| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [EA3A/W 2.4] Niepewna skrzynia, zamulony silnik |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | kael77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
 Kraj/Country: UK
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 22
 Skąd: Northampton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2009, 10:58   [EA3A/W 2.4] Niepewna skrzynia, zamulony silnik |   
 |  
               | 
 |  
               | Auto trafiło do mnie niedawno z objawami ogólnego zaniedbania. Postaram się w miarę dokładnie opisać problemy: 
 Galant 2.4 GDI 2002r, przebieg 98 000 mil (ok 155 000 km), Automat
 Wymieniony olej (na Amsoil SSO) + molyslip, filtr paliwa, oleju, powietrza.
 
 
 1. Podczas normalnej jazdy biegi wchodzą ładnie, gładko, czasem czuć leciutkie szarpnięcie przy zmianie, jednak z pozycji pasażera nawet nie jestem w stanie rozróznić tego od niewielkich nierówności na drodze nie patrząc na obrotomierz (a drogi mam naprawde gładkie). To nasz pierwszy automat, zakładam więc, że to normalna praca tylko się nie znam, proszę mnie poprawić jesli się mylę.
 
 2. Po depnięciu gazu do dechy obroty na 2 sekundy wchodzą powyżej 3000, słychać 3-4 stuknięcia/szarpnięcia i trzeba puścić gaz ponieważ zaczyna śmierdzieć
  Domniemam, że kickdown nie działa jak trzeba i pali się sprzęgło. Próbowałem 2 razy i więcej nie chcę ... Olej w skrzyni nieprzeźroczysty i brązowawy, nie smierdzi ewidentną spalenizną jednak do świeżego też mu daleko. Nie zdziwiłbym się gdyby nie był wymieniany od nowości.
 
 3. Przy jednostajnej jeździe z prędkością 70-80mph zdaża mu się szarpnąć i wahnąć obrotami o kilkaset w dół, tu domyślam się, że przepustnica prosi o wyczyszczenie, chciałbym jednak spytać, czy to może mieć związek równierz ze skrzynią?
 
 4. Generalnie auto zamula, przyśpieszenie jak w autobusie, nie ma mowy o choćby delikatnym wgnieceniu w fotel (dużo gorzej niż 2.0 manual), spalanie w trybie mieszanym po 2 pomiarach (tankowanie do pełna) w granicach 10.5l czyli wyraźny objaw chorobowy. Nawet wymiana oleju i filtrów niewiele tu pomogła, drugi pomiar po tej operacji prawie identyczny.
 
 W ciągu najbliższych kilku tygodni będzie wymieniany rozrząd, czyszczona przepustnica, wymieniany olej (z płukaniem) + filtr zewnętrzny w skrzyni. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić/wymienić profilaktycznie ?
 
 Czy ten olej przypasuje do mojej skrzyni :
 
 http://www.performanceoil...ansmission.html
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2009, 15:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co za mało spala? Dobry wynik. 	  | kael77 napisał/a: |  	  | spalanie w trybie mieszanym po 2 pomiarach (tankowanie do pełna) w granicach 10.5l czyli wyraźny objaw chorobowy | 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kael77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
 Kraj/Country: UK
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 22
 Skąd: Northampton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2009, 19:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Co za mało spala? Dobry wynik. 	  | kael77 napisał/a: |  	  | spalanie w trybie mieszanym po 2 pomiarach (tankowanie do pełna) w granicach 10.5l czyli wyraźny objaw chorobowy | 
 | 
 
 W Galu GDI ? Wszelkie raporty na tym forum oraz na innych stronach (nie mowiac o danych katalogowych) informuja ze to tak ze 1.5-2l za duzo. Moj leciwy galant 2.0 z 94r ma spalanie 9.5l, ta sama osoba, ta sama codzienna droga do pracy. Troche zaskoczyles mnie swoja wypowiedzia, az ide poczytac jeszcze raz
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | voytech   Mitsumaniak
 
  
 Auto: EA3W '99 Avance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 10 Mar 2009
 Posty: 95
 Skąd: Czeladź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2009, 08:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | GDI (manual) kupiłem w marcu tego roku. Traktowałem go bardzo delikatnie, a ciągle palił w mieście 10,5-11,5 l, a na trasie 9,5 (130 km/h). Ostatnio zrobiłem nawet eksperyment:
 1. Jazda ekstremalnie delikatna.
 2. Światła non-stop wyłączone.
 3. Żadnego radia.
 4. Klima tylko w ostateczności.
 5. Hamowanie silnikiem itd. itp.
 Wynik - 11,2.
 Wściekłem się.
 Znalazłem gdzieś manual do Galanta 2.0 i 2.5 (niestety nie do GDI), gdzie była tabelka przy jakiej prędkości zmieniać biegi, by jeździć ekonomicznie. 1/2 przy 35kmh, 4/5 przy 120 kmh itp. Bardzo mnie to zdziwiło, ale spróbowałem.
 Tankowanie do pełna, te same trasy, obroty non stop 2250 - 3250. Światła nadal wyłączone, radia brak, klima gdy naprawdę trzeba.
 Spalanie w mieście - 9,9!
 Następne tankowanie, trasa, światła, radio, klima on - 8,7!
 Miasto, światła, klima, radio on - 9,8!
 Rewelacyjne wyniki.
 Jedyny minus to większy hałas w środku.
 Wnioski:
 
 Jeśli masz GDI zapomnij o większości rad eko-jazdy i utrzymuj non-stop wysokie obroty (ale nie przekraczaj 3500)
 
 Szkoda, że w FAQ GDI nie ma tego napisane explicite.
 Jeszcze raz zakochałem się w moim Galancie (ileż to już razy można?).
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | j13mk   Mitsumaniak
 
  
 Auto: był Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 16 Lut 2009
 Posty: 284
 Skąd: Car-nice (West Coast)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-08-2009, 15:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Od siebie dorzucę... Spalanie przy mieszanej trasie: min. 9,2l / max. 10,5l na 100km. Ogólnie Gal trzyma ostatnio spalanie w granicach 9,7l/100km. Skrzynia manualna. |  
				| _________________ 01706/KMM - J13MK
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kael77   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.5 CZ3 5d 2008
 Kraj/Country: UK
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 22
 Skąd: Northampton
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-08-2009, 01:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zapomniałem dodać, że autko jest bez przerwy jeżdżone w trybie ECO, automat. Dziś pierwszy raz testowaliśmy Tiptronic, wnioski:
 
 - wyraźnie czuć więcej mocy niż w trybie auto, wiadomo, wkręca się na lepsze obroty ale poza tym autko o wiele szybciej i lepiej reaguje na pedał gazu, aż się żona uśmiechnęła w czasie jazdy z nadzieją, że coś z tego jeszcze będzie
   
 - poznaliśmy co to znaczy prawdziwe szarpanie ;] powyżej 2500 obr każda próba jednostajnej jazdy kończy się niezłą trzęsawką
 
 Już wiem, że świece i przepustnica, coś jeszcze?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |