Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
01-09-2009, 14:12
[EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
  Wysłany: 27-08-2009, 12:38   [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

kupiłem tydzien temu galanta 2.0 td. podczas jazdy probnej zauwazyłem ze nie wchodzi dobrze 1 i 2 bieg jednak nie przejałem sie tym gdyz pisało nainternecie ze w tych samochodach to normalka... pojechałem do mechanika odpowietrzyc sprzegło lecz niestety nic to nie dało... mowi ze to synchronizatory... niestety jeszcze w ten sam dzien skrzynia sie posypała:( jak wbije bieg moge go wyłaczyc tylko poprzez otwarcie maski i szarpnieciu cięgna. co robic? kupic nowa uzywana skrzynie czy robic z ta co mam teraz????
_________________
GET LOW
Ostatnio zmieniony przez Owczar 04-05-2010, 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 27-08-2009, 13:15   

To wyglada na jakis problem na ciegnach. Moze trzeba je przesmarowac.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 27-08-2009, 14:33   

tez mi sie wydaje ze ciegna. bede musiał chyba wejsc pod samochod... a mozecie cos wiecej o tych felernych skrzyniach napisac?? czy ktos wymieniał juz te synchronizatory?? nowa skrzynia czy remont starej?? prosiłbym o obszerna oddpowiedz od znawcow tematu.

[ Dodano: 31-08-2009, 10:48 ]
to było urwane mocowanie od ciegna. juz je przykreciłem i działa tak jak działało... czyli nie działa tak jak powinno.... wy tez macie takie problemy ze skrzynia biegow??
_________________
GET LOW
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-09-2009, 01:09   

Jeśli chodzi o synchro to tylko i wyłącznie naprawa, druga skrzynia może nie być lepsza od tej. Koszt naprawy jakieś 1,2k.

Czy problem z wybijaniem biegów ustał? Bo wygląda to na łącznik elastyczny cięgna.
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 01-09-2009, 19:04   

tak to byl urwany łacznik elastyczny ciegna... teraz go zrobilem na sztywno i to samo. zeby wbić 1 bieg musze zwolnic do zera, zeby wbic 2 bieg nie moge jechac szybciej jak 8 km/h pozostałe biegi trochr chacza a pry wiekszej predkości 5 bieg jest przytrzymywany gdy chce go wybic i czaasami jest tak że wsteczny nie chce wejsc za pierwszym razem i musze go wbijac po 2 albo i po 3 razy... mechanik powiedział ze to synchronizacja. koszt synchronizatora 1 i 2 biegu to ok 1 tys. plus robocizna. czyli mowicie zeby nie kupowac uzywanej tylko regenerowac? i czy ten problem dotyczy tylko diesli? mam 2 znajomych co maja galanty tylko ze w benzynie i zaden z nich nie narzeka na skrzynie...
_________________
GET LOW
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-09-2009, 21:11   

Spróbuj jeszcze zmienić olej, ale prawde mowiąc, kiepskiego synchronzatora to sam olej nie naprawi..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-09-2009, 00:25   

get low, tak jak napisał Marcino, wymiana oleju na jakiś pełen syntetyk 75W80, najlepiej texaco lub rover mtf 94.

Dodatkowo regulacja sprzęgła, odpowietrzenie układu wysprzęglika. Piszesz że masz problem z wbijaniem wszystkich biegów. Czy dwójka w górę też wchodzi źle czy tylko przy redukcji?
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 02-09-2009, 10:24   

sprzegło odpowietrzyłem a oleju nie bede wymieniał bo to niepotrzebny koszt. dwojka nie chce sie wogole wbijac przy redukcji w gore idzie fajnie tylko czasami jak zmnieniam z 1 na 2 cos zaskrobocze... miał ktoś z was taki problem? to tylko w dieslach czy w benzynie tez??
_________________
GET LOW
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-09-2009, 11:21   

get low, to typowa usterka diesla. Tutaj mas zprzepis jak to naprawić:
http://forum.mitsumaniaki...skrzynia+diesel

Masz teraz dwa wyjścia:
1. Wymiienić olej na porządny (PS To nigdy nie jest wydatek na marne) i powinno się poprawić wrzucanie w górę. Niestety w dół jest tylko jeden sposób. Jak redukujesz z wyższego biegu na 2, to musisz najpierw drążek zmiany biegów skierować na 1 bieg, tak jakbyś chciał go wrzucić, a potem na 2. Na początku to jest uciążliwe, ale można się przyzwyczaić. Kilku forumowiczów tak jeździ. Jeśli skrzynia pracuje w miarę cicho i nie odzywają się jeszcze łożyska to ja bym tak jeździł. Dodatkowo możesz delikatnie podnieść sprzęgło.

2. Kupić komplet łożysk i synchronizatory 1 i 2 biegu, olej i zrobić skrzynię już teraz. Koszt 1,2-1,5k.

To pierwsze ma jedną zaletę, nikt nie chce pożyczać Twojego auta :twisted: A tak na poważnie, to nie ma sensu kupować drugiej bo jest bardzo duże prawdpodobieństwo, że będzie uszkodzona. Ten typ niestety tak ma. Dlatego FAQ o TD pisałem żeby zwracać na to szczególną uwagę. Nie wymieniany olej przyśpiesza ten defekt...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-09-2009, 11:41   

get low napisał/a:
oleju nie bede wymieniał bo to niepotrzebny koszt
:D
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 02-09-2009, 13:29   

znaczy sie olej juz wymieniłem tylko ze na taki sam jak był ale nowy. w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.
_________________
GET LOW
 
 
 
Forest
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2009, 14:14   

get low napisał/a:
w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.


75w80
75w90

i każdy z nich klasy gl-4.

Ja będę lał 75w90 GL-5, ale ja jestem kamikadze i lubię hardcore.....

Pracownicy serwisu niech sobie gadają.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-09-2009, 14:30   

get low napisał/a:
znaczy sie olej juz wymieniłem tylko ze na taki sam jak był ale nowy. w serwisie powiedzieli zeby wlac troche zadszy taki jak do automatów.


Tzn jaki?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-09-2009, 15:13   

Owczar napisał/a:
Tzn jaki?
Pewnie ATF...
 
 
get low 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 60
Skąd: GÓRY
Wysłany: 02-09-2009, 21:35   

powiedział ze taki jak do atomatow.nie powiedział konkretnie. ten serwisant mowił ze miał juz taki przypadek i koles tak zrobił. mowił ze pomogło ale tylko troche...
_________________
GET LOW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.