Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
kopci...
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 09-04-2009, 21:56   

kosior1975 napisał/a:
skoro masz ponoc takie dobre sposoby, może mnie nauczysz albo pokażesz mi takiego mechanika żeby mnie nauczył????Bo naprawdę z chęcią taką wiedzę bym posiadł



Spokojnie! Tutaj coś na temat. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 09:07   

ok wszystko ok ten sposób ja znam tylko ze już kilka razy zdarzyło się ze nagle gdzieś został ruszony przewód powietrza i zawór wpadł do środka po za tym w ten sposób można wymieniać pod warunkiem ze pierścienie są w 100% szczelne a takiej gwarancji w samochodzie z takim przebiegiem niestety nie dostane tak wiec niech zacznie powietrze uciekać do miski no i życzę powodzenia, kolejna sprawa kolega pisze ze po uderzeniu młotkiem szukać zamka nawet na na 1m od głowicy, jeśli chcecie swoje auto naprawiać młotkiem to rownierz gratulacje już nie mówiąc ze od takiego uderzenia można coś uszkodzić a najgorzej jak zamek wystrzeli już go nie znajdziecie,no i kolejny punkt to kolega Bartek pokazuje to wszystko na głowicy zew. a wiec na tej gdzie jest łatwy dostęp a co z głowicą od ściany grodziowej , jak dla mnie za duże ryzyko zwłaszcza ze już kilka razy na tym sposobie się spażyłem i tak musiałem głowice ściągać i tak
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-04-2009, 11:44   

zalałem Castrol mineralny i jest ok :D
_________________

 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 22:05   

no to gratulacje tylko zobaczymy na jak długo pomoże ten zabieg :biggrin:
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-04-2009, 08:48   

jak sie pogorszy to napewno napisze :)
_________________

 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 27-08-2009, 21:38   

Rajek. Witam,jak tam uspokoiło się,czy dalej kopci ?Ponieważ zauważyłem te same objawy u siebie niedawno. Na gorącym silniku,w korkach jak sobie postoi na wolnych obrotach,to puści chmurkę białą i śmierdzi palonym olejem. później jak się przegoni za miastem,już nie dymi.Pozdrawiam.
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 27-08-2009, 23:01   

witam
wiosną mnie coś podkusiło i zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny co zaowocowało zjawiskiem puchnięcia hydraulików na zimnym motorze.
odpalał normalnie, pracował chwilę po czym gasł i z trudem dał się uruchomić ponownie. oczywiście wolnych obrotów też nie miał.
po rozgrzaniu wszystko wracało do normy, były obroty i nie gasł.
bardzo irytujące zjawisko.
po dwóch miesiącach moja cierpliwość się wyczerpała i zalałem go półsyntetykiem - pomogło.

instrukcja co prawda przewiduje możliwość stosowania oleju mineralnego przy temperaturach powyżej -10st c, jednak moja go nie lubi ;-)
Ostatnio zmieniony przez zOrg 28-08-2009, 00:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 27-08-2009, 23:34   

TAK TAK,PANOWIE,na pewno pomoże mineralny ole życzę powodzenia,pomoże ale w
doprowadzeniu silnika do stanu ,,śmietnik,, jeśli kopci przy zapalaniu obojętnie czy zimny czy ciepły,i przy ruszaniu to uszczelniacze zaworów,ale jeśli kopci cały czas to proponuję szukać motoru.

[ Dodano: 27-08-2009, 23:37 ]
a co do wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowic,to jeśli znajdziesz takiego kamikaze który się tego podejmie to masz szczęście,no chyba że będziesz to robił sam,życzę powodzenia.

[ Dodano: 27-08-2009, 23:39 ]
mogę pożyczyć kompresora 22 kubiki na minutę 14 atm.,może utrzyma zawory.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 27-08-2009, 23:58   

uszczelka pod głowice kosztuje ile?? 150zł/szt?? Watro oszczędzać?? chyba nie , zwłaszcza że jak padają inne uszczelki to i te pod głowicami mogą już być w nie najlepszym stanie, i może się okazać ,że 1000km po wymianie uszczelniaczy trzeba i tak uszczelki pod głowicami wymienić.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 28-08-2009, 00:11   

Zajc3w napisał/a:
uszczelka pod głowice kosztuje ile?? 150zł/szt??


płaciłem 56 za jakąś niemiecką, na razie zrobiła jakieś 15tyś km.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2009, 07:05   

Bulwa, tutaj masz racje choć z tym kopceniem to nie oznacza ze silnik do wymiany tylko ze uszczelniacze są już tak twarde jak plastik a co do wymiany uszczelniaczy ja nigdy się nie wpakuje w wymianę bez zdejmowania głowic, kiedyś bylem taki mądry i tak robiłem aż do pierwszej wtopy kiedy okazało się ze jeden z zaworów miał wyszczerbioną przylgnie i zawór wpadł do środka , no lipa straszna w sumie to i tak tak musiałem głowice zrzucać, już nigdy się tego w ten sposób nie podejmę , po za tym jak nie zrzucisz głowicy to nie wiesz co się z nią dzieje od strony cylindrów, w jakim stanie są zawory czy gniazda zaworowe.
zOrg, może i te uszczelki co kupiłeś( grafitowe) są i dobre ale skoro silnik robię dla siebie to już wole zrobić na dobrych bebechach lepiej raz a dobrze
Grafitówki maja to do siebie ze z czasem się nadpalają i robią się malutkie przedmuchy , ja osobiście polecam metalowe kute uszczelki ''Ehrling''założysz taką raz i masz święty spokój i nie trzeba myśleć o tym ze po jakimś czasie trzeba głowicę dokręcać
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-08-2009, 08:37   

true - kosior ma racyję. :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-08-2009, 11:26   

no narazie nie kopci ale czuć delikatnie spaliny, mam nadzieje, że nie doprowadze silnika do stanu "śmietnik" nie mam funduszy na ta chwilę, żeby rozbebeszać silnik troche to kosztuje.

A może delikatne kopcenie to tez wina sondy lambda??? Ma ktoś ta uniwersalną z allegro za chyba 79 zł? Jak ona się sprawuje?
_________________

 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2009, 18:11   

Rajek, Ta uniwersalna sonda to się na śmietnik nadaje (mowie o tej za 79pln) dobra sonda uniwersalna do naszych aut kosztuje około 200pln firmy NGK po za tym co ma kopcenie do sondy lambdy - w sumie nic sond odpowiada za mieszankę w silniku a nie za kopcenie , Jeśli puszcza siwy dymek to znak by już powoli szykować się na mini remont silnika póki co nie zajedziesz silnika dlatego ze puszczają uszczelniacze ale musisz (jeśli chcesz jeszcze trochę pojeździć ) jeździć dość oszczędnie bez szarżowania a bardziej jak dziadek neptyk
A remont głowic wcale nie jest taki drogi u mnie robocizna razem z nowymi częściami to koszt max 1500pln udało by się zejść niżej z ceną jak dojdą na czas uszczelki z USA, ale po takich zabiegach masz spokój na kilka lat

[ Dodano: 29-08-2009, 18:17 ]
a właśnie tak sobie czytam ten temat i widzę ze już problemy miałeś od wiosny zalałeś auto mineralnym olejem i niby był spokój ale widzę ze wraca to do Ciebie jak bumerang widzisz czyli moje słowa przepowiedni mechanika sprawdzają się , Kolego szykuj się powoli na remont głowic i taka jest rzeczywista prawda
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2009, 19:47   

Rajek, jak kilka lat temu kupiłem swoją z dymkiem przy rozruchu, to przechodziłem to samo co Ty :)
Po 2-ej zmianie oleju jakikolwiek dymek zaprzestał lecieć i tak zrobiłem jeszcze 100kkm na LPG bez jakiś ubytków oleju.
POZDR.
Olej jakim zalałem to był Castrol Magnatec 10W40

[ Dodano: 30-08-2009, 19:59 ]
PS. Dot. wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowic.
Taki zabieg przeprowadziłem z dużym powodzeniem w swoim fordzie scorpio 2.0 16V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.