Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Niepewna skrzynia, zamulony silnik
Autor Wiadomość
kael77 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Northampton
Wysłany: 18-08-2009, 11:58   [EA3A/W 2.4] Niepewna skrzynia, zamulony silnik

Auto trafiło do mnie niedawno z objawami ogólnego zaniedbania. Postaram się w miarę dokładnie opisać problemy:

Galant 2.4 GDI 2002r, przebieg 98 000 mil (ok 155 000 km), Automat
Wymieniony olej (na Amsoil SSO) + molyslip, filtr paliwa, oleju, powietrza.


1. Podczas normalnej jazdy biegi wchodzą ładnie, gładko, czasem czuć leciutkie szarpnięcie przy zmianie, jednak z pozycji pasażera nawet nie jestem w stanie rozróznić tego od niewielkich nierówności na drodze nie patrząc na obrotomierz (a drogi mam naprawde gładkie). To nasz pierwszy automat, zakładam więc, że to normalna praca tylko się nie znam, proszę mnie poprawić jesli się mylę.

2. Po depnięciu gazu do dechy obroty na 2 sekundy wchodzą powyżej 3000, słychać 3-4 stuknięcia/szarpnięcia i trzeba puścić gaz ponieważ zaczyna śmierdzieć :( Domniemam, że kickdown nie działa jak trzeba i pali się sprzęgło. Próbowałem 2 razy i więcej nie chcę ...
Olej w skrzyni nieprzeźroczysty i brązowawy, nie smierdzi ewidentną spalenizną jednak do świeżego też mu daleko. Nie zdziwiłbym się gdyby nie był wymieniany od nowości.

3. Przy jednostajnej jeździe z prędkością 70-80mph zdaża mu się szarpnąć i wahnąć obrotami o kilkaset w dół, tu domyślam się, że przepustnica prosi o wyczyszczenie, chciałbym jednak spytać, czy to może mieć związek równierz ze skrzynią?

4. Generalnie auto zamula, przyśpieszenie jak w autobusie, nie ma mowy o choćby delikatnym wgnieceniu w fotel (dużo gorzej niż 2.0 manual), spalanie w trybie mieszanym po 2 pomiarach (tankowanie do pełna) w granicach 10.5l czyli wyraźny objaw chorobowy. Nawet wymiana oleju i filtrów niewiele tu pomogła, drugi pomiar po tej operacji prawie identyczny.

W ciągu najbliższych kilku tygodni będzie wymieniany rozrząd, czyszczona przepustnica, wymieniany olej (z płukaniem) + filtr zewnętrzny w skrzyni. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić/wymienić profilaktycznie ?

Czy ten olej przypasuje do mojej skrzyni :

http://www.performanceoil...ansmission.html
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-08-2009, 16:39   

kael77 napisał/a:
spalanie w trybie mieszanym po 2 pomiarach (tankowanie do pełna) w granicach 10.5l czyli wyraźny objaw chorobowy
Co za mało spala? Dobry wynik.
 
 
kael77 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Northampton
Wysłany: 18-08-2009, 20:17   

Hugo napisał/a:
kael77 napisał/a:
spalanie w trybie mieszanym po 2 pomiarach (tankowanie do pełna) w granicach 10.5l czyli wyraźny objaw chorobowy
Co za mało spala? Dobry wynik.


W Galu GDI ? Wszelkie raporty na tym forum oraz na innych stronach (nie mowiac o danych katalogowych) informuja ze to tak ze 1.5-2l za duzo. Moj leciwy galant 2.0 z 94r ma spalanie 9.5l, ta sama osoba, ta sama codzienna droga do pracy. Troche zaskoczyles mnie swoja wypowiedzia, az ide poczytac jeszcze raz :roll:
 
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 19-08-2009, 09:59   

GDI (manual) kupiłem w marcu tego roku. Traktowałem go bardzo delikatnie, a ciągle palił w mieście 10,5-11,5 l, a na trasie 9,5 (130 km/h).
Ostatnio zrobiłem nawet eksperyment:
1. Jazda ekstremalnie delikatna.
2. Światła non-stop wyłączone.
3. Żadnego radia.
4. Klima tylko w ostateczności.
5. Hamowanie silnikiem itd. itp.
Wynik - 11,2.
Wściekłem się.
Znalazłem gdzieś manual do Galanta 2.0 i 2.5 (niestety nie do GDI), gdzie była tabelka przy jakiej prędkości zmieniać biegi, by jeździć ekonomicznie. 1/2 przy 35kmh, 4/5 przy 120 kmh itp. Bardzo mnie to zdziwiło, ale spróbowałem.
Tankowanie do pełna, te same trasy, obroty non stop 2250 - 3250. Światła nadal wyłączone, radia brak, klima gdy naprawdę trzeba.
Spalanie w mieście - 9,9!
Następne tankowanie, trasa, światła, radio, klima on - 8,7!
Miasto, światła, klima, radio on - 9,8!
Rewelacyjne wyniki.
Jedyny minus to większy hałas w środku.
Wnioski:

Jeśli masz GDI zapomnij o większości rad eko-jazdy i utrzymuj non-stop wysokie obroty (ale nie przekraczaj 3500)

Szkoda, że w FAQ GDI nie ma tego napisane explicite.
Jeszcze raz zakochałem się w moim Galancie (ileż to już razy można?).
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 19-08-2009, 16:23   

Od siebie dorzucę... Spalanie przy mieszanej trasie: min. 9,2l / max. 10,5l na 100km. Ogólnie Gal trzyma ostatnio spalanie w granicach 9,7l/100km. Skrzynia manualna.
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
kael77 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 22
Skąd: Northampton
Wysłany: 23-08-2009, 02:22   

Zapomniałem dodać, że autko jest bez przerwy jeżdżone w trybie ECO, automat.
Dziś pierwszy raz testowaliśmy Tiptronic, wnioski:

- wyraźnie czuć więcej mocy niż w trybie auto, wiadomo, wkręca się na lepsze obroty ale poza tym autko o wiele szybciej i lepiej reaguje na pedał gazu, aż się żona uśmiechnęła w czasie jazdy z nadzieją, że coś z tego jeszcze będzie ;)

- poznaliśmy co to znaczy prawdziwe szarpanie ;] powyżej 2500 obr każda próba jednostajnej jazdy kończy się niezłą trzęsawką

Już wiem, że świece i przepustnica, coś jeszcze?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.