Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: BigTomala
23-11-2010, 22:42
[EA2A/W 2.0] Gaśnie po włączeniu Klimy
Autor Wiadomość
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2009, 21:48   [EA2A/W 2.0] Gaśnie po włączeniu Klimy

Witam. Jak w temacie.

Niestety nie znalazłem tematu odnośnie mojego problemu (prawie identycznego jak wiele).

Otóż.:
Czyściłem cały zespół przepustnicy, wszystkie silniczki krokowe działają, sprawdziłem podciśnienie przy przepustnicy i w dalszym ciągu to samo.....

Jestem w trakcie remontu silnika, i mogę sobie to naprawić.....ale właśnie....co?

Nie odłączałem Aku i na początku było dobrze, aż pewnego dnia, ni z tego ni z owego zaczął tak odwalać...

Jak? ano przy równomiernej jeździe podczas wciskania sprzęgła (przy włączonej klimie) obroty tak szybko spadają że silnik gaśnie.... Nie ma to żadnego związku z hamowaniem (o czym czytałem na forum). Po prostu wciśnięcie sprzęgła załatwia sprawę....Bez klimy jest ELEGANCKO....

Czytałem że może to być powód rozprogramowania kompa, ale ja do niedawna nie odłączałem AKU....w ogóle....dopiero nie dawno to zrobiłem po raz pierwszy, a problem był już wcześniej....

Spróbuję przeprogramować kompa, ale czy sposób, który opisał BigTomala: PROCEDURA

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

jest dobry?

Poradźcie coś....

Pozdro Andrzej vel Forest.
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 23-11-2010, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-08-2009, 22:26   

Forest_Taft, spróbuj zaprogramować ECU zgodnie z opisem BigTomali Jeśli nie pomoże to trzeba będzie szukać dalej.

Według mnie może być problem z komunikacją między climatronikiem a ECU, ECU nie wie, że jest włączona klima i nie podbija obrotów, obciążenie sprężarki jest spore i może dlatego gaśnie.
Inna możliwość to zbyt dużo czynnika.
Spróbuj odpiąć sprzęgło elektromagnetyczne i wtedy włączyć klimę. Zobacz co się stanie. Gdy jest wszystko ok, obroty są podbijane mimo, że klima nie działa.
Opisz jeszcze co się dzieje po włączeniu klimy. Silnik odrazu gaśnie? Przymula się?
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2009, 13:31   

Zacznę może od tego że mam manualną klimę. Co do sprzęgła....gdzie ono jest?

Co do twojego pytania, to na postoju i przy wyłączonych wszelkich odbiornikach prądu, włączam klimę i.....czasem łapie tak ok 450 RPM a czasem zgaśnie całkowicie.

Co do czynnika, to miałem nabijaną klimę, ale brakowało w niej ok 200.....a i przed nabiciem tak się działo....

Spróbuję przeprogramować ECU i napiszę o co kaman.....Niestety pewnie już na zlocie to zrobię lub bezpośrednio przed zlotem.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-08-2009, 20:48   

To nie ma znaczenia. Możliwe że ECu nie wie, że klima działa i nie podbija obrotów, albo sprężarka stawia za duży opr. Czy Przed dobiciem był spuszczony cały czynnik wraz z olejem?
 
 
polleck 
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-08-2009, 20:50   Re: Gaśnie po włączeniu Klimy

Forest_Taft napisał/a:
Witam. Jak w temacie.


Forest, a masz gazownię? W Lanosach (moja poprzednia fura) było tak jak opisujesz w momencie gdy wlot powietrza dla gazu skierowany był do przodu (najlepiej jak wlot jest na bok). Po prostu robiło się tam coś w rodzaju podciśnienia, że w czasie jazdy i po wciśnięciu sprzęgła silnik gasł, bo nie dostawał powietrza do mieszanki.
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2009, 19:34   

Owczar napisał/a:
Czy Przed dobiciem był spuszczony cały czynnik wraz z olejem?


Nie....nic z tych rzeczy, ale działo się to już na kilka tygodni przed dobiciem.....

dodam jeszcze że po czyszczeniu przepustnicy przeszło mu na parę dni.....

polleck napisał/a:
Forest, a masz gazownię?


polleck, gaz to ja reflektuję ale w kuchence lub w zapalniczce......Nie lubię gazu.....i nie montuję tego badziewia do auta......

BTW.....właśnie czekam aż się komp zresetuje.....odłączyłem aku i będę programował.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-08-2009, 19:35   

Forest_Taft, tak poza tematem. Nie powinno się dobijać czynnika do układu, bo nie da się zmierzyć ile go brakuje..

Ale to w tym przypadku akurat nie jest przyczyną, skoro tak się działo już przed.
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2009, 19:47   

zaraz zaprogramuję ECU na nowo i zobaczę....na pewno napiszę.

[ Dodano: 25-08-2009, 20:37 ]
Owczar napisał/a:
Według mnie może być problem z komunikacją między climatronikiem a ECU, ECU nie wie, że jest włączona klima i nie podbija obrotów, obciążenie sprężarki jest spore i może dlatego gaśnie.


No i tak było.....

programowanie zakończone sukcesem. krok 6 był powtórzony ze 4 razy, tyle razy gasł.....ale już nie gaśnie. Punkt pomógł leci Owczar.
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 25-11-2010, 19:19   

Forest_Taft,
A jak sprawdzi ta temperature chlodziwa bo nie bardzo rozumiem?i BIGTOMALA
NAPISAL tak:
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew) <----- to ma byc właczone czy wylaczone?prosze o odp bo niemoge zrozumiec:Ppzdr
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2010, 19:57   

sipex napisał/a:
A jak sprawdzi ta temperature chlodziwa bo nie bardzo rozumiem
Najlepiej poczekać do czasu właczenia wentylatora.
sipex napisał/a:
Wszystkie odbiorniki wyłączone
jeżeli pisze, że wszystkie odbiorniki maja być wyłaczone, to mozna to rozumiec tak oczywiście jak tylko pisze ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 25-11-2010, 20:51   

robertdg,
kolego wyzej jest napisane ze maja byc wlaczone --->

-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
a nizej-->

Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2010, 21:04   

sipex, wkradł się błąd, tak to powinno wyglądać:
Cytat:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny


Wybacz, na początku nie zwróciłem na to uwagi ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kurak80 
Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 106
Skąd: Strzegom
Wysłany: 25-11-2010, 21:20   

Pare miesięcy temu wypinałem akumulator.....poźniej kupiłem nowy....i nie programowałem ECU bo nie wiedziałem że trzeba....czy teraz mogę to zrobić zgodnie z powyższą procedurą? czy już za poźno?...
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 25-11-2010, 21:35   

możesz :wink:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 25-11-2010, 22:50   

heh nic sie nie stało wolalem sie upewnic co i jak bo tez mnie to czeka,dzieki wielkie za pomoc;)pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.