Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy. Misio nie chce dpalic
Autor Wiadomość
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 26-07-2009, 16:37   Pomocy. Misio nie chce dpalic

Witam kolegów.

Stała sie straszna rzecz. po trzech latach użytkowania Galant E52A 1.8 , 4G93 przestał palic.

W zwiazku ze kupiłem młodszego tym nie jezdziłem przez 5 tygodni, czekał na klienta. Raz na tydzień odpalałem go i zostawiałem na wolnych obrotach albo jechałem sie przejechać.

Niestety już nie odpala.
świece są mokre, paliwo czuć, iskry nie było ale przeczysciłem rozdzielacz i palec rozdzielacza i już jest. Niestety nadal nie odpala.

Co to może być

Kondesatory w ecu zmienione w zeszłym roku. zaglądałem do niego i tam nie widać ze uszkodzony, Check Engine sie nie swieci, znaczy sie zapala sie i gasnie po chwili
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-07-2009, 21:02   

99% padl modul zaplonowy w aparacie (cewka + tranzystor) - koszt ok. 200 zl
czesto sie to w E5x zdarza
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11188
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-07-2009, 22:10   

Krzyzak napisał/a:
99% padl modul zaplonowy w aparacie (cewka + tranzystor) - koszt ok. 200 zl
czesto sie to w E5x zdarza


U Japaneze jakieś 130 zł.Pytałem kilka miesięcy temu :)
_________________

 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 26-07-2009, 23:08   

Krzyzak napisał/a:
99% padl modul zaplonowy w aparacie (cewka + tranzystor) - koszt ok. 200 zl
czesto sie to w E5x zdarza


nawet jesli iskra jest?

pracował normalnie, zgasilem go i juz koniec? nie mozna nic poczarować? jakas regeneracja, naprawa?
 
 
tom11 
Forumowicz

Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 163
Skąd: lubartów
Wysłany: 27-07-2009, 22:16   

iskra jest ale moduł padnięty(na 99%)
u mnie było tak samo,jechałem i nagle du..!

[ Dodano: 27-07-2009, 22:20 ]
a iskra zanikała po pięciu sekundach kręcenia rozrusznikiem
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 06-08-2009, 22:34   

Własnie wymienilem moduł wraz z aparatem i galancik smiga jak złoto.
:rolleyes: :lol: :mrgreen:
Dzięki

Przyszły własciciel sie ucieszy :?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-08-2009, 18:03   

Podłączam się do tematu zacznijmy od stanu faktycznego
Mitsubishi Galant 93 2.0 TD
rozrusznik testowany kręci się bendiks sie wysuwa też
klemy akumulatora no słabo wyglądają do wymiany ale nie sądzę żeby to było problemem

Teraz przejdzmy do problemu auto stało 2 lata akumulator trup odpalam go z kabli z innego auta na przekręcenie stacyjki słychać tylko tykanie przekaźnika dobra myśle sobie pewnie przekaźnik zapłonu walniety wiec obeszłem układ stacyjki i przekaźnika zapłonu kluczem płaskim zwarłem zaciski rozrusznika ODPALIŁ!! ok czyli mam przekaźnik do wymiany se myśle potem kumpel odjechał samochodem auto pochodziło 20min potem go zgasiłem i odpaliłem ze stacyjki bez problemowo potem jeszcze raz i jeszcze bez żadnych zarzutów wiec przekaźnik jednak działa teraz znów chciałem go odpalić i ta sama śpiewka rozrusznik nie reaguje tylko słychać tykający przekaźnik zaraz 5min poźniej nagle działa nic nawet nie robiłem potem próbuje ponownie i nic :| zastanawiam się teraz do cholery co to bo z tego co wiem po drodze nic nie ma akumulator - bezpiecznik- przekaźnik- rozrusznik koniec czy może o czymś nie wiem a może to jednak ten cholerny przekaźnik jeszcze nie latałem z miernikiem pod maską bo nie miałem osoby która by mogła siedzieć w kabinie i przekręcać kluczyk... może któs miał podobny problem
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 23-08-2009, 16:18   

Witam,

problem kolegi z tematu rozwiązany, ale dołączam linki:

mój rozwiązany problem (tania reparacja modułu)
http://forum.mitsumaniaki...p=536100#536100

Temat znaleziony na forum, który bardzo pomógł zrozumieć problem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7179


Kolego Wszyc:
To, że łapie Ci silnik tylko czasem i jak opisujesz objawy to chętnie sprawdziłbym rozrusznik...może się zawieszać czy coś podobnego i jak nie wrzuci to i nie zakręci.

To tylko moje przemyślenia ale myślę, że warto sprawdzić:)

Pozdrawiam

[ Dodano: 24-08-2009, 12:12 ]
A może po prostu trzeba sprzęgło wcisnąć (blokada zapłonu?) :wink:
 
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 04-09-2009, 23:09   

areksz121 napisał/a:
Witam,

problem kolegi z tematu rozwiązany, ale dołączam linki:

mój rozwiązany problem (tania reparacja modułu)
http://forum.mitsumaniaki...p=536100#536100

Temat znaleziony na forum, który bardzo pomógł zrozumieć problem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7179



Tez widzialem wczesniej ten link, ale...

Jestem dziwnym czlowiekiem i mimo tego ze wiem ze taki "przeszczep" jak ja to nazywam (zajmuje sie elektronika i takie rzeczy niekiedy trzeba robic, bo inaczej sie nie da) bedzie dzialal, a nawet lepiej bedzie dzialal niz fabryczny uklad. To w samochodzie w miejscu widocznym bedzie wygladac, ze tak powiedzmy dziwnie. Zwlaszcza jezeli bedziemy sprzedawac taki samochód. Co popwiemy przyszłemu włascicielowi???

"Autko jest po tuningu i przez ten uklad ma 30 km wiecej" ???? :-)

lub

"Panie... to jest lokalizator GPS, to srebne to antena GPS"

To tylko takie moje spostrzeżenia.

:wav:
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 06-09-2009, 14:52   

W tym sęk że tak się przywiązałem do autka że nie zamierzam go sprzedać w najbliższym czasie:) Na te km co wykręcił to nic większego się nie stało, silnik "pszczółka". Jeżdżę teraz po Holandii, prędkość normalna (stop wariatom drogowym) ...a jak głupota do głowy uderza to na benzynkę przełącznik i lewa strona moja:D Przy 4k obr/min i prędkości koło (stop wariatom drogowym) dogadać idzie się bez problemu i nie gwizdają uszczelki:)

16-letni Galancik daje z siebie poprostu wszystko:)

I wracając do sprzedaży to samochód dostaje dożywocie:D
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 06-09-2009, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.