę lambda.
Mechanik wstawił sondę dwu-przewodową uniwersalną - podobno jakąś lepszą.
Problem polega na tym, że ECU zaczął mi świecić w trakcie jazdy.
Po resecie (odcięcie akumulatora) kontrolka Check Engine gaśnie i po jakimś czasie znowu się zapala (zapewne po rozgrzaniu silnika, chociaż czasem nie zgłasza błędu przez dłuższą jazdę, a silnik powinien być rozgrzany).
Samochód zachowuje się normalnie tj. spalanie raczej nie wzrosło, mocy nie stracił, obroty nie szaleją (chociaż po resecie ECU nie robiłem kalibracji wolnych obrotów) - innymi słowy jeździ bez problemu tylko Check Engine bije po oczach i trochę mnie to denerwuje. ECU wskazuje błąd 11 - sprawdzałem poprzez podłączenie miernika do złącza diagnostycznego.
Sonda była uniwersalna więc musieli ja wlutować - sprawdziłem - ładnie zrobione i dobrze zaizolowane.

Mam jeszcze jedną opinię która mówi że czasem tak jest z uniwersalnymi - na lutowanym styku tworzą się opory i zmieniają wartości napięcia - komputer uznaje je jako błąd sondy.

Czy mam coś z tym zrobić? Reklamować? Czy może to być wina nie kalibrowania wolnych obrotów? Co mam robić?
Ostatnio zmieniony przez mkm 16-08-2009, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 21-07-2009, 14:19   

Ja bym sprawdził błędy przy pomocy diody, miernikiem mogłeś się walnąć.
_________________

 
 
 
eteropczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21-07-2009, 17:11   

1 długi 1 krótki 1 długi 1 krótki 1 długi 1 krótki 1 długi 1 krótki 1 długi 1 krótki ...ciągle to samo...
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-07-2009, 20:00   

a czy to C6x nie powinna iść 4 przewodowa sonda? 2 na podgrzewanie, zasilane, masa?
_________________
 
 
 
eteropczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21-07-2009, 23:46   

ciężkie pytanie jak dla mnie, generalnie to mówię jak jest i jak było przed wymianą... 2 przewody - sonda lambda ... czyli wg. strony Krzyżaka jeden to sygnał drugi to masa

[ Dodano: 23-07-2009, 08:36 ]
Zdecydowałem się na wymianę sondy.

Mam do was ogromną prośbę - czy możecie przysłać link do strony na której można kupić sondę lambda do mojego Mitsubishi Lancer 1.5 C62A 4G15 - dwu-przewodową.

Z tym, że interesują mnie tylko pewniaki tzn. jeśli nie macie pewności to nie wysyłajcie mnie w takie miejsca i tak samo jeśli chodzi o szukanie w katalogach - proszę tylko o linki do konkretnych oferta.

Chodzi mi o to, że sam próbowałem kupić to cudo i dałem ciała... dlatego chciałbym zdać się na was - proszę o link do konkretnego produktu, który wg was jest najodpowiedniejszy dla mojego miśka.


Z góry dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-07-2009, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-07-2009, 10:10   

A moze zadzwon do japaneze i zapytaj:
Marek Malik
422154402

Dobierze taką jak nalezy i przyśle do domu za rozsądną cenę ;)
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 18-08-2009, 09:22   

C62A z 4G15 ma sondę z dwoma przewodami, a moje skromne zdanie to że słowo "uniwersalna" mnie przeraża. Pojedź na szrot weź sondę z takiego auta jak Twój i przetestuj...
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
eteropczyk 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Goleniów
Wysłany: 22-08-2009, 18:27   

zakupiłem sondę NGK/NTK i wszystko wróciło do normy...
ostatnie spalanie na poziomie 7,13l/100km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.