Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
Autor Wiadomość
Patryk38 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Zgierz
Wysłany: 18-08-2009, 21:56   Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...

Problem zaistniał gdy zrobiło się zwarcie z immobilizerem, odłączyłem klemę plusową. Wtedy imobilaizer przestał działać. Po tamtej awarii zaczęła zapalać się kontrolka [ CHECK ANGINE ] gdy silnik jest nagrzany. Raz pali się przez dłuższą chwilę i gaśnie a raz z przerwami. Czasami samochód szarpie jakby miał zbyt wiele paliwa lub zbyt mało. Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję!!!!! POZDRAWIAM!!!!
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-08-2009, 22:42   

Mechanicy nie mogą nic poradzić, bo pewnie mitsubishi na oczy nie widzieli.
Musisz odczytać kody błędów, najlepiej diodą, poszukaj w szukajce forumowej, na pewno znajdziesz :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-08-2009, 08:24   

Maretzky85 napisał/a:
Musisz odczytać kody błędów

dokładnie tak

Maretzky85 napisał/a:
najlepiej diodą

jednak najlepiej proponowałbym podjechać do warsztatu, który podepnie Twoje auto pod komputer i w ten sposób odczyta błędy.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 08:42   

akbi, ASO ? :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-08-2009, 09:14   

Maretzky85 napisał/a:
ASO ? :D

niekoniecznie ...chyba w takim mieście jak Łódź jest jakaś alternatywa.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 09:23   

akbi napisał/a:
jednak najlepiej proponowałbym podjechać do warsztatu, który podepnie Twoje auto pod komputer i w ten sposób odczyta błędy.


I jaki to by miało mieć cel? Wywali kupę kasy, zamiast kupić diodę i kawałek kabla za 2zł...Lepiej zacząć od tańszych i prostszych metod niż wywalać kasę w błoto.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 09:24   

akbi, Obawiam się, że nie :(
Ja mam samochód który był raz serwisowany w łodzi i widząc to co tam porobili ... nie jestem pewien czy jechałbym do jakiegośtam serwisu w łodzi nawet na podłączenie do komputera.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-08-2009, 09:56   

viader napisał/a:
Lepiej zacząć od tańszych i prostszych metod niż wywalać kasę w błoto.

jasne, że lepiej ...pod warunkiem, że ktoś ma ciut szersze pojęcie
natomiast z całym szacunkiem dla kolegi Patryk38, (w końcu nikt nie zna się na wszystkim i kolega Patryk ma jak największe prawo być po prostu "zielonym w materii mechaniki) ... po jego słowach:
Patryk38 napisał/a:
Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami

wnioskuję jednak, że lepiej podjechać do warsztatu z komputerem, aniżeli samemu bawić się diodą i nie mieć żadnej pewności, czy to co się stwierdziło jest faktycznie tym błędem/problemem wyświetlanym przez CE.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-08-2009, 10:49   

Forum jest po to aby się czegoś nauczyć, a podłączenie diody na kabelku pod dwa piny we wtyczce OBD, przekręcenie kluczyka na zapłon i policzenie mrygnięć diody nie jest czynnością wymagającą "szerszego pojęcia".

Lepiej zacząć od tego niż wywalić 100-200zł za podpięcie po to aby uzyskać ten sam błąd co wymigany diodą...za te pieniądze często można już usunąć usterkę.

Patryk38, tu masz linka do strony kolegi Krzyżaka, na której masz dziecinnie prosto opisane co i jak sprawdzić.
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/work.html
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2009, 12:13   

a ja już widzę jakieś powiązanie, pewnie wy też, immo może odłączać dla zabezpieczenia cewke WN/pompe paliwa/wtryski a nawet widziałem raz jak immo odłączał czujnik położenia wałka rozrządu :twisted: też dobry patent jako na zabezpieczenie przed odpalenie,, jazda z czymś takim może spowodować uszkodzenie silnika (jeżeli odłącza pompe)... odczytaj błędy i będziesz wiedział co immo odłącza ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Patryk38 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 2
Skąd: Zgierz
Wysłany: 19-08-2009, 20:57   Dziękuję!!!

Dziękuję Wszystkim za pomoc! Pozdrawiam!!!!
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-08-2009, 21:58   Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...

Patryk38 napisał/a:
Problem zaistniał gdy zrobiło się zwarcie z immobilizerem, odłączyłem klemę plusową. Wtedy imobilaizer przestał działać. Po tamtej awarii zaczęła zapalać się kontrolka [ CHECK ANGINE ] gdy silnik jest nagrzany. Raz pali się przez dłuższą chwilę i gaśnie a raz z przerwami. Czasami samochód szarpie jakby miał zbyt wiele paliwa lub zbyt mało. Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję!!!!! POZDRAWIAM!!!!


nigdy nie sciągaj klemu plus zawsze ujemną .... czek engine kontrolka sygnalizująca błedy silnika ......... u mnie takie zachowanie ... zapalona przy wolnych obrotach gasnie przy dodaniu gazu , szarpanie ....... wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ....... sciągając plusową mogłes wiele uszkodzic..........
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2009, 22:46   Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...

krzypolo napisał/a:
.......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ......
nie ma w eclipsie czegoś takiego ;p ani kodu błędu takiego czujnika ;p co to opowiadasz za cherezje ;p nierzucam sie ale spalimy cie na stosie zaraz ;p

Patryk38, jak dziękujesz to zaznacz "pomógł" temu kto swoim postem Ci pomógł a pozatym napisz co się stało i jak to zdiagnozowałeś i naprawiłeś :P wszyscy chcemy wiedzieć :o
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2009, 07:50   Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...

zenek_bb napisał/a:
krzypolo napisał/a:
.......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ......
nie ma w eclipsie czegoś takiego

alez oczywiscie, ze jest - IPS czyli iddle position switch
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 08:15   

Właśnie miałem to napisać :D
Krzyzak, uprzedziłeś mnie :P
Bawiłem się z tym czujnikiem w E32 na wtrysku ;) upierdliwa sprawa.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.