Otwarty przez: BigTomala 23-11-2010, 22:42 |
[EA2A/W 2.0] Gaśnie po włączeniu Klimy |
Autor |
Wiadomość |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2009, 21:48 [EA2A/W 2.0] Gaśnie po włączeniu Klimy
|
|
|
Witam. Jak w temacie.
Niestety nie znalazłem tematu odnośnie mojego problemu (prawie identycznego jak wiele).
Otóż.:
Czyściłem cały zespół przepustnicy, wszystkie silniczki krokowe działają, sprawdziłem podciśnienie przy przepustnicy i w dalszym ciągu to samo.....
Jestem w trakcie remontu silnika, i mogę sobie to naprawić.....ale właśnie....co?
Nie odłączałem Aku i na początku było dobrze, aż pewnego dnia, ni z tego ni z owego zaczął tak odwalać...
Jak? ano przy równomiernej jeździe podczas wciskania sprzęgła (przy włączonej klimie) obroty tak szybko spadają że silnik gaśnie.... Nie ma to żadnego związku z hamowaniem (o czym czytałem na forum). Po prostu wciśnięcie sprzęgła załatwia sprawę....Bez klimy jest ELEGANCKO....
Czytałem że może to być powód rozprogramowania kompa, ale ja do niedawna nie odłączałem AKU....w ogóle....dopiero nie dawno to zrobiłem po raz pierwszy, a problem był już wcześniej....
Spróbuję przeprogramować kompa, ale czy sposób, który opisał BigTomala: PROCEDURA
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
jest dobry?
Poradźcie coś....
Pozdro Andrzej vel Forest. |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 23-11-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-08-2009, 22:26
|
|
|
Forest_Taft, spróbuj zaprogramować ECU zgodnie z opisem BigTomali Jeśli nie pomoże to trzeba będzie szukać dalej.
Według mnie może być problem z komunikacją między climatronikiem a ECU, ECU nie wie, że jest włączona klima i nie podbija obrotów, obciążenie sprężarki jest spore i może dlatego gaśnie.
Inna możliwość to zbyt dużo czynnika.
Spróbuj odpiąć sprzęgło elektromagnetyczne i wtedy włączyć klimę. Zobacz co się stanie. Gdy jest wszystko ok, obroty są podbijane mimo, że klima nie działa.
Opisz jeszcze co się dzieje po włączeniu klimy. Silnik odrazu gaśnie? Przymula się? |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2009, 13:31
|
|
|
Zacznę może od tego że mam manualną klimę. Co do sprzęgła....gdzie ono jest?
Co do twojego pytania, to na postoju i przy wyłączonych wszelkich odbiornikach prądu, włączam klimę i.....czasem łapie tak ok 450 RPM a czasem zgaśnie całkowicie.
Co do czynnika, to miałem nabijaną klimę, ale brakowało w niej ok 200.....a i przed nabiciem tak się działo....
Spróbuję przeprogramować ECU i napiszę o co kaman.....Niestety pewnie już na zlocie to zrobię lub bezpośrednio przed zlotem. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-08-2009, 20:48
|
|
|
To nie ma znaczenia. Możliwe że ECu nie wie, że klima działa i nie podbija obrotów, albo sprężarka stawia za duży opr. Czy Przed dobiciem był spuszczony cały czynnik wraz z olejem? |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-08-2009, 20:50 Re: Gaśnie po włączeniu Klimy
|
|
|
Forest_Taft napisał/a: | Witam. Jak w temacie.
|
Forest, a masz gazownię? W Lanosach (moja poprzednia fura) było tak jak opisujesz w momencie gdy wlot powietrza dla gazu skierowany był do przodu (najlepiej jak wlot jest na bok). Po prostu robiło się tam coś w rodzaju podciśnienia, że w czasie jazdy i po wciśnięciu sprzęgła silnik gasł, bo nie dostawał powietrza do mieszanki. |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2009, 19:34
|
|
|
Owczar napisał/a: | Czy Przed dobiciem był spuszczony cały czynnik wraz z olejem? |
Nie....nic z tych rzeczy, ale działo się to już na kilka tygodni przed dobiciem.....
dodam jeszcze że po czyszczeniu przepustnicy przeszło mu na parę dni.....
polleck napisał/a: | Forest, a masz gazownię? |
polleck, gaz to ja reflektuję ale w kuchence lub w zapalniczce......Nie lubię gazu.....i nie montuję tego badziewia do auta......
BTW.....właśnie czekam aż się komp zresetuje.....odłączyłem aku i będę programował. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-08-2009, 19:35
|
|
|
Forest_Taft, tak poza tematem. Nie powinno się dobijać czynnika do układu, bo nie da się zmierzyć ile go brakuje..
Ale to w tym przypadku akurat nie jest przyczyną, skoro tak się działo już przed. |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 25-08-2009, 19:47
|
|
|
zaraz zaprogramuję ECU na nowo i zobaczę....na pewno napiszę.
[ Dodano: 25-08-2009, 20:37 ]
Owczar napisał/a: | Według mnie może być problem z komunikacją między climatronikiem a ECU, ECU nie wie, że jest włączona klima i nie podbija obrotów, obciążenie sprężarki jest spore i może dlatego gaśnie. |
No i tak było.....
programowanie zakończone sukcesem. krok 6 był powtórzony ze 4 razy, tyle razy gasł.....ale już nie gaśnie. Punkt pomógł leci Owczar. |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-11-2010, 19:19
|
|
|
Forest_Taft,
A jak sprawdzi ta temperature chlodziwa bo nie bardzo rozumiem?i BIGTOMALA
NAPISAL tak:
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew) <----- to ma byc właczone czy wylaczone?prosze o odp bo niemoge zrozumiec:Ppzdr |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2010, 19:57
|
|
|
sipex napisał/a: | A jak sprawdzi ta temperature chlodziwa bo nie bardzo rozumiem | Najlepiej poczekać do czasu właczenia wentylatora.
sipex napisał/a: | Wszystkie odbiorniki wyłączone | jeżeli pisze, że wszystkie odbiorniki maja być wyłaczone, to mozna to rozumiec tak oczywiście jak tylko pisze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-11-2010, 20:51
|
|
|
robertdg,
kolego wyzej jest napisane ze maja byc wlaczone --->
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
a nizej-->
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew) |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2010, 21:04
|
|
|
sipex, wkradł się błąd, tak to powinno wyglądać:
Cytat: | (1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny |
Wybacz, na początku nie zwróciłem na to uwagi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kurak80
Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 106 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 25-11-2010, 21:20
|
|
|
Pare miesięcy temu wypinałem akumulator.....poźniej kupiłem nowy....i nie programowałem ECU bo nie wiedziałem że trzeba....czy teraz mogę to zrobić zgodnie z powyższą procedurą? czy już za poźno?... |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8676 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 25-11-2010, 21:35
|
|
|
możesz |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 25-11-2010, 22:50
|
|
|
heh nic sie nie stało wolalem sie upewnic co i jak bo tez mnie to czeka,dzieki wielkie za pomoc;)pozdrawiam |
|
|
|
 |
|