Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE... |
Autor |
Wiadomość |
Patryk38
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 18-08-2009, 21:56 Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
|
|
|
Problem zaistniał gdy zrobiło się zwarcie z immobilizerem, odłączyłem klemę plusową. Wtedy imobilaizer przestał działać. Po tamtej awarii zaczęła zapalać się kontrolka [ CHECK ANGINE ] gdy silnik jest nagrzany. Raz pali się przez dłuższą chwilę i gaśnie a raz z przerwami. Czasami samochód szarpie jakby miał zbyt wiele paliwa lub zbyt mało. Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję!!!!! POZDRAWIAM!!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 18-08-2009, 22:42
|
|
|
Mechanicy nie mogą nic poradzić, bo pewnie mitsubishi na oczy nie widzieli.
Musisz odczytać kody błędów, najlepiej diodą, poszukaj w szukajce forumowej, na pewno znajdziesz |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-08-2009, 08:42
|
|
|
akbi, ASO ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:23
|
|
|
akbi napisał/a: | jednak najlepiej proponowałbym podjechać do warsztatu, który podepnie Twoje auto pod komputer i w ten sposób odczyta błędy. |
I jaki to by miało mieć cel? Wywali kupę kasy, zamiast kupić diodę i kawałek kabla za 2zł...Lepiej zacząć od tańszych i prostszych metod niż wywalać kasę w błoto. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:24
|
|
|
akbi, Obawiam się, że nie
Ja mam samochód który był raz serwisowany w łodzi i widząc to co tam porobili ... nie jestem pewien czy jechałbym do jakiegośtam serwisu w łodzi nawet na podłączenie do komputera. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:56
|
|
|
viader napisał/a: | Lepiej zacząć od tańszych i prostszych metod niż wywalać kasę w błoto. |
jasne, że lepiej ...pod warunkiem, że ktoś ma ciut szersze pojęcie
natomiast z całym szacunkiem dla kolegi Patryk38, (w końcu nikt nie zna się na wszystkim i kolega Patryk ma jak największe prawo być po prostu "zielonym w materii mechaniki) ... po jego słowach: Patryk38 napisał/a: | Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami |
wnioskuję jednak, że lepiej podjechać do warsztatu z komputerem, aniżeli samemu bawić się diodą i nie mieć żadnej pewności, czy to co się stwierdziło jest faktycznie tym błędem/problemem wyświetlanym przez CE. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-08-2009, 10:49
|
|
|
Forum jest po to aby się czegoś nauczyć, a podłączenie diody na kabelku pod dwa piny we wtyczce OBD, przekręcenie kluczyka na zapłon i policzenie mrygnięć diody nie jest czynnością wymagającą "szerszego pojęcia".
Lepiej zacząć od tego niż wywalić 100-200zł za podpięcie po to aby uzyskać ten sam błąd co wymigany diodą...za te pieniądze często można już usunąć usterkę.
Patryk38, tu masz linka do strony kolegi Krzyżaka, na której masz dziecinnie prosto opisane co i jak sprawdzić.
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/work.html |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-08-2009, 12:13
|
|
|
a ja już widzę jakieś powiązanie, pewnie wy też, immo może odłączać dla zabezpieczenia cewke WN/pompe paliwa/wtryski a nawet widziałem raz jak immo odłączał czujnik położenia wałka rozrządu też dobry patent jako na zabezpieczenie przed odpalenie,, jazda z czymś takim może spowodować uszkodzenie silnika (jeżeli odłącza pompe)... odczytaj błędy i będziesz wiedział co immo odłącza ;p |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Patryk38
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 2 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 19-08-2009, 20:57 Dziękuję!!!
|
|
|
Dziękuję Wszystkim za pomoc! Pozdrawiam!!!! |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-08-2009, 21:58 Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
|
|
|
Patryk38 napisał/a: | Problem zaistniał gdy zrobiło się zwarcie z immobilizerem, odłączyłem klemę plusową. Wtedy imobilaizer przestał działać. Po tamtej awarii zaczęła zapalać się kontrolka [ CHECK ANGINE ] gdy silnik jest nagrzany. Raz pali się przez dłuższą chwilę i gaśnie a raz z przerwami. Czasami samochód szarpie jakby miał zbyt wiele paliwa lub zbyt mało. Chcę się dowiedzieć od czego jest ta kontrolka, ponieważ mechanicy nie są w stanie mi tego wytłumaczyć, twierdzą, że jest błąd w oprogramowaniu silnika. Jeżeli chodzi o tankowanie paliwa to mam do niego zaufanie, gdyż zawsze tankuję na tej samej stacji i problemow nigdy nie miałem nawet z innymi samochodami. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję!!!!! POZDRAWIAM!!!! |
nigdy nie sciągaj klemu plus zawsze ujemną .... czek engine kontrolka sygnalizująca błedy silnika ......... u mnie takie zachowanie ... zapalona przy wolnych obrotach gasnie przy dodaniu gazu , szarpanie ....... wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ....... sciągając plusową mogłes wiele uszkodzic.......... |
_________________
 |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-08-2009, 22:46 Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
|
|
|
krzypolo napisał/a: | .......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ...... | nie ma w eclipsie czegoś takiego ;p ani kodu błędu takiego czujnika ;p co to opowiadasz za cherezje ;p nierzucam sie ale spalimy cie na stosie zaraz ;p
Patryk38, jak dziękujesz to zaznacz "pomógł" temu kto swoim postem Ci pomógł a pozatym napisz co się stało i jak to zdiagnozowałeś i naprawiłeś wszyscy chcemy wiedzieć |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-08-2009, 07:50 Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | krzypolo napisał/a: | .......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ...... | nie ma w eclipsie czegoś takiego |
alez oczywiscie, ze jest - IPS czyli iddle position switch |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-08-2009, 08:15
|
|
|
Właśnie miałem to napisać
Krzyzak, uprzedziłeś mnie
Bawiłem się z tym czujnikiem w E32 na wtrysku upierdliwa sprawa. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|