Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:14 |
klima - bój to był mój ostatni |
Autor |
Wiadomość |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 27-08-2009, 23:30 klima - bój to był mój ostatni
|
|
|
miałem problem z klimą ( regulatory starszego typu, dwa pokrętła bez wyświetlacza ).
wentylator działał jak chciał, przeważnie działał na „auto” i tylko na 2 najszybszych pozycjach. dmuchał gdzie chciał, losowo.
regulacja temperatury nie działała, grzał na maksa nawet jak załączył kompresor klimy.
potencjometry od regulatorów przemyłem sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. ( wd raczej nie pomoże ).
zaczął reagować na regulator prędkości nawiewu ale nie całkiem, jeszcze chwilami głupiał . temperatura nadal na maksa.
sprawdzanie z manualem oporności i napięć na złączach panelu sterującego było stratą czasu i nie wniosło nic nowego.
okazało się że w sterowniku klimy, na pinach od wtyczki łączącej go z panelem sterującym wystąpiło zjawisko „zimnego lutu” czy jakoś tak – w miejscu gdzie piny są wlutowane do płytki, dookoła niektórych pinów na cynie widoczna była delikatna obwódka, jakby pęknięcie, widoczna po dokładnym umyciu i pod szkłem powiększającym.
przytopienie lutownicą wszystkich pinów rozwiązało problem.
od 2 miesięcy działa poprawnie.
p.s.
trochę się rozpisałem ale może ktoś też cierpi tak jak ja do niedawna cierpiałem i planuje wymianę wszystkich podzespołów które się da wymienić a tymczasem wystarczy prosty zabieg. przyznam się że mi też chodziła po głowie wymiana panelu sterującego...
okazało się że niczego by to nie zmieniło |
Ostatnio zmieniony przez zOrg 28-08-2009, 17:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2009, 06:23
|
|
|
no proszę jaki spryciarz !!! |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-08-2009, 08:25
|
|
|
chłopak sobie radzi i myśli jak trzeba ja tam się cieszę że zaradny :] |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 28-08-2009, 17:18
|
|
|
to teraz ja !!! powiedz gdzie znajdyje sie sterownik klimatyzacji -klima z pokretłami. Mam problem, po załaczeniu sprężarki nie dziala regulacja temperatury w całym jej zakresie ......i co to może być??? |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 28-08-2009, 17:41
|
|
|
sterownik jest pod panelem sterującym klimatyzacją.
musisz odkręcić konsolę środkową, przesunąć ją odrobinę do tyłu aż pokażą się śrubki mocujące maskownicę radia. wykręcasz je, maskownica w górnej części jest na zatrzaskach, możesz ją wyjąć wtedy odsłonisz 2 dolne śrubki panelu sterowania. górne śrubki są pod tym czarnym, pasiastym plastikiem.
wyjmujesz panel sterujący i zobaczysz sterownik, czarne plastikowe pudełko wielkości 2 paczek fajek. nie pamiętam ale chyba radio też wyjmowałem.
potem 4 śrubki i sterownik masz na wierzchu.
[ Dodano: 28-08-2009, 18:02 ]
krzysius napisał/a: | ... po załaczeniu sprężarki nie dziala regulacja temperatury w całym jej zakresie ......i co to może być??? |
możesz podać więcej szczegółów?
czy bez włączenia klimy regulacja temp. działa? a po włączeniu co się dzieje? jaka jest temperatura? słychać że kompresor startuje? |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-08-2009, 22:07
|
|
|
miałem to samo, pisałem o tym już dawno:p |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 28-08-2009, 22:20
|
|
|
Michal.dh napisał/a: | miałem to samo, pisałem o tym już dawno:p |
aha, czytałem, tyle tylko że w moim przypadku taki zabieg nie pomógł.
zdarzało się że wentylator pomimo nastawienia regulatora na minimum sam się załączał i dmuchał na 50% albo na maxa. złośliwa bestia
teraz walczę z centralnym zamkiem. podobna historia, jak wyczyszczę wtyczkę w siłowniku drzwi kierowcy to przez kilka dni jest ok.
potem, szczególnie rano, wpada na pomysł żeby mi zamykać drzwi tak że niekiedy mam problem z z wejściem do auta albo zamyka mnie w środku i nie chce wypuścić.
może mnie jednak trochę lubi i jak wysiądę to będzie tęsknił a potem się obraża i nie chce wpuścić? |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-08-2009, 22:59
|
|
|
no zlosliwa bestyjka, wydaje mi sie ze mialem dokladnie tak samo lecz zle opisalem, pozdrawiam powodzenia, ta dmuchawa byla okropna, hehe:p |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2009, 18:48
|
|
|
zOrg,
to auto Cie kocha a co do centralnego zamka możesz tez sprawdzić panel sterowania szybami bo tam znajduje się tez wiązka od sterowania centralem może tam coś nie styka???? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 29-08-2009, 21:23
|
|
|
zOrg rozmiar "2 paczek fajek" ma ETACS odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza, centralny zamek i alarm fabryczny(jeśli masz) i jest przykręcony poziomo pod schowkiem. Komp klimy siedzi głębiej, jest większy i przykręcony pionowo za radiem. Jeśli go wyciągnąłeś bez demontowania całej konsoli centralnej to jestem pełen podziwu, bo dzisiaj nie dałem rady go odkręcić nawet bez połowy wnętrza(miałem tylko płaski klucz 8 ). Chyba ze coś pokręciłem i ETACS tez za klime odpowiada.
Sygnały otwórz i zamknij są w krótszej wtyczce (prawa)zatrzaskiem do góry wtyk "patrzy na nas" 3 pin o od prawej na górze to zamykanie a otwieranie na dole.
W razie co mam na zbyciu sprawny ETACS z security. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 30-08-2009, 00:06
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | zOrg Komp klimy ... jeśli go wyciągnąłeś bez demontowania całej konsoli ... nie dałem rady go odkręcić nawet bez połowy wnętrza ... |
eeno coś ty...? bez problemu wyjdzie. faktycznie radio wyciągałem ale konsolę tylko odsunąłem do tyłu na jakieś 5-10 centów, chyba nawet nie zdejmowałem gałki od biegów - mam manualną skrzynię, może w automacie jest gorzej.
w sumie chodzi tylko o to żeby dostać się do 2 wkrętów mocujących maskownicę radia - w niektórych jest mały schowek z klapką, ja mam w tym miejscu CD.
>>(miałem tylko płaski klucz 8 ).<<
w mojej sigmie wszystko jest na śrubki X i tylko do odkręcnia komputera potrzebowałem bita X na grzechotce żeby "zerwać" śrubki a potem już poszły normalnym śrubokrętem.
etacs - "jest przykręcony poziomo pod schowkiem" - masz na myśli duży schowek po stronie pasażera? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 30-08-2009, 09:40
|
|
|
OK juz wszystko jasne.
Czarny to jest przekaźnik klimy i faktycznie przykręcony na śrubę na X. Właściwy komp klimy siedzi głębiej, jest w budowie ocynkowanej i jest przykręcony na śruby 8 i potrzebny jest klucz nasadkowy z przedłużką. Pisze właściwy bo to ten , który mierzy temperatury, sprawdza nastawy pokręteł i przycisków i steruje wszystkim. Ma dwie duże wtyczki jedna około 20 druga koło 30 pinów. Bez wyciągania radia razem z metalowym stelażem nie ma szans nawet go zobaczyć.
ETACS jest pod przekaźnikiem klimy, chodziło mi schowek pod radiem. Tez jest w ocynku i przykręcony jest na 3 albo 4 śruby 10. Wrzucę później fotkę.
Tak czy inaczej gratuluje dociekliwości i sukcesu w walce z klimą.
P.S za dużym schowkiem pasażera jest "tylko" ECU, kilka przekaźników , wymiennik klimy i wentylator nawiewu z osprzętem. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 30-08-2009, 10:27
|
|
|
zOrg
jak nie mam załączonej klimy to raczej regulacaja temperatury pracuje prawidłowło problem zaczyna gdy załącze sprezarke.Sprężarka wlącza sie prawidlowo wentylatory również ,ale przestaje reagować na ustawienie (ustawiam np.22 stopnie a wieje na maxa zimnym daje 27stopni wieje zimnym itd)Wyłącze klime to wraca wszystko do normalności,a czasami dzieje sie tak ze wszystko jest spoko -jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 30-08-2009, 10:46
|
|
|
krzysius Czyli zimą regulacja temperatury działała, stabilizowała się temperatura na ustawionym poziomie??
W takim razie problem może być z pomiarem temperatury za wymiennikiem klimy, albo z jego podłączeniem. Skoro czasem jest ok , to stawiam na problemy na złączach.
czujnik temperatury wnętrza(ten zaraz za szyberdachem) jest podłączony między żółty i żółto -niebieski
a czujnik temperatury wymiennika klimy między żółty a żółto-czerwony
Nie wiem która z 2 wtyczek , bo na schemacie elektryki są 3 złącza, ale żółłto-kolorowe maja być sąsiednimi pinami a żółta oddalona.
Komp ten zagrzebany, o którym pisałem wcześniej. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 30-08-2009, 13:05
|
|
|
a może klapka mieszalnika zacięła się w pozycji 0-10% nagrzewnicy i bez klimy jeszcze jakoś grzeje a z klimą ilość zimnego powietrza z parownika jest na tyle duża że z nawiewów leci zimne? styk wtyczki serwomechanizmu klapki, samo serwo albo, jak wyżej pisze zajc3w, sterowanie. |
|
|
|
 |
|