Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:14
klima - bój to był mój ostatni
Autor Wiadomość
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 27-08-2009, 23:30   klima - bój to był mój ostatni

miałem problem z klimą ( regulatory starszego typu, dwa pokrętła bez wyświetlacza ).
wentylator działał jak chciał, przeważnie działał na „auto” i tylko na 2 najszybszych pozycjach. dmuchał gdzie chciał, losowo.
regulacja temperatury nie działała, grzał na maksa nawet jak załączył kompresor klimy.
potencjometry od regulatorów przemyłem sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. ( wd raczej nie pomoże ).
zaczął reagować na regulator prędkości nawiewu ale nie całkiem, jeszcze chwilami głupiał . temperatura nadal na maksa.
sprawdzanie z manualem oporności i napięć na złączach panelu sterującego było stratą czasu i nie wniosło nic nowego.
okazało się że w sterowniku klimy, na pinach od wtyczki łączącej go z panelem sterującym wystąpiło zjawisko „zimnego lutu” czy jakoś tak – w miejscu gdzie piny są wlutowane do płytki, dookoła niektórych pinów na cynie widoczna była delikatna obwódka, jakby pęknięcie, widoczna po dokładnym umyciu i pod szkłem powiększającym.
przytopienie lutownicą wszystkich pinów rozwiązało problem.
od 2 miesięcy działa poprawnie.

p.s.
trochę się rozpisałem ale może ktoś też cierpi tak jak ja do niedawna cierpiałem i planuje wymianę wszystkich podzespołów które się da wymienić a tymczasem wystarczy prosty zabieg. przyznam się że mi też chodziła po głowie wymiana panelu sterującego...
okazało się że niczego by to nie zmieniło :)
Ostatnio zmieniony przez zOrg 28-08-2009, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2009, 06:23   

no proszę jaki spryciarz !!! :twisted:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 28-08-2009, 08:25   

chłopak sobie radzi i myśli jak trzeba ja tam się cieszę że zaradny :]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 28-08-2009, 17:18   

to teraz ja !!! powiedz gdzie znajdyje sie sterownik klimatyzacji -klima z pokretłami. Mam problem, po załaczeniu sprężarki nie dziala regulacja temperatury w całym jej zakresie ......i co to może być???
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 28-08-2009, 17:41   

sterownik jest pod panelem sterującym klimatyzacją.
musisz odkręcić konsolę środkową, przesunąć ją odrobinę do tyłu aż pokażą się śrubki mocujące maskownicę radia. wykręcasz je, maskownica w górnej części jest na zatrzaskach, możesz ją wyjąć wtedy odsłonisz 2 dolne śrubki panelu sterowania. górne śrubki są pod tym czarnym, pasiastym plastikiem.
wyjmujesz panel sterujący i zobaczysz sterownik, czarne plastikowe pudełko wielkości 2 paczek fajek. nie pamiętam ale chyba radio też wyjmowałem.
potem 4 śrubki i sterownik masz na wierzchu.

[ Dodano: 28-08-2009, 18:02 ]
krzysius napisał/a:
... po załaczeniu sprężarki nie dziala regulacja temperatury w całym jej zakresie ......i co to może być???


możesz podać więcej szczegółów?
czy bez włączenia klimy regulacja temp. działa? a po włączeniu co się dzieje? jaka jest temperatura? słychać że kompresor startuje?
 
 
Michal.dh 
Nowy Forumowicz


Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-08-2009, 22:07   

miałem to samo, pisałem o tym już dawno:p
_________________
nasze Sigmy
 
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 28-08-2009, 22:20   

Michal.dh napisał/a:
miałem to samo, pisałem o tym już dawno:p


aha, czytałem, tyle tylko że w moim przypadku taki zabieg nie pomógł.
zdarzało się że wentylator pomimo nastawienia regulatora na minimum sam się załączał i dmuchał na 50% albo na maxa. złośliwa bestia ;)
teraz walczę z centralnym zamkiem. podobna historia, jak wyczyszczę wtyczkę w siłowniku drzwi kierowcy to przez kilka dni jest ok.
potem, szczególnie rano, wpada na pomysł żeby mi zamykać drzwi tak że niekiedy mam problem z z wejściem do auta albo zamyka mnie w środku i nie chce wypuścić.
może mnie jednak trochę lubi i jak wysiądę to będzie tęsknił a potem się obraża i nie chce wpuścić?
 
 
Michal.dh 
Nowy Forumowicz


Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-08-2009, 22:59   

no zlosliwa bestyjka, wydaje mi sie ze mialem dokladnie tak samo lecz zle opisalem, pozdrawiam powodzenia, ta dmuchawa byla okropna, hehe:p
_________________
nasze Sigmy
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2009, 18:48   

zOrg,
to auto Cie kocha a co do centralnego zamka możesz tez sprawdzić panel sterowania szybami bo tam znajduje się tez wiązka od sterowania centralem może tam coś nie styka????
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 29-08-2009, 21:23   

zOrg rozmiar "2 paczek fajek" ma ETACS odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza, centralny zamek i alarm fabryczny(jeśli masz) i jest przykręcony poziomo pod schowkiem. Komp klimy siedzi głębiej, jest większy i przykręcony pionowo za radiem. Jeśli go wyciągnąłeś bez demontowania całej konsoli centralnej to jestem pełen podziwu, bo dzisiaj nie dałem rady go odkręcić nawet bez połowy wnętrza(miałem tylko płaski klucz 8 ). Chyba ze coś pokręciłem i ETACS tez za klime odpowiada.

Sygnały otwórz i zamknij są w krótszej wtyczce (prawa)zatrzaskiem do góry wtyk "patrzy na nas" 3 pin o od prawej na górze to zamykanie a otwieranie na dole.


W razie co mam na zbyciu sprawny ETACS z security.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 30-08-2009, 00:06   

Zajc3w napisał/a:
zOrg Komp klimy ... jeśli go wyciągnąłeś bez demontowania całej konsoli ... nie dałem rady go odkręcić nawet bez połowy wnętrza ...


eeno coś ty...? bez problemu wyjdzie. faktycznie radio wyciągałem ale konsolę tylko odsunąłem do tyłu na jakieś 5-10 centów, chyba nawet nie zdejmowałem gałki od biegów - mam manualną skrzynię, może w automacie jest gorzej.
w sumie chodzi tylko o to żeby dostać się do 2 wkrętów mocujących maskownicę radia - w niektórych jest mały schowek z klapką, ja mam w tym miejscu CD.

>>(miałem tylko płaski klucz 8 ).<< :shock:

w mojej sigmie wszystko jest na śrubki X i tylko do odkręcnia komputera potrzebowałem bita X na grzechotce żeby "zerwać" śrubki a potem już poszły normalnym śrubokrętem.

etacs - "jest przykręcony poziomo pod schowkiem" - masz na myśli duży schowek po stronie pasażera?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 30-08-2009, 09:40   

OK juz wszystko jasne.
Czarny to jest przekaźnik klimy i faktycznie przykręcony na śrubę na X. Właściwy komp klimy siedzi głębiej, jest w budowie ocynkowanej i jest przykręcony na śruby 8 i potrzebny jest klucz nasadkowy z przedłużką. Pisze właściwy bo to ten , który mierzy temperatury, sprawdza nastawy pokręteł i przycisków i steruje wszystkim. Ma dwie duże wtyczki jedna około 20 druga koło 30 pinów. Bez wyciągania radia razem z metalowym stelażem nie ma szans nawet go zobaczyć.

ETACS jest pod przekaźnikiem klimy, chodziło mi schowek pod radiem. Tez jest w ocynku i przykręcony jest na 3 albo 4 śruby 10. Wrzucę później fotkę. 8)

Tak czy inaczej gratuluje dociekliwości i sukcesu w walce z klimą. :D

P.S za dużym schowkiem pasażera jest "tylko" ECU, kilka przekaźników , wymiennik klimy i wentylator nawiewu z osprzętem. :doubt:
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 30-08-2009, 10:27   

zOrg

jak nie mam załączonej klimy to raczej regulacaja temperatury pracuje prawidłowło problem zaczyna gdy załącze sprezarke.Sprężarka wlącza sie prawidlowo wentylatory również ,ale przestaje reagować na ustawienie (ustawiam np.22 stopnie a wieje na maxa zimnym daje 27stopni wieje zimnym itd)Wyłącze klime to wraca wszystko do normalności,a czasami dzieje sie tak ze wszystko jest spoko -jakieś sugestie?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 30-08-2009, 10:46   

krzysius Czyli zimą regulacja temperatury działała, stabilizowała się temperatura na ustawionym poziomie??

W takim razie problem może być z pomiarem temperatury za wymiennikiem klimy, albo z jego podłączeniem. Skoro czasem jest ok , to stawiam na problemy na złączach.

czujnik temperatury wnętrza(ten zaraz za szyberdachem) jest podłączony między żółty i żółto -niebieski
a czujnik temperatury wymiennika klimy między żółty a żółto-czerwony

Nie wiem która z 2 wtyczek , bo na schemacie elektryki są 3 złącza, ale żółłto-kolorowe maja być sąsiednimi pinami a żółta oddalona.

Komp ten zagrzebany, o którym pisałem wcześniej.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 30-08-2009, 13:05   

a może klapka mieszalnika zacięła się w pozycji 0-10% nagrzewnicy i bez klimy jeszcze jakoś grzeje a z klimą ilość zimnego powietrza z parownika jest na tyle duża że z nawiewów leci zimne? styk wtyczki serwomechanizmu klapki, samo serwo albo, jak wyżej pisze zajc3w, sterowanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.